TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1615

Man City wykluczony z Ligi Mistrzów!


Aktualny mistrz Anglii został wykluczony przez UEFA z rozgrywek organizowanych przez tę organizację w sezonach 2020/2021 i 2021/2022 po tym, jak śledztwo wykazało „poważne naruszenia” zasad licencyjnych i finansowego fair play.

Manchester City został także ukarany grzywną 30 mln euro (25 mln funtów).

Decyzja nie jest ostateczna i przysługuje od niej odwołanie do Sportowego Sądu Arbitrażowego.

Manchester City ustami swoich przedstawicieli przekazał, że jest „rozczarowany, jednak nie zaskoczony” „wstępną” decyzją oraz oświadczył, że zamierza się odwoływać.

Niezależna Izba Orzekająca Komisji Finansowej Kontroli Klubów (CFSB) uznała, że City naruszyło zasady „zawyżając swoje przychody z umów sponsorskich na udostępnionych rachunkach oraz w przedłożonych Uefie informacjach na temat progu opłacalności za okres od 2012 do 2016” a także że „nie podjęło współpracy w śledztwie”.

Oświadczenie Manchesteru City głosi: „Klub zawsze wskazywał na pilną potrzebę odnalezienia niezależnego organu i procedury w celu bezstronnego rozważenia kompleksowego zbioru niepodważalnych dowodów na poparcie swojego stanowiska.

W grudniu 2018 roku główny śledczy UEFA publicznie przewidział wynik śledztwa i ogłosił przewidywaną karę, nim to w ogóle się rozpoczęło.

Wszczęte następnie postępowanie z samego od początku prowadzone było w sposób wątpliwy – do opinii publicznej przedostawały się co raz to nowe jego fragmenty – wobec czego klub miał niewielkie wątpliwości co do tego, jakim rezultatem śledztwo się zakończy. Klub złożył oficjalną skargę do organy dyscyplinarnego UEFA – skarga, która uzyskała potwierdzenie rozstrzygnięciem Sądu Arbitrażowego.

Ujmując rzecz wprost, UEFA wszczęła śledztwo, prowadziła je i rozstrzygnęła. Przyjmując do wiadomości, że owa wstępna faza postępowania się zakończyła, klub jak najszybciej będzie to możliwe zwróci się o rozpoznanie sprawy przez niezależny organ, w pierwszej kolejności weszcznie postępowanie przed Sportowym Sądem Arbitrażowym”.

W bieżących rozgrywkach Ligi Mistrzów w fazie 1/16 finału mistrzowie Anglii zmierzą się z Realem Madryt – pierwsze spotkanie zostanie rozegrane 26 lutego na Bernabéu.

Na czym polegały przewinienia City?

UEFA rozpoczęła śledztwo po tym, jak niemiecki dziennik Der Spiegel w listopadzie 2018 opublikował nieznane dotąd dokumenty, które wskazywały, że City sztucznie zawyżyło wartość swoich umów sponsorskich, wprowadzając w błąd europejską federację piłkarską.

Według doniesień City – które zawsze zaprzeczało jakimkolwiek uchybieniom – celowo wprowadziło Uefę w błąd, by nie przekroczyć granic finansowego fair play.

W związku z poprzednimi wykroczeniami City w 2014 roku zostało ukarane grzywną w wysokości 49 mln funtów.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (40)

