SOU
Southampton
Premier League
24.11.2024
15:00
LIV
Liverpool
 
Osób online 1845

Liverpool sprzedaje piłkarzy, by kupić Bellinghama


Trzeba cofnąć się do sezonu 2014-15, by po raz ostatni znaleźć w tabeli Liverpool z tak niewieloma punktami w połowie sezonu.

Minęło osiem lat, odkąd Luis Suarez przeszedł do Barcelony, a menedżer Brendan Rodgers przeklinał decyzję o zastąpieniu go Mario Balotellim.

Liverpool, który zgromadził 28 punktów z pierwszych 57 do zdobycia, zakończył rozgrywki na szóstym miejscu i "spadł" do Ligi Europy. Czasy Rodgersa dobiegały końca.

W tym sezonie zainkasował jedynie punkt więcej po 19 meczach ligowych i stoi w obliczu zagrożenia braku kwalifikacji do Ligi Mistrzów.

W sześciu pełnych sezonach na Anfield Jürgen Klopp zakończył rozgrywki na czwartym, czwartym, drugim, pierwszym, trzecim i drugim miejscu. Prestiż związany z grą w Lidze Mistrzów był do tej pory na porządku dziennym. "To jest zawsze główny cel", jak twierdzi menedżer.

Klopp doprowadził Liverpool do trzech z ostatnich pięciu finałów europejskich pucharów. Wielu mrożących krew w żyłach nocy, szczęśliwych wspomnień i wypracowanego przychodu. 

Zeszłoroczna niesamowita droga do finału w Paryżu pozwoliła zarobić klubowi 100 milionów funtów (124 miliony dolarów). Wzrost kwoty z tytułu praw telewizyjnych oraz dochód z dnia meczowego zapewniły Liverpoolowi awans z siódmego na trzecie miejsce w rankingu Deloitte Football Money League, wyprzedzenie Manchesteru United po raz pierwszy w ciągu 26 lat tworzenia rankingu, a także roczny przychód za sezon 2021-22 w wysokości 594 milionów funtów. Sześćdziesiąt dwa procent z tych pieniędzy (368 milionów funtów) zostało przeznaczonych na płace.

Niezakwalifikowanie się do Ligi Mistrzów w tym sezonie pozostawiłoby dużą dziurę w klubowych finansach, podczas gdy Liverpool potrzebuje przebudować skład za naprawdę spore pieniądze. Dopięcie letniego transferu Jude'a Bellinghama byłoby wówczas znacznie trudniejsze do zrealizowania. 

Kto ma zamiar przejąć za to rachunki? Czy Klopp powinien zrewidować swoje plany [wobec kształtu drużyny]?

Wiele zależy od tego, kto będzie właścicielem klubu w kolejnych kilku miesiącach. Fenway Sports Group wciąż czeka na satysfakcjonującą ofertę przejęcia Liverpoolu, lecz proces ten wciąż trwa i sytuacja może zmienić się z dnia na dzień. Panuje duża niepewność.

Nowi inwestorzy - a osoba z FSG przyznaje, że sprzedaż mniejszej części udziałów jest bardziej prawdopodobna, niż całkowite przejęcie klubu - powinni przeznaczyć dodatkowe środki dla Kloppa na wzmocnienie składu.

Jamesowi Milnerowi, Naby'emu Keicie, Alexowi Oxlade'owi-Chamberlainowi i Roberto Firmino kończą się latem kontrakty, a Arthur powróci do Juventusu z wypożyczenia, dlatego wiele spraw trzeba będzie uporządkować.

Liverpool, będący już myślami przy lecie, nie ma wielu możliwości pozyskania znacznych środków ze sprzedaży piłkarzy znajdujących się na wylocie.

Poprzedniego lata Takumi Minamino, Neco Williams i Ben Davies odeszli za łączną kwotę 36,5 miliona funtów. Rok wcześniej Liverpool zgodził się na sprzedaż Marko Grujicia, Taiwo Awoniyiego, Harry'ego Wilsona i Xherdana Shaqiriego za łącznie 40 milionów funtów. W 2020 zarobił zaś 37 milionów ze sprzedaży Ki-Jana Hoevera i Rhiana Brewstera.


Brewster został sprzedany do Sheffield United w 2020 roku (Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images)

Liverpool kupował sensownie pod rządami Kloppa, ale sprzedawał jeszcze lepiej. Kto odejdzie jako kolejny? Jest kilka oczywistych kandydatur. Utalentowany irlandzki bramkarz Caoimhin Kelleher chciałby grać częściej, podobnie jak Nathaniel Phillips, lecz ich łączna gaża nie stanowiłaby znacznej części ceny wywoławczej za Bellinghama ze strony Borussii Dortmund.

