Boss o stałych fragmentach gry
Jürgen Klopp wyjaśnił, że Liverpool dokonał zmian w zakresie pracy nad stałymi fragmentami gry na treningach. Dzięki tym korektom udaje się stwarzać większe zagrożenie w sytuacjach po zagranicach ze stojącej piłki.
W Premier League the Reds w tym sezonie zdobyli pięć goli po rzutach rożnych lub z rzutów wolnych. Klopp opowiedział o tym, dlaczego poprawa w tych aspektach gry była jednym z celów sztabu szkoleniowego.
Zapytany o to, ile pracy drużyna włożyła w pracę nad stałymi fragmentami gry, odpowiedział na konferencji prasowej:
- Bardzo, bardzo dużo. Bardzo dużo pracowaliśmy nad stałymi fragmentami gry.
- Tak właściwie, trudno jest rozmawiać o stałych fragmentach gry, ponieważ po prostu nie chcesz o nich rozmawiać! Tak dla zasady, są różnego rodzaju wbiegnięcia w pole karne i różne inne elementy.
- Pracowaliśmy nad tym w trakcie okresu przygotowawczego. Od samego początku oczywiste było, że będziemy chcieli się koncentrować na tym elemencie gry, ponieważ nie była to nasza mocna strona. A przecież zajmujemy się tym w każdym tygodniu. Nie zawsze wszystko zadziała, ale powiedziałbym, że wybraliśmy inne podejście. Stosujemy różne sposoby wbiegania do zagrywanych piłek. Unikamy rutyny, więc za każdym razem wychodzi coś innego. Poświęciliśmy więcej uwagi stałym fragmentom gry.
- Naprawdę czasami przerywamy istotny trening, by ćwiczyć stałe fragmenty gry. Ich ćwiczenie w Anglii jest całkiem trudne, bo to nie jest najbardziej motoryczny rodzaj treningu. Od jakiegoś czasu nie mówiłem nic o tutejszej pogodzie, ponieważ była bardzo ładna, ale w tym kraju jest raczej zimno. W Niemczech jest podobnie.
- W Hiszpanii możesz przez pięć godzin tygodniowo ćwiczyć stałe fragmenty gry. Tam nie ma z tym problemu. Jednak z powodu pogody w Anglii i w Niemczech jest to utrudnione. Nie możesz po prostu długo stać w miejscu, kiedy jest zimno. Trening tego elementu gry nie jest bardzo żywiołowy: „ty stań tam, ty tam, a ty wbiegnij tu, ty zablokuj w tym miejscu…”. Koniec końców, każdemu robi się bardzo zimno!
- Dużo pracowaliśmy nad tym aspektem naszej gry i dobrze jest widzieć, że dało to jakiś efekt.
Komentarze (0)