redartur76 14.02.2020 20:52 #
Serce się raduje.
No i ostatni sezon Pepa zapewne w tym napompowanym do granic możliwości szejkowską kasą klubiku.
lfcproud23 14.02.2020 21:03 #
Nosił wilk razy kilka - donieśli na wilka...
RedforDead 14.02.2020 21:03 #
Żal mi kibiców City ale dla nas to wspaniała informacja, tak jak mówi Redartur może się skończyć na tym, że Pep przejdzie do jakiegoś Juventusu a my będziemy mieć prostszą drogę do kolejnych mistrzostw kraju :)
lfcproud23 14.02.2020 21:14 #
Mnie ich niespecjalnie żal, na ich stronie już pojawiają się teksty, że karanie ich to 'patologia' bo inaczej niż dzięki grandziarzowi o nieograniczonych środkach nie da się wygrywać Ligi Mistrzów...Innymi słowy, na grzyba chodzić do roboty skoro można iść na żebry pod rezydencję jakiegoś Mansoura czy innego Tracza i liczyć że sypnie złotem, bo inaczej nie będzie mnie nigdy stać, żeby z dnia na dzień zbudować firmę o światowym zasięgu. Jak widać pogląd o tym, że pierwszy milion trzeba ukraść na naszych oczach przekształca się w dogmat.
NORBI 14.02.2020 21:30 #
I tak się pewnie odwołają dostaną karę finansową i będą grać dalej PSG też powinni wywaliç bo jak to możliwe że dają 222 miliony na Neymara i finansowe fer plecy przestrzegają FIFA mafia kasa miśu
kasa UEFA za hajs sprzedała mundial Katarowi i zorganizują Mundial w grudniu komplikując rozgrywki ligowe z całej Europy moim zdaniem będzie tak City się odwoła karę za złamanie finansowej fer plecy 100 milionów funtów bo UEFA to patologia i City zagra w następnej edycji ligi mistrzów nie ma się co podniecać chociaż sam nie lubię Manchester City takie jest moje zdanie
dmn 14.02.2020 21:30 #
Sezon 20/21: Guardiola w PSG (bo gotowiec), Pochettino w City (bo chce zostać w Anglii). Zakład? ;)
VII 14.02.2020 21:31 #
Sprawiedliwości po tylu latach stało się zadość. Ten sztuczny twór nigdy nie powinien był znajdować się w jednej linii z nami. Ich naturalne miejsce to 10-15 pozycja w tabeli PL i mam wielką nadzieję że kiedy Panowie w białych sukienkach ze śmiesznym kapelinem na głowie znudzą się swoimi zabawkami, ten klub wróci tam skąd przybył.