Kluczowym momentem ery Kloppa była sprzedaż Philippe Coutinho do Barcelony za 142 miliony funtów w połowie sezonu 2017-18, dzięki czemu Liverpool był w stanie sprostać finansowo transferom Virgila van Dijka i Alissona, czyli dwóm najbardziej znaczącym nabytkom klubu od czasu powstania Premier League. Obecnie nie ma jednak aktywa, które pozwoliłoby wygenerować podobne zasiłki. 

Oczywiście, nie chodzi tu tylko o wydawanie pieniędzy. Nie zapominajmy, że Andrew Robertson został kupiony ze spadkowicza z Hull za 10 milionów funtów. Harvey Elliott kosztował 4,3 miliona, a Stefan Bajcetić jedynie 220 tysięcy. Za Trenta Alexandra-Arnolda nie trzeba było wydać ani złamanego pensa. Przekonanie Kloppa do rozwijania talentów, zamiast kupowania gotowych produktów jest obecnie aktualne jak nigdy.

Skala tego wyzwania jest jednak coraz większa. Po długiej wewnętrznej rywalizacji z Manchesterem City, Liverpool spogląda teraz w górę m.in. na Arsenal, Manchester United czy Newcastle United. 

Nie wspominając nawet o Chelsea, która w brzydkim stylu wywalczyła remis w ubiegłą sobotę na Anfield. 

Klopp określił ten występ jako "mały krok" do przodu, a Liverpool zachował pierwsze czyste konto w Premier League od października. Był to jednak mecz do zapomnienia, który pokazał, dlaczego oba zespoły, które wygrały Ligę Mistrzów w ostatnich czterech latach i spotkały się na Wembley w dwóch finałach krajowych pucharów w zeszłym sezonie, popadły w marazm środka tabeli. [Są obecnie] niespójne, niechlujne i pozbawione wiary. 

Chelsea próbuje wydostać się z kryzysu dzięki rozrzutnym zakupom. Konsorcjum Todda Boehly'ego wydało ok. 450 milionów funtów na rynku transferowym w ostatnich siedmiu miesiącach.

Dla porównania, jeśli weźmie się pod uwagę koszty transferów Kloppa, łącznie z Codym Gakpo kupionym na początku tego miesiąca, trzeba by cofnąć się do lata 2018 roku, by uzyskać podobną kwotę ogólną. 

"Chelsea inaczej rozwiązuje problemy, niż my", przyznał Klopp w przeddzień meczu.

Biorąc pod uwagę wejście z ławki skrzydłowego Mychajło Mudryka, kupionego za 88 milionów funtów oraz powrót Joao Felixa po zawieszeniu, zespół Grahama Pottera z pewnością będzie piął się w górę tabeli. 

A co z Liverpoolem? Nadzieje związane z walką o pierwszą czwórkę opierają się na powrocie do zdrowia kluczowych piłkarzy, aniżeli na ruchach na rynku transferowym. Powrót Diogo Joty, van Dijka, Firmino i Luisa Diaza rzecz jasna może pomóc, lecz największa obawa dotyczy tego, że trzeba załatać naraz zbyt wiele dziur, a wzmocnienia potrzebne są na gwałt. 

W ostatnich pięciu sezonach średnia punktowa czwartego zespołu Premier League wyniosła 70. Zdobycie tylu oczek wymagałoby od Liverpoolu zgarnięcia 41 z pozostałych 57 punktów. Sprawili sobie [więc] prawdziwą górę do zdobycia. 

Jeśli jednak nie zdobyliby jej i Liga Mistrzów nie zawitałaby na Anfield w przyszłym sezonie, wyzwanie polegające na odświeżeniu składu i powrót do gry o najwyższe cele mogą być jeszcze trudniejsze.

