30-lecie współpracy z Carlsbergiem
Liverpool FC w tym roku będzie obchodził 30-lecie współpracy z firmą Carlsberg jako oficjalnym sponsorem klubu - to najdłuższe partnerstwo w Premier League, a także w historii drużyny.
Od trzech dekad Carlsberg i LFC cieszą się długotrwałą i lojalną relacją. Współpraca rozpoczęła się w 1992 roku, kiedy to Carlsberg został jednym z głównych partnerów klubu, zajął także dumne miejsce na koszulkach The Reds, w tym czasie byli częścią najważniejszych chwil drużyny na boisku, a w 2010 Carlsberg został oficjalnym piwem zespołu.
Przez ostatnie 30 lat Carlsberg pracował ramię w ramię z LFC przy organizacji znaczących kampanii i produktów mających uczcić bogatą historię klubu i przede wszystkim jego kibiców.
Poniżej prezentujemy kilka z nich:
Pomnik Billa Shankly'ego
W 1997 roku Carlsberg zlecił i ufundował budowę pomnika Billa Shankly'ego, której podjął się Tom Murphy. Do dziś pomnik ten dumnie stoi przed trybuną The Kop.
Czerwony chmiel
Z okazji 25-lecia współpracy Carlsberg stworzył specjalne piwo LFC, w tym celu w Kopenhadze uprawiano czerwony chmiel, który miał uczcić widoki i dźwięki płynące z Anfield przez poprzednie 25 lat.
Czerwony jęczmień
Na 26. rocznicę współpracy Carlsberg przygotował limitowaną edycję pilsnera, który wyróżniał się czerwoną barwą, do jego produkcji wykorzystano odmianę jęczmienia, która jest naturalnie czerwona. Nad produkcją specjalny nadzór sprawowali naukowcy z Carlsberg Research Laboratory, aby dostarczyć jak najlepszy produkt kibicom Liverpoolu.
Pierwsze mistrzostwo w Premier League LFC
Dla uhonorowania pierwszego mistrzostwa klubu w Premier League Carlsberg stworzył specjalne puszki upamiętniające to wydarzenie, sprzedawano je w 25 krajach na całym świecie.
30-lecie partnerstwa z LFC
W tym sezonie Carlsberg stworzył sześć limitowanych piw, których puszki inspirowane są charakterystycznymi strojami z czasów, kiedy duńska firma była obecna na koszulkach Liverpoolu. Inspiracją dla tych piw byli tez różni byli zawodnicy klubu.
30 z najlepszych
Niedawno w ramach obchodów 30-lecia partnerstwa kibice zostali zaproszeni do głosowania na najlepszy mecz Liverpoolu w Premier League w tym okresie.
Niemal 10 tysięcy kibiców zagłosowało w ankiecie na oficjalnej stronie internetowej klubu, wybierać można było z 30 propozycji z ostatnich trzech dekad, wyselekcjonowanych przez jury.
Zdecydowanym zwycięzcą został wygrany 5:0 mecz z Manchesterem United z października 2021 roku, zdobył niemal 40 procent głosów, czym wyprzedził tegoroczne zwycięstwo 9:0 nad AFC Bournemouth, a także rozegrane w styczniu 2018 roku spotkanie z Manchesterem City, które zakończyło się wynikiem 4:3.
Louise Bach, dyrektor do spraw sponsoringu w Carlsberg, powiedziała: - Jako partner klubu od 1992 roku doświadczyliśmy wszystkich wzlotów i upadków w meczach Premier League, których częścią był klub. To niezwykle ekscytujące, że możemy dowiedzieć się, które spotkanie z ostatnich 30 lat było ulubionym dla kibiców.
- W zaangażowaniu Carslberga w klub zawsze chodziło o uczczenie kibiców i bycie częścią tej przygody. Tyle wspaniałych meczów i świetnych bramek świętowano Carlsbergiem, a to starcie jest zasłużonym zwycięzcą!
- Jesteśmy niesamowicie dumni z tego, że obchodzimy trzydziestolecie naszej współpracy z Liverpoolem. To partnerstwo jest głęboko zakorzenione we wspólnie wyznawanych wartościach i zdecydowanie wykracza poza zwykłą umowę sponsorską.
W ramach komentarza na temat tej rocznicy Ben Latty, dyrektor do spraw reklamowych w Liverpool FC, powiedział: - Jesteśmy bardzo dumni, że w Carlsbergu mamy tak długotrwałego partnera, chcielibyśmy im podziękować za wspieranie nas już od 30 lat. Carlsberg prawdziwie wplótł się w strukturę klubu i jest ważną częścią rodziny LFC.
- Każda osoba związana z Liverpoolem docenia tę wyjątkową i lojalną relację - od sponsora na koszulkach do bycia oficjalnym piwem klubu, ta współpraca jest dowodem na silne więzi i wartości wspólnie wyznawane przez obie marki.
- Na myśl o przyszłości czujemy ekscytację i mamy nadzieję, że ta współpraca będzie w dalszym ciągu ewoluowała i wzmacniała się przez kolejne 30 lat!
Komentarze (0)