Ayre o nowych technologiach LFC
Liverpool Football Club zaprezentował swoją nową ofertę marketingową kontynuując starania o bycie rozpoznawalną marką na arenie międzynarodowej. Na konferencji „The Nolan Partners Sport Industry Breakfast Club” w Londynie Ian Ayre, dyrektor zarządzający the Reds, opowiedział o poszczególnych działaniach klubu w tym zakresie.
Najważniejszym celem LFC jest zapewnienie odpowiedniej treści dla swoich odbiorców w telewizji a także w sieci w wielu różnych językach. Ayre powiedział, że klub zamierza otworzyć trzecią, obcojęzyczną stronę w języku chińskim dla swoim fanów.
Od sierpnia 2013 roku klub z Anfield Road właśnie w Chinach ma najwięcej kibiców na portalach społecznościowych.
Liverpool uruchomił konto na portalu Weixin (WeChat) na inaugurację sezonu 2013/2014, na którym można posłuchać materiałów audio od zawodników dla kibiców w języku angielskim i chińskim.
Oprócz tego kibice z Chin mogą śledzić swój klub w serwisie Tencent Weibo od grudnia 2012 roku. Konto the Reds na tym portalu śledzi około 765 tysięcy ludzi. W sierpniu 2011 roku Liverpool został pierwszym angielskim klubem, który utworzył swój profil na Weibo.
W niedługim czasie Liverpool FC otworzy trzecią obcojęzyczną wersję swojej strony dla Chińczyków, po tym jak wcześniej utworzył portale dla Indonezji i Tajlandii.
Drużynę z Merseyside można śledzić na 34 kontach portali społecznościowych, w tym 17 na Twitterze.
Oprócz wyżej wymienionych stron klub posiada konto na rosyjskim portalu VK.com a także 5 profilów na Facebooku. Dzięki tym działaniom Liverpool jest najbardziej nowoczesnym klubem jeśli chodzi o media społecznościowe.
Ayre na konferencji w tej sprawie powiedział:
– Liverpool stawia na innowacje, rozwój marki i kontakt z fanami na całym świecie.
– Naszym głównym celem jest rozwój w internecie dla odpowiednich odbiorców. Chcemy dostarczać treści o naszym klubie w wielu językach.
– Jesteśmy jednym z najlepiej rozpoznawalnych klubów. Jesteśmy dumni z tego, że mamy kibiców na całym świecie. Liverpool bardzo się stara, aby kibice byli jak najbliżej drużyny.
– Fani są dla nas bardzo ważni, dlatego dzięki nowym technologiom możemy im zapewnić szybki dostęp do informacji.
– Jest to bardzo ważny aspekt komercyjny. Trzeba dalej rozwijać odpowiednie rzeczy i być cały czas w kontakcie z 200 milionami fanów na całym świecie.
– W kontaktach z naszymi partnerami możemy stworzyć nową jakość a także polepszyć nasz zasięg reklamowy. Każdemu wyjdzie to na dobre.
Komentarze (0)