James Pearce 

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (102)

użytkownik zablokowany 23.01.2023 17:47 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 23.01.2023 17:51 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Madara 23.01.2023 17:55 #
Kelleher jest obecnie wyceniany na 8 mln €, myślicie że jest wart trochę więcej, np. 20 mln? Moim zdaniem tak i Liverpool byłby w stanie znaleźć na niego kupca, pytanie czy jest sens sprzedawać tak dobrego bramkarza rezerwowego?
MG75 23.01.2023 18:41 #
Pytanie czy Kelleher będzie chciał zmarnować kolejny sezon na siedzenie na ławce, przed rokiem przynajmniej trochę w pucharach krajowych pograł.
Mysticoo 23.01.2023 17:57 #
Życze Kloppowi z całego serca lepszego klubu. Powinien odejść z Liverpoolu.
A drużynie jak najgorszych wyników i puszczenia fsg z torbami. Okazuje się że jesteśmy tylko fanami korporacji, która jest nastawiana na zyski i wyciąganie kasy z klubu. Równie dobrze moglibyśmy kibicować Nike lub Adidas dobrej sprzedaży i zysków w danym roku.
#FSG OUT
Mand 23.01.2023 17:58 #
Szkoda, że te pieniądze z LM się rozpłynęły. Aż strach pomyśleć jaki byłby bez tego budżet na transfery. 2 miliony? 5?
użytkownik zablokowany 24.01.2023 09:01 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
FabianMrozek 23.01.2023 17:59 #
Arsenal czy United z zeszłego okienka wydawały po 100 mln nie grając w LM. Jeżeli grasz w premier league to można kupować bez pucharów.

Liverpool powinien mieć dużo pieniędzy biorąc pod uwagę ostatnie lata jeżeli chodzi o wyniki sportowe i bilans transferowy. Teraz okazuje się, że nie ma kasy nawet na podstawowy transfer, który był już planowany rok temu. Gdzie się podziały pieniądze? Poszły na beznadziejną szkółkę, na inne ośrodki treningowe, które sprawiły, że tacy piłkarze jak Fabinho czy Salah wyglądają jak wraki piłkarskie? A może poszła dotacja na zbiórkę Jurka Owsiaka?

Gdzie się podziały pieniądze? Nie chcę rzucać oskarżeń, ale czy FSG nie kupiło ostatnio czegoś dużego?
użytkownik zablokowany 23.01.2023 18:00 #
Klub dziadów.
cezarkop 23.01.2023 18:04 #
Niczego innego po Jankesach spodziewać się nie można oni od urodzenia są zaprogramowani tylko na zysk.
RedKoks 23.01.2023 18:04 #
Ukłony dla Kloppa, że tyle osiągnął z taką marną polityką.
Jak nie jesteśmy w stanie wydać na przebudowe chociaż tyle co Everton czy Aston Villa, to brak słów.
Nie interesuje mnie, że kasa leci na obiekty treningowe czy w trybuny, bo priorytetem zawsze powinien być poziom sportowy, czyli mocna kompletna kadra.
Tylko zmiana właściciela nas ratuje, lub ewentualnie zmiana polityki transferowej.
LiveTom 23.01.2023 18:12 #
Niech założą zbiórkę na zrzutka.pl
Nero 23.01.2023 18:17 #
Chwała Edwardsowi i Jurgenowi że byli to wstanie tak ładnie pociągnąć w takich warunkach. To cud.
AngryRedGoose 23.01.2023 18:21 #
3 finały LM w przeciągu ostatnich 5 lat, regularna walka o PL i zdobyte krajowe puchary. Gigantyczna renoma, kontrakt z Nike, TOP klub na świecie i musimy sprzedawać piłkarzy żeby móc w ogóle myśleć o Bellinghamie XD W ciągu 10 lat ten klub wydał 500 mln, gdzie Chelsea zrobiła to w ciągu jednego okienka. Przy takiej polityce odmładzania zespołu to jak składem dojdziemy do średniej wieku w Arsenalu, to obecni młodzi w Arsenalu będą już emerytami, albo nazwiskiem w nekrologu.
Magerlfc 23.01.2023 18:32 #
No tak. Jak była Liga mistrzów to skład był kompletny i nie trzeba było wzmocnień. Teraz nagle gdy trzeba wzmocnień liga mistrzów jest kluczowa. To co w takim razie z pieniędzmi gdy była liga mistrzów a nie było wzmocnień?
roberthum 23.01.2023 18:59 #
Te pieniądze jeżdżą po lodzie w lidze NHL
MG75 23.01.2023 18:40 #
Sprzedać Fabinho do Barcy za jakieś 120 baniek i można iść na zakupy.
caharin7 23.01.2023 18:41 #
Oxa dodać za 1 zł
mnk2 23.01.2023 18:48 #
Do Oxa to trzeba jeszcze dopłacić
roberthum 23.01.2023 18:51 #
Taa, Fabs za 120 mln. Niektórzy nieźle odlecieli. Jakby ktoś za Fabsa zaproponował 5060 mln to byłaby bardzo dobra kwota
roberthum 23.01.2023 18:57 #
50-60 mln
caharin7 23.01.2023 18:57 #
przecież MG75 żartował z tą kwotą
roberthum 23.01.2023 18:56 #
No to fanboye FSG muszą się mocno dziwić. Przecież oszczędzaliśmy 3 lata, żeby spokojnie nas było stać na taki wydatek, a tu jeb jak obuchem przez łeb. Ciągle ta sama polityka- sprzedaj, żeby kupić. Od jakiegoś czasu w stronę FSG mozna wykorzystac parafrazę cytatu: "FSG to choroba, rak toczący ten klub."
Radbug 23.01.2023 19:41 #
Mocne słowa jak na "kibica" klubu, który pod władaniem tego "raka" wygrał absolutnie wszystkie najważniejsze trofea jakie były do zdobycia i zaledwie kilka miesiecy temu walczył o poczwórną koronę.
użytkownik zablokowany 23.01.2023 19:48 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Radbug 23.01.2023 19:49 #
No tak, nic nie wygraliśmy przez tego raka, tak, tak.