RedforDead Dlaczego jest ci ich żal? (wiem że może być ci ich żal zwyczajnie po ludzku, bo może jesteś człowiekiem empatycznym) To nas i innych drużyn które rywalizowały z nimi o trofea w ostatnich latach powinno być żal. Ich klub zapewniał sobie nieuczciwą przewagę, sprowadzał nowych zawodników, których de facto nie powinno tam być. Mieli dwie równomiernie rozłożone 11 zawodników i możliwości rotacji nie tracąc przy tym jakości, gdzie inni nie byli w stanie sobie na takie coś pozwolić. Powinni dostać jeszcze zakaz transferowy na 2 lata, choć i to nie zrekompensuje tego nierównego położenia w rywalizacji z pozostałymi klubami. Ciekawe jak wyglądałby dziś ich dorobek pucharowy gdyby wywiązywali się z FFP.
czerwony1892 14.02.2020 21:35 #
No właśnie, nie podniecajcie się tak, bo za kasę można załatwić wszystko. Odwołają się, zapłacą ile trzeba pod stołem i zawieszenie anulują zostawiając śmieszną jak dla ich możliwości "grzywnę". Obym się mylił...
Arvedui 14.02.2020 21:35 #
@NORBI – Mundial organizuje FIFA, nie UEFA. A co do PSG, to i ile tam też wszystko śmierdzi ropą, to zdaje się, że w sprawie Neymara sprawa była ciut bardziej skomplikowana. Bo on sam się dołożył do klauzuli, a zawodnicy nie są objęci FFP, więc jemu się dorzucił pan szejk.
RedforDead 14.02.2020 21:36 #
VII zgadzam się w pełni z Twoimi argumentami, jest mi tak jak mówisz po prostu po ludzku żal kibiców, na przykład tych co kibicują City od wielu lat.
VII 14.02.2020 21:41 #
NORBI Jeśli są mocne dowody na to że kręcili, mącili i dodatkowo utrudniali to żaden trybunał im nic nie da. Gdyby zmienili karę na grzywnę to smród by się zrobił na całą Europę i jawnie daliby przyzwolenie innym klubom do tworzenia się tego typu patologii w przyszłości. Sąd Arbitrażowy zbada tą sprawę jeszcze dokładniej jak UEFA. Mogą się nawet odwoływać do ONZ albo Watykanu i tak to im g** da.
RedforDead 14.02.2020 21:46 #
poprawka, patrząć na relację Guardioli i Ronaldo to wątpię aby ten pierwszy przeszedł do Juventusu, raczej do jakiegoś PSG - przecież była mocna afera podczas meczu kiedy Ronaldo odepchnął Guardiolę ( nie bez powodu) oraz późniejsze niepodanie mu przez Pepa ręki podczas gali rozdania nagród :)
BigAnfield 14.02.2020 21:48 #
Wszyscy o tym wiedzieli, nawet czlowiek niezwiazany z piłką spokojnie moglby sie w tym połapać. Kupowac w kazde okno dwoch, trzech grajkow po 50+mln i nie sprzedając nikogo, bądź samych no nameow z akademii po kilka mln. To trzeba byc ślepcem albo jeść obiady z szejkiem. Nie trzeba bylo wszczynać sledztwa, no ale jest jak jest. Sam osobiscie wątpiłem, ze taka sytuacja moze kiedys nastąpić, ze względu na dawne przekrety w UEFA i FIFA. Jednak stalo się. Jesli faktycznie ich wykluczą (jest jeszcze odwolanie), to koniec City w wielkiej piłce. Probierz w lato ucieknie, a razem z nim kilku grajkow przed 30-tką, bo nie pozwolą sobie czekać dwa lata na kolejną LM, do ktorej mogą sie nawet nie zakwalifikować poprzez lige.
To powinno byc przestrogą dla wszystkich klubów, ktore biegają w szejkowych koszulkach.

Zapowiada sie seria pucharow za lige do naszej gabloty, bo nie widze druzyny, ktora moglaby nam zagrozic w przyszlych sezonach jesli City sie posypie.
Szpieg 14.02.2020 21:49 #
NORBI - Neymar wykupił się sam.
ynwa19 14.02.2020 21:55 #
VII

Oczywiście mam nadzieję,że kara zostanie podtrzymana ale wstrzymałbym się z kategorycznymi osądami a przede wszystkim ze ślepą wiarą w sprawiedliwość w sądach.
Bo co innego właśnie owa sprawiedliwość a co innego wyroki sądowe.

Także odczekajmy aż do ostatecznego rozstrzygnięcia przez Trybunał Arbitrażowy.

Ciekawym jest pytanie w jakim miejscu byłby MC bez szejków?
Równie dobrze przecież mogliby mieć jakiegoś tak samo(prawie) bogatego,innego właściciela.
radoLFC 14.02.2020 22:14 #
No i rozdmuchany niebieski balon pękł jak mydlana bańka.
VII 14.02.2020 22:32 #
ynwa19 W jakim miejscu to mogę ci od razu na to pytanie odpowiedzieć. Byliby gdzieś pomiędzy Evertonem, a Southamptonem. Jak to ktoś na kanonierach napisał niedawno, za to w jaki sposób sparaliżowali i zaburzyli równowagę w PL nie ma adekwatnej kary. Ale tak jak BigAnfield zastanawiam się właśnie jak teraz będzie wyglądał byt City. No bo na takie fajerwerki jak do tej pory już sobie chyba nie będą mogli pozwolić. Mają stary skład i wiele problemów zdrowotnych w kadrze. Co teraz wykombinuje Panicz w sukience? Czy zostawi to martwym bykiem przeniesie się na inne inwestycje (Bo wygrana LM to był jego główny cel), czy może wymyśli razem ze swoimi prawnikami i ludźmi od marketingu jakiś nowy szwindel? No i co z Pepem w tej sytuacji?

