Liverpool nie przedłuży partnerstwa z Chaokoh
Liverpool nie przedłużył umowy partnerskiej z firmą Chaokoh pomimo tego, że firma zaprzeczyła oskarżeniom o okrucieństwo wobec zwierząt.
Partnerstwo The Reds z firmą zajmującą się produkcją wody kokosowej zakończyło się pod koniec lipca, a następnie klub zdecydował się nie podpisywać nowej umowy z tajskim przedsiębiorstwem.
Od tamtego czasu na jaw wyszły wyniki tajnego śledztwa PETA, organizacji walczącej o prawa zwierząt, które wykazało, że Chaokoh pozyskuje swój produkt nieetycznie, wykorzystując 'przerażone małpy'.
PETA podała, że śledczy odwiedzili osiem różnych farm w Tajlandii i odkryli, że Chaokoh wykorzystuje nielegalnie schwytane małpy do zbierania kokosów, z których firma pozyskuje produkt sprzedawany później na całym świecie.
W wyniku tego odkrycia część brytyjskich supermarketów zrezygnowała ze sprzedaży produktów tego przedsiębiorstwa na czas śledztwa, a Liverpool zdecydował się nie odnawiać kontraktu z tą marką.
ECHO dowiedziało się, że Liverpool podjął taką decyzję już wcześniej, przed opublikowaniem wyników dochodzenia, które było pierwszą tajną operacją PETA w Azji.
Mistrzowie Premier League zostali jednak pochwaleni za swoją decyzję przez PETA, która określa praktyki firmy Chaokoh jako 'haniebne'.
- Tym ciekawskim, bardzo inteligentnym zwierzętom odmawia się stymulacji psychologicznej, towarzystwa, wolności i wszystkich innych rzeczy, które sprawiają, że ich życia są coś warte, wszystko po to, żeby wykorzystywać je do zbierania kokosów - powiedziała wysoko postawiona w PETA dr Carys Bennett.
- PETA dziękuje Liverpool FC za decyzję o zakończeniu współpracy z Chaokoh, wzywa też tajski rząd do podjęcia stanowczych kroków, aby ukrócić haniebną praktykę wykorzystywania małp do zbierania kokosów.
Potentat branży produkującej mleko kokosowe na portalu Facebook zaprzeczył oskarżeniom, które zostały w jego stronę wystosowane w zeszłym miesiącu.
- W świetle niepokojących doniesień chcemy podkreślić, że my i nasi partnerzy nie popieramy wykorzystywania małp do zbiorów kokosów - głosi post.
- Jako rodzinna firma zajmująca się eksportem kokosów od 40 lat cieszymy się, że inni troszczą się o tę kwestię tak bardzo jak my.
- Wszyscy nasi dostawcy podpisali protokół ustaleń (Memorandum of Understanding), w którym zagwarantowali zerowe wykorzystanie małp do zbiorów kokosów na swoich farmach.
- Nasz zespół wytrwale pracuje nad tym, aby upewnić się, że wszyscy dostawcy stosują się do naszych standardów etycznych, włączając w to audyt tajskiego Ministerstwa Rolnictwa.
- Na początku 2020 roku rozpoczęliśmy zakrojony na szeroką skalę projekt kontroli naszych dostawców w całej Tajlandii.
- Każda farma po kontroli otrzymuje certyfikat, który gwarantuje brak wykorzystania siły roboczej małp. Każdy z naszych partnerów musi przejść ten długi proces, aby móc współpracować z Chaokoh.
- Od 2019 roku rozdaliśmy ponad 10 tysięcy sadzonek kokosów farmerom, aby pomóc przemysłowi hodować niższe odmiany roślin, aby ułatwić zbiory ludziom.
- Rozesłaliśmy również porady ekspertów jak skutecznie o nie dbać i zbierać owoce. Cały czas jesteśmy zaangażowani we wszelakiego rodzaju inicjatywy, aby zagwarantować, że nasze przedsiębiorstwo nie będzie kojarzone z okrucieństwem wobec zwierząt, cały czas wspieramy również lokalnych rolników, żeby dążyli do tego samego.
Kibice The Reds z pewnością kojarzą byłego już partnera klubu z pamiętną reklamą jego produktów z początku tego roku, w której brali udział Andy Robertson, Jordan Henderson, Joël Matip i inni.
- Ten konkretny filmik rozszedł się po całym świecie! - powiedział Klopp po tym, jak nagranie stało się hitem sieci. - Jestem bardzo dumny, to było zabawne. Zrobili to w świetny sposób. Ktokolwiek w klubie wpadł na ten pomysł, to było bardzo błyskotliwe.
Komentarze (9)
Do kolegów pode mną. Tym inteligentnym i DZIKIM stworzeniom często są wybijane kły, aby nie mogły się bronić przed zniewalającym je i wykorzystującym ich człowiekiem, ale domyślam się, że i to wam nie będzie przeszkadzało.