LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 941

Finansowe aspekty nowej umowy sponsorskiej


W zeszłym miesiącu The Reds podpisali umowę sponsorską z firmą związaną z branżą turystyczną. Logo sponsora znajduje się na rękawach koszulek zespołu.

Wraz z zakończeniem zwycięskiej kampanii 2019/20 wygasła poprzednia umowa, wiążąca the Reds oraz Western Union. W październiku klub z Merseyside nawiązał długoterminową współpracę z amerykańską firmą prowadzącą działalność online. Naszywka z symbolem Expedii jest częścią koszulek zarówno drużyny męskiej jak i kobiecej.

Nowe porozumienie ma obowiązywać do końca sezonu 2022/23 i pomimo pandemii koronawirusa, która przyczyniła się do znacznych problemów finansowych klubów na całym świecie, Liverpool zapewnił sobie umowę przynoszącą wpływy większe o 2 miliony funtów w stosunku do poprzedniej. 

Sport Business Sponsorship potwierdza, że the Reds będą otrzymywać średnio od 9 do 10 milionów funtów co sezon do końca trwania umowy. Expedia będzie mogła wykorzystać wizerunek piłkarzy w celach promocyjnych. 

Podczas współpracy z Western Union, wartość umowy rosła z roku na rok. W 2017 roku zapewniała ona wpływy do kasy Liverpoolu na poziomie 5,5 miliona funtów rocznie. Kwota ta w drugim roku wzrosła do 6,75 milionów funtów, a w ostatnim roku trwania umowy wyniosła 8 milionów. 

The Reds rozpoczęli negocjacje z firmami gotowymi do zastąpienia Western Union, od umowy przynoszącej rocznie 11 milionów funtów. Część zainteresowanych firm musiała zrezygnować z powodu komplikacji wywołanych przez COVID-19. 

Innym rozważanym wariantem było przedłużenie umowy z Western Union. W tym przypadku Liverpool pozostawał nieugięty w negocjacjach i koniecznym warunkiem było zapewnienie sobie większych funduszy otrzymywanych od sponsora. 

W umowie pośredniczyła grupa Fenway Sports Marketing, związana bezpośrednio z FSG, właścicielami Liverpoolu, oraz agencja marketingowa Octagon. Negocjacje poprowadził niedawno zatrudniony dyrektor handlowy Matt Scammell i szefowa działu sprzedaży w Ameryce, Kate Pratt. 

- Widzę wiele cech wspólnych między klubem a Expedią; obie organizacje rozumieją znaczenie odpowiednio zorganizowanego wsparcia. Dzięki temu porozumieniu będziemy mieć pewność, że wszelkie wyjazdy będą zorganizowane na najwyższym poziomie, a dwunasty zawodnik - którym jest kibic - zawsze będzie podążał za nami - mówił Scammell o nowej umowie. 

- Jestem szczęśliwy z faktu, że rozpoczynamy podróż z Expedią i nie mogę się doczekać tego jakie korzyści przyniesie ta współpraca naszym fanom rozsianym na całym świecie, gdy już będziemy mogli cieszyć się z podróżniczej oraz piłkarskiej wolności. 

Liverpool potwierdził, że fani, którzy zakupili klubowe koszulki Nike bez naszywki Expedii, będą mogli za darmo otrzymać takową już od grudnia.

Warto wspomnieć, że firma zadebiutowała na strojach the Reds 17 października, podczas derbowego starcia z Evertonem.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (0)

Pozostałe aktualności

Koniec sezonu dla Bobby'ego Clarka  (0)
01.05.2024 19:11, Margro1399, liverpool Echo
Achterberg po 15 latach opuści klub  (14)
01.05.2024 13:54, AirCanada, The Athletic
Carra: Każdy będzie miał ciężko po Kloppie  (0)
01.05.2024 13:17, AirCanada, Liverpool Echo
Neville: The Reds zaszli tak daleko, jak mogli  (0)
01.05.2024 10:29, B9K, Sky Sports
Czy odejście Salaha pomogłoby Arne Slotowi?  (3)
30.04.2024 19:41, Mdk66, The Guardian
Liverpool nie zorganizuje parady  (11)
30.04.2024 18:34, Bajer_LFC98, thisisanfield.com