Generalnie nie to żebym się cieszył, ale jak już kiedyś napisałem tutaj komuś w odpowiedzi jestem bardzo mściwym człowiekiem i w związku z tą sytuacją odczuwam wielką satysfakcję. Choć dobrze mówisz ynwa19, poczekajmy bo pewnie w tym momencie armia prawników rusza z odsieczą.
radoLFC 14.02.2020 22:46 #
VII po Twoim wpisie troszkę posprawdzałem i wkurw na tę błękitną bandę skoczył do maxa. Jeżeli bierzemy pod uwagę nieprawidłowości z lat 2012/16 to ich skutki można odczuć również w 2019, więc tak tylko odejmując wyniki MC dwa mistrzostwa nam przepadły a wcale nie jest powiedziane że szejki zmieściliby się w czwórce, co znacznie wydłuża listę poszkodowanych itd, itp.
Manchester City Lancem Armstrongiem piłki nożnej, obyście zgnili w Conference!
Rewo92 14.02.2020 23:07 #
A niech to jebnie, zakopać i zapomnieć, niech startują od zera jak Rangersi, może sensowny klub z tego wyrośnie
ynwa19 14.02.2020 23:12 #
VII

Wybaczysz ale nie jestem przekonany,że City na 100% byłoby na poziomie np Saints.
Zamiast szejków mógłby im się "przydarzyć" taki drugi Levy a wtedy sportowo/organizcyjnie mogliby również być w czubie PL.

Lecz podkreślę, bo może ktoś ulec wrażeniu,że ich bronię,że dla mnie cały Manchester to jeden wielki shit!

Chodzi mi tylko o to,że nie jestem do końca przekonany o tym iż wiodłoby im się aż tak źle, choć oczywiście nie płakałbym z tego powodu.
Radbug 14.02.2020 23:15 #
Ojjj wątpię, aby ta, tak surowa, kara doszła do skutku. Maksymalnie, wiec też mało prawdopodobnie, będzie wykluczenie City z pucharów na MAX 1 sezon i jakaś grzywna. Podejrzewam, że najprawdopodobniej znowu rozejdzie się po kościach i skończy na grzywnie w okolicach 50 mln i może zakazie transferowym na 1-2 okienka.

I nie cieszyłbym się tak z wykluczenia City z LM. W pełni skupieni na lidze Obywatele to nie jest dla nas dobra informacja, bo bez zmęczenia pucharami mogą stać się jeszcze większym potworem niż rok temu.
Arvedui 14.02.2020 23:18 #
Uprasza się o trzymanie komentarzy na jakimś rozsądnym poziomie. Szkoda by było, gdyby ktoś też "został wykluczony z rozgrywek".
romanelli 14.02.2020 23:36 #
No to maja lipę a skoro narozrabiali to kara musi byc dlatego ze bedzie to fair wobec wszystkich pozostalych klubów.
RedforDead 14.02.2020 23:36 #
wg komentarzy w prasie City "nie kooperowało" i wprowadzało władze w błąd, więc ja jestem zdania że werdykt utrzyma się w 2 instancji ale zobaczymy
radoLFC 14.02.2020 23:37 #
@Radbug
bez LM to i bez Guardioli, rozsypie się jak kupa g....., yyy jak domek z kart ;-)
madman99 14.02.2020 23:38 #
Wydawałoby się to świetną informacją, jednak nie chce mi się w to wierzyć, że SA podtrzyma tą decyzję, pewnie skończy max na 1 sezonie wykluczeniu z rozgrywek. Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach kasą można zdziałać wszystko, a stać ich na najlepszych prawników. Gdyby jednak faktycznie została utrzymana, to może być koniec City, Pep, kilku piłkarzy a może nawet szejki będą się chcieli stamtąd zwinąć. Pytanie ile ten SA ma czasu na rozpatrzenie tej sprawy bo może być tak, że kara będzie zawieszona a ci będą się z tym pierd.. przez cały rok.
VII 15.02.2020 00:00 #
ynwa19 Właśnie dzięki takim osobom jak ty na tą stronę jeszcze chce się wchodzić i rozmawiać. Często różnimy się w zdaniach na dany temat, ale zawsze rozmowa jest na najwyższym poziomie. Jest tutaj oczywiście wiele innych osób z którymi lubię rozmawiać.