Antyfani FSG żyja w alternatywnej rzeczywistości...
roberthum 23.01.2023 20:08 #
Dlatego napisałem od jakiegoś czasu. FSG doszło do ściany w 2020 i wtedy po mistrzowskim sezonie należało się rozstać. Wtedy ostatecznie rozjechały się potrzeby Liverpoolu z tym co FSG chce dać temu klubowi. Byli odpowiedni, ale do czasu. FSG jest dobre dla klubu, który nie ma przed sobą wielkich oczekiwań, bo wtedy taki styl zarządzania ma sens. Kiedy przekracza się pewien poziom to trzeba albo się rozstać, albo zmienic podejście
lfc257 23.01.2023 19:02 #
Akurat Firmino powinnyśmy zostawić. Pewnie by się zgodził na obniżkę pensji. A takie gościa się nie kupi za grosze. Dla Liverpoolu najważniejszy transfer to katarscy albo arabscy właściciele. Z FSG wejdziemy w kryzys w jakim był Arsenal w ostatnich sezonach
Sherwood97 23.01.2023 19:14 #
Wyobraźcie sobie kloppa 8 lat pod rządami w tym klubie takich właścicieli jak w Newcastle, PSG, Manchester City 💀
CzerwonyBartek 23.01.2023 19:18 #
Z tymi właścicielami jesteśmy jak klub mem. Po sukcesach za mocni na wzmocnienia, po porażkach za słabi na wzmocnienia.
Owen89 23.01.2023 19:22 #
To jak w Ajaxie albo Benfice. Tanio kupić drogo sprzedać. Podręcznikowo zmarnowany czas na wzmocnienie składu. Ukłony dla Jurgena że takie wyniki z tego wszystkiego wyciągnął.
Scooby_Doo 23.01.2023 19:36 #
FSG wypier*****
mnk2 23.01.2023 19:41 #
Od sezonu 2015/16 Liverpool na transfery wydał netto 307,3 mln euro. Wszystkie kluby z top 6 (poza Tottenhamem 402 mln) wydały 2 do 3 razy tyle. Większe wydatki miały nawet takie kluby jak nasz rywal z za między, Wilki, Villa, west Ham i Newcastle. Wydajemy niewiele więcej niż Fulham lub Leeds które połowę sezonów grały na zapleczu P.L. Niestety taka jest polityka FSG. a nieudana próba przeforsowania projektu Super Ligi tylko pogłębia problem. Edwards z Wardem doskonale to wiedzieli i dlatego jeden odszedł a drugi odejdzie. Jeśli nie uda się sprzedać klubu lub FSG nie zmieni polityki (w co osobiście nie wierzę) ciężko będzie wrócić do walki o najwyższe cele.
JankoMuzykant 23.01.2023 19:45 #
Mam nadzieje, ze sprzedadzą ten klub jak najszybciej… zanim się Nasz Jurgen spakuje i jakikolwiek puchar zobaczymy za 20 lat..
Radbug 23.01.2023 19:45 #
W tym momencie wszyscy widzimy jak rozsądna polityka transferowa Chelsea w postaci wydania pół miliarda w 2 okienka, przynosi efekty i spuścili nam ostry wpierdol ostatnio na Anfield. Ich wysoka pozycja w tabeli również to potwierdza. Moim zdaniem właściciele, którzy wpierdzielaja sie osobiście w polityke klubową sa najlepsi, zwłaszcza gdy swoją mądrą decyzją zwolnią słabego trenera jak Tuchel i zatrudnią prawdziwego specjalistę jak Potter. Oby i u nas jakis bogaty szejk szybko wyrzucił stąd Jurgena i dał nam 1 miliard na wzmocnienia.
B9K 23.01.2023 19:54 #
co ty pierdzielisz znowu
użytkownik zablokowany 23.01.2023 19:55 #
nic dodać, nic ująć. Znowu celnie punktujesz. Czasem mam wrażenie, że 80% użytkowników na tej stronie to dzieci w wieku gimnazjalnym dla których rozwiązaniem wszystkich problemów są pieniądze.
lfc257 23.01.2023 19:59 #
Opowiadasz głupoty jak Morawiecki na konferencjach prasowych. Z Chelsea odeszło wielu ważnych zawodników, zwłaszcza obrońców - Rudiger, Christensen, Marcos Alonso. To bardzo dużo zmian i trudno to ogarnąć. Mają też pecha z napastnikami - taki Lukaku brylował w Interze a u nich kicha. Do tego masa kontuzji. Oni to dopiero mają szpital. My po prostu mamy słaby skład na wielu pozycjach. Jeśli ostatnio najbardziej wyróżniającym się pomocnikiem jest nastolatek o którym przed sezonem mało kto słyszał - to o czym mowa... Skoro wydawaliśmy mądrze - to mogliśmy wydać więcej mądrze. A wydaliśmy za mało i stąd problemy
roberthum 23.01.2023 20:06 #
Ciekawe, że w przypadku naszych transferów pada w obronie piłkarzy, że musza się zaaklimatyzować, wdrożyć sie w nowy klub i taktykę, a w przypadku zawodników rywali już to nie jest konieczne. Na razie nakupowali zawodników, efekty trzeba będzie rozliczać później. Swoją drogą Mudryk w parę minut pokazał więcej niż nasi piłkarze przez cały mecz.

