Ayre o sukcesie finansowym klubu
Ian Ayre powiedział, że Liverpool jest na dobrej drodze, aby odnosić sukcesy na dwóch płaszczyznach – na boisku, ale również w sferze finansowej. The Reds podpisali w ostatnich miesiącach kilka ofert opiewających na wiele milionów funtów.
W tym tygodniu ogłoszono rozpoczęcie współpracy z siecią Subway. Wcześniej podpisano kontrakty z takimi firmami, jak Vauxhall Motors, Garuda Indonesia i Dunkin’ Donuts.
Dyrektor zarządzający Liverpoolu, Ian Ayre, który dołączył do klubu w 2007 roku, powiedział, że lista przedsiębiorstw jeszcze się powiększy, gdyż the Reds chcą być jak najlepiej rozpoznawalni na całym świecie.
– Po mieście krążyły różne historie, kiedy przychodziłem tu siedem lat temu. Twierdzono, że klubowy sklep był zamknięty dzień po finale w Stambule. Klub miał zaledwie kilku sponsorów – powiedział Ayre.
– Teraz będziemy mieli swoje sklepy na całym świecie. To ogromna różnica.
– Przez długi czas staraliśmy się stworzyć fundamenty, a następnie je rozwijać, aby służyły tak wspaniałemu klubowi.
– To klub wielkiego pokroju, który ma dużą rzeszę fanów na całym świecie. Sprawą priorytetową powinno być zaspokojenie popytu. Wcześniej nie przykładano do tego uwagi, lecz teraz mamy cały zespół, który pracuje nad tą kwestią.
– Mamy sztab 500 pracowników, którzy pracują na pełny etat. To duży zespół, który cały czas się powiększa.
– Nasi partnerzy chcą być kojarzeni z Liverpoolem, ponieważ to światowa, rozpoznawalna marka.
– Staramy się również podpisywać kontrakty z lokalnymi firmami, kojarzonych z konkretnym regionem. Tak było z Hondą, która jest sponsorem Liverpoolu w Tajlandii.
Zdaniem Iana Ayre’a ofensywny styl gry drużyny Brendana Rodgersa pomoże rozwoju klubu. Ten aspekt będzie szczególnie pomocny podczas przebudowy Anfield.
– Nie ma wątpliwości, że podpisywanie coraz nowszych kontraktów jest związane z sukcesem – dodał. – Ale czy sponsorzy chcą wiedzieć ilu mamy kibiców? Gdzie się znajdują? Jak do nich dotrzeć? Jakie informacje mamy na ich temat?
– Należy umieć odpowiedzieć na takie pytania. W dzisiejszych czasach sponsorzy są dobrze rozeznani w tym temacie.
– Chcą, aby klub miał jak najwięcej informacji na temat swoich kibiców.
– Negocjacje kontraktów, które dopiero niedawno podpisaliśmy, rozpoczęto 18 miesięcy temu.
– Rynek jest teraz bardziej prężny. Jesteśmy ostatnio jednym z najjaśniejszych punktów miasta. Gramy świetną piłkę i możemy to wykorzystać. Liczba i zasięg fanów jest naszym największym atutem.
Komentarze (1)