Jakiś czas temu u bodaj Przemka Rudzkiego (już nie pamiętam, bo sporo streamów na temat PL oglądam w tygodniu kiedy nie ma meczów), zaczął się temat kryzysu w City i ktoś dla otuchy kibiców City zarzucić na koniec taki filmik z załącznikiem "że kibice City i tak mają powód do zadowolenia bo zawsze ich drużyna mogłaby grać tak jak na tym filmiku jeszcze jakiś czas przed szejkami" (Link do niego - https://www.youtube.com/watch?v=O-RdtDXrrYk). Obejrzałem ten filmik oraz wiele innych. I wydaje mi się że piłkarsko byliby dziś takim Evertonem grającym o Ligę Europy które gdzieś blisko czołówki zawsze się trzyma, czasem w niej namiesza, ale jest raczej takim kozim wypierdkiem Topu.

RedforDead Za to jeśli chodzi o klubowe oświadczenia to z tego aspektu wywiązywali się wzorowo.

Radbug Jaka ta kara by nie była to na następne lata mają świadomość że bat na nich jest ukręcony i dalsze odwalanie finansowej maniany będzie go zaciskało coraz mocniej. Kasy im nie ubędzie bo się w niej tarzają. Prestiżu nie stracą, ponieważ nigdy go nie posiadali. Ale na pewno będą dalej kombinować jak inaczej obejść przepisy. Kara i tak jest śmieszna w porównaniu z tym ile przez te machlojki uzyskali. Ale będzie miała ona charakter prewencyjny (Mam bynajmniej taką nadzieję :DD)
Abemadło 15.02.2020 00:06 #
To jest takie pierdu pierdu, City nawet po tym 2 sezonowym zawieszeniu sie nie rozpadnie. Przypomina mi to sytuacje z Chelsea z zeszlego roku jak dostali bana na 3 okienka. Tez bylo wieszczenie, ze Hazard odejdzie i bedzie po Chelsea bo i kogo na jego miejsce sprowadza. A jak widac nawet nienajgorzej sie w tej sytuacji odnalezli i ten ban wcale az takiej krzywdy im nie zrobil.
RedforDead 15.02.2020 01:05 #
Ja tam nie wiem czy wzajemnie, ale z toba VII oraz redartur tez rozmawia mi się dobrze bo pomimo róznicy zdań widać brak wybujałego ego które niestety czasami jest tu obecne. A jak mówił Einstein " ego jest odwrotnie proporcjonalnie do inteligencji" :)
RedforDead 15.02.2020 01:07 #
haha otworzyłem ten filmik i wtf, co ja właśnie obejrzałem xd
Mort 15.02.2020 02:02 #
Finalnie pewnie skończy się tak, że ten cały Sad Arbitrażowy zmieni wyrok na rok w zawieszeniu na 2 plus jakąś większa kara finansowa. A City wyciągnie wnioski i dalej będzie robić wały na kasie, ale już jie takie bezczelne, tylko bardziej w białych rękawiczkach.
Lfc-FreaK 15.02.2020 05:15 #
Dla tych którzy jeszcze maja jakaś litość nad shitty przypominam Żr gdyby nie ich naftowe szachrajstwa, bylibyśmy obrońcami a nie pretendentami do tytułu,
Mam nadzieje ze PL officials będą konsekwentni i tez ich ukażą. Wałek to wałek i działa w każda stronę.
Liverbird1979 15.02.2020 08:11 #
Mam nadzieję, że kara zostanie utrzymana i będzie przestrogą na przyszłość dla innych szejkoprzekrętów. Nie żałuję. Wręcz przeciwnie popieram w 100%. Ostatnie sezony były wypatrzone przez takich oszustów sportowych. Dla mnie to, co robi Liverpool FC, Everton, Leicester, Tottenham jest przykładem do naśladowania dla innych klubów. Po to jest Fair Play, żeby wszyscy funkcjonowali na tych samych zasadach. Mam nadzieję, że najbliższa dekada będzie nasza i mocno usadowimy się na naszej grzędzie
redartur76 15.02.2020 08:12 #
RedforDead
Dziękuję i z wzajemnością.
Jeśli chodzi o City to ten klub i ich przewiny są pod lupą już chyba z dwa lata jeśli dobrze pomietam oczywiście. Wiadomo że UEFA nie ma czystych rąk ale jeśli SA zmniejszy karę dla tego petro klubu to będzie po prostu kpina z całego piłkarskiego świata od kibiców zaczynając. Wina jest udowodniona i nie sądzę (a przynajmniej tak bym chciał) żeby kara zostało zmniejszona.
Co do Pepa. Jeśli wyrok zostanie utrzymany to po sezonie Pep zrobi escape do Juventusu.
VII
Masz rację. Do tej kary za te przewiny UEFA powinna dołożyć jeszcze na dwa lata zakaz transferowy.