W ogóle Radbug pieprzy jak oczadzony. Wpadasz ze skrajności w skrajność. Naprawdę istnieje coś pomiędzy żenującymi działaniami FSG a wywalaniem kasy na lewo i prawo, naprawdę.... Nie bądź tak zaślepiony, bo spokojnie można zwiększyć budżet na transfery i jednocześnie zostawić kwestie profilu ściąganych piłkarzy menedżerowi i jego sztabowi. Jeśli menedżer bardzo chce jakiegoś piłkarza to powinny się na to znaleźc środki i basta. A niestety sytuacja wygląda tak, że Klopp chce Bellinghama, Jude nawet chciałby przywdziać nasz trykot, tylko FSG go tu nie chce bo trzeba wydac pieniążki
Nero 23.01.2023 20:13 #
Lucas

a jak ty chcesz postawić od nowa naszą pomoc na nogi bez wpompowania tam kasy? Fabinho z Hendersonem to wraki. O Oxie i keicie nie ma co pisać, Elliott czy Carvalio to nie te pozycje. Mamy 1 pomocnika zdatnego do gry na poziomie na którym chcemy się znajdować.
lfc257 23.01.2023 20:14 #
roberthum
O tym samym pisałem. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Owszem - wydawaliśmy mądrzej niż inni. Poza Keitą i może Oxem to jakiś wtop transferowych nie było jeśli chodzi o te droższe transfery. Ale można było wydać więcej. Skoro teraz w pomocy będą grać Bajcetić i Elliott bo inni są bez formy to najlepsze świadectwo do czego oszczędności FSG doprowadziły
Radbug 23.01.2023 20:16 #
@roberthum

Chciałem ci odpisać, żebyś sobie poczytał komentarze pod tym artykułem skoro mówisz coś o skrajności, ale zauważyłem, ze to ty nazywasz FSG "rakiem" a teraz mówisz, że to ja pieprze i to ja popadam w skrajność? Rzeczywiście opinia, że "FSG to choroba rak toczacy ten klub", to jest szczyt obiektywizmu ich przeciwników i wyważona opinia.

Poziom SEBa albo kłamcy Grzesia. Gratuluję dołączenia do tego zacnego grona.
lfc257 23.01.2023 20:21 #
Radbug
A jaką Ty widzisz przyszłość przed Liverpoolem z FSG u steru i bez zmiany ich polityki. Prawdopodobnie wypadamy z top4. Wielu piłkarzy ma 30 lat lub więcej. Teraz czytamy, że z tą kasą na transfery to raczej średnio... Wygląda na to, że będziemy mieć chude lata lat Arsenal w poprzednich kilku sezonach
roberthum 23.01.2023 20:30 #
Tak, parafraza cytatu idealnie pasuje do naszej obecnej sytuacji. Niszczony jest organizm, który przy odpowiednim zarządzaniu mógłby naprawdę walczyć z City o długofalową dominację. Tak, to mogło być FSG, gdyby w porę zrozumieli, że bez odpowiednich nakładów na inwestycje w składzie nie da się daleko zajechać. Piękny stadion z powiększoną ilością miejsc, czy ultranowoczesna baza treningowa nie zastąpi tego co jest najistotniejsze- dobrych występów na murawie.

Wpadasz ze skrajności w skrajność, bo nie da się obronić naszej polityki transferowej w inny sposób niż tworzenie chochlika, że oczekujemy wydawania setek milionów na randomowo wybranych zawodników. Skoro dotąd system selekcji był chwalony, to po prostu należy udostępnić wieksze środki, aby stać nas było na te konkretne nazwiska, które według opiekunów drużyny są odpowiednie do utrzymania klubu w topie
Radbug 23.01.2023 20:31 #
@lfc257

Bez przesady. Nasza obecna słaba sytuacja w lidze wzięła sie z nałożenia na siebie duzej liczby kontuzji - mamy taki sam szpital jak w Chelsea, albo nawet wiekszy, oraz ze słabej formy naszych kluczowych zawodników Van Dijk przed kontuzją, Fabinho, Hendo, Salah tez nie gra wybitnie, TAA też.

W lato odejdzie najprawdopodobniej 2 albo nawet wszyscy z trójki pomocników - Keita, Ox, Milner. Zwolnią spore tygodniówki. Chcesz sie założyć, ze latem przyjdzie do nas bardzo dobry pomocnik za dużą kasę? Skoro FSG takie złe, taki to rak, co nie daje kasy na nic, no to nie ma szans, żebyś przegrał, bo na pewno nie dadzą grosza na klub. Absolutnie nic nie ryzykujesz, prawda?
Radbug 23.01.2023 20:35 #
@roberthum

no to jak idealnie pasuje ci porównanie FSG do raka, to dziękuję, ale nie będę kontynuował dyskusji.
roberthum 23.01.2023 20:40 #
Zgadzam się, dyskusja z z Tobą jest bezcelowa
lfc257 23.01.2023 20:55 #
Radbug
Uważasz, że jeden pomocnik wszystko naprawi? Ja tam widzę dużo głębsze problemy. A bez LM to nie wiem czy nasz potencjalny cel transferowy nie wybierze konkurencyjnej oferty. Nie można wszystkiego tłumaczyć kontuzjami. W linii pomocy problemów z kontuzjami nie ma. Jest problem z jakością
FabianMrozek 23.01.2023 21:41 #
Bardzo durny komentarz świadczący o małej wiedzy o piłce.
1.Po pierwsze zestawiłeś Liverpool z chyba najbardziej skrajnym przypadkiem jakim jest Chelsea tak jakby nie było żadnych klubów pomiędzy. Mogłeś np. podać przykład Newcastle, które choć ma nieograniczony budżet to nie wydaje jakiś szalonych kwot, ale kupuje bardzo solidnych piłkarzy za rozsądne pieniądze. Ale wtedy nie zgadzałoby się to z twoją urojoną tezą. Nikt nie oczekuje, że Liverpool będzie wydawał tak dużo jak Chelsea, wystarczy nam do szczęścia 1/3 tego.
2.Po drugie skreślanie Chelsea Pottera po 6 miesiącach pracy to absurd. Nawet jeżeli będą zaliczać dużo wtop transferowych to metodą prób i błędów i tak zrobią bardzo dobry skład. Transfery letnie nietrafione, ale już zimowe lepiej się zapowiadają. Jeżeli chodzi o Pottera to może to być kazus Artety, który też nie zachwycał pierwsze 2 lata, ale dzięki zaufaniu zbudował świetny zespół. To się nazywa proces. Klopp Liverpoolu też nie zbudował w 6 miesięcy pracy.
Radbug 23.01.2023 22:24 #
Ale Klopp, a raczej FSG w pół roku ten Liverpool zapsuło, tak? Od czasu finału LM i ostatniej kolejki nie minęło aż tak duzo czasu, ba my nadal nie jesteśmy nawet w polowie sezonu, a niektórzy maja tutaj pamieć wróbelka...
lfc257 23.01.2023 22:55 #
Człowieku, naprawