Finansowe aspekty nowej umowy sponsorskiej
Wraz z zakończeniem zwycięskiej kampanii 2019/20 wygasła poprzednia umowa, wiążąca the Reds oraz Western Union. W październiku klub z Merseyside nawiązał długoterminową współpracę z amerykańską firmą prowadzącą działalność online. Naszywka z symbolem Expedii jest częścią koszulek zarówno drużyny męskiej jak i kobiecej.
Nowe porozumienie ma obowiązywać do końca sezonu 2022/23 i pomimo pandemii koronawirusa, która przyczyniła się do znacznych problemów finansowych klubów na całym świecie, Liverpool zapewnił sobie umowę przynoszącą wpływy większe o 2 miliony funtów w stosunku do poprzedniej.
Sport Business Sponsorship potwierdza, że the Reds będą otrzymywać średnio od 9 do 10 milionów funtów co sezon do końca trwania umowy. Expedia będzie mogła wykorzystać wizerunek piłkarzy w celach promocyjnych.
Podczas współpracy z Western Union, wartość umowy rosła z roku na rok. W 2017 roku zapewniała ona wpływy do kasy Liverpoolu na poziomie 5,5 miliona funtów rocznie. Kwota ta w drugim roku wzrosła do 6,75 milionów funtów, a w ostatnim roku trwania umowy wyniosła 8 milionów.
The Reds rozpoczęli negocjacje z firmami gotowymi do zastąpienia Western Union, od umowy przynoszącej rocznie 11 milionów funtów. Część zainteresowanych firm musiała zrezygnować z powodu komplikacji wywołanych przez COVID-19.
Innym rozważanym wariantem było przedłużenie umowy z Western Union. W tym przypadku Liverpool pozostawał nieugięty w negocjacjach i koniecznym warunkiem było zapewnienie sobie większych funduszy otrzymywanych od sponsora.
W umowie pośredniczyła grupa Fenway Sports Marketing, związana bezpośrednio z FSG, właścicielami Liverpoolu, oraz agencja marketingowa Octagon. Negocjacje poprowadził niedawno zatrudniony dyrektor handlowy Matt Scammell i szefowa działu sprzedaży w Ameryce, Kate Pratt.
- Widzę wiele cech wspólnych między klubem a Expedią; obie organizacje rozumieją znaczenie odpowiednio zorganizowanego wsparcia. Dzięki temu porozumieniu będziemy mieć pewność, że wszelkie wyjazdy będą zorganizowane na najwyższym poziomie, a dwunasty zawodnik - którym jest kibic - zawsze będzie podążał za nami - mówił Scammell o nowej umowie.
- Jestem szczęśliwy z faktu, że rozpoczynamy podróż z Expedią i nie mogę się doczekać tego jakie korzyści przyniesie ta współpraca naszym fanom rozsianym na całym świecie, gdy już będziemy mogli cieszyć się z podróżniczej oraz piłkarskiej wolności.
Liverpool potwierdził, że fani, którzy zakupili klubowe koszulki Nike bez naszywki Expedii, będą mogli za darmo otrzymać takową już od grudnia.
Warto wspomnieć, że firma zadebiutowała na strojach the Reds 17 października, podczas derbowego starcia z Evertonem.
Komentarze (0)