Jeśli UEFA tak głośno krzyczy o fair play to niech sprawiedliwości stanie się zadość.
Liverbird1979 15.02.2020 08:17 #
Do VII i innych, cytuję VII
"ynwa19 Właśnie dzięki takim osobom jak ty na tą stronę jeszcze chce się wchodzić i rozmawiać. Często różnimy się w zdaniach na dany temat, ale zawsze rozmowa jest na najwyższym poziomie. Jest tutaj oczywiście wiele innych osób z którymi lubię rozmawiać". Brawo VII, ja też uważam, że zarówno twoje, jak i ynwa19 wpisy są przemyślane, pełne głębi i zazwyczaj zarażają empatiom. Pozdrawiam
firo9 15.02.2020 09:49 #
Zazdroszczę wam optymizmu, poważnie. Ja początkowo też się z tego bardzo ucieszyłem, ale z drugiej strony stamtąd nikt nie musi odchodzić, bo czemu szejki miałyby się pozbywać piłkarzy? Ok, może część zechce odejść, ale przecież nie powiedzą takiemu Aguero: ,,o stary, wiemy że chcesz wygrać ligę mistrzów, z nami już Ci się pewnie nie uda, więc jak masz ochotę to leć do Barcelony. Obniżymy trochę cenę, co by Barcelona miala jeszcze szansę na wzmocnienie innych formacji i trzymamy za was kciuki!" Obawiam sie, że większość w tym taki de Bruyne zostanie. Co więcej ucieczka z tonącego statku mogłaby zniszczyć wizerunek Pepa, więc być może i on zostałby przynajmniej jeszcze jeden sezon. Dodając jeden do jednego, można dojść do konkluzji, że skupią całą uwagę na lidze, więc obrona tytułu stałaby się cholernie ciężka. Mam nadzieję jednak, zaznaczam, że wszystko potoczy się po myśli optymistów, tzn. Pep spierdzieli, a paru ważnych piłkarzy wymusi transfer. Oby.
Mort 15.02.2020 11:16 #
Co za różnica skąd mają pieniądze i ile ich mają ? Skoro do tej pory jedynym zespołem majacym petrodolary i który wygrał LM to Chelsea. Chyba że się mylę, to poprawcie. PSG dominuje tylko we Francji. O City w Anglii nie Możn powiedzieć, że zdominowali ligę. Więc to skąd biorą kasiorę na zespół tak na prawdę nie ma znaczenia. Pieniądze nie grają, trzeba jeszcze potrafić to wszystko ogarnąć. Zobaczcie co się dzieje w PSG kolejny trener nie umie poradzić sobie z gwiazdami z przerośniętym ego. W City nawet Pep nie ogarnął konstelacji gwiazd, żeby wygrali LM.
Liverbird1979 15.02.2020 11:41 #
Mort tu nie chodzi o to ile mają pieniędzy i skąd. Tu rozchodzi się o fair play. Czyli zachowanie równowagi w zakupach i sprzedaży. Jeśli jednak zaniża się cenę zawodnika na dokumęcie zakupu tak aby zmieścić się w granicach zassd fair play to jest to przekręt za który wypadało by ponieść karę. W NBA jest coś takiego jak salary cap i te teoretycznie słabsze kluby mogą dzięki temu nawiązać rywalizację z tymi zamożnymi.
AgentTomek 15.02.2020 16:24 #
To chyba dobrze dla Pepa, bo mówił, że dla niego Premier League jest trudniejsza, ważniejsza od Ligi Mistrzów i w ogóle och i ach :) :)

Niestety w tym roku nie wygra ani jednego ani drugiego



I za rok tak samo, bo Anglicy chcą mu wlepić punkty ujemne :D
VII 15.02.2020 18:17 #
Mort Różnica jest mniej więcej taka jak między olimpijskimi biegaczami długodystansowymi, z których jeden jest czysty, a drugi korzysta z wszelkiej maści dopingów i transfuzji krwi. Tak jak kolega poniżej napisał to nie jest fair play. Bo weźmy takie Crystal Palace które np. mierzy się z nimi w Finale FA CUP. Nie posiadają i za pewne nigdy nie będą posiadać takiej możliwości żeby w jednym oknie transferowym ściągnąć całą rzeszę piłkarzy pokroju Bernardo Silvy, Walkera, Laporta czy Mahreza nie pozbywając się przy tym nikogo ze składu. My jesteśmy marką która była kształtowana przez całe stulecie żeby być tu gdzie jest obecnie, więc jesteśmy w stanie mierzyć się z nimi, a nawet tą rywalizację wygrać. Ale takie drużyny z drugiej połowy tabeli, które wyglądają w chwili obecnej tak jak oni kilkanaście lat temu? W jaki sposób mają one podjąć rywalizację z kimś kto w każdej chwili może dowolnie wybierać sobie rodzynki w nieograniczonej ilości? Był taki moment że musieliśmy pozbywać się najlepszych zawodników żeby móc sprowadzić kogoś kto mógłby choć w pewnym stopniu podnieść jakość naszego zespołu. Jeśli przykładowo walczyliśmy z nimi o jakiegoś zawodnika to z góry stawaliśmy z gorszej pozycji, bo Oni mogli w każdej chwili rzucić na stół jakąś kosmiczną tygodniówkę.

To nie chodzi o to że posiadanie sporej kasy i wydawanie nie gwarantuje sukcesów. Chodzi o to że jeśli my np. nie możemy pozwolić sobie na sprowadzenie Mbappe za 350mln euro w tym okienku transferowym bo Finansowe Fair Play, to dlaczego Oni mają to zrobić skoro generują znacznie mniejsze przychody od naszych i opłacają horrendalne w skali najbogatszych klubów świata tygodniówki swoich piłkarzy.

Pozostałe aktualności

Jak Merseyside stało się 51. stanem USA  (0)
21.12.2024 20:57, Kubahos, The Athletic
Alisson o nowych trenerach bramkarzy  (0)
21.12.2024 20:34, FroncQ, liverpoolfc.com
Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (5)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (2)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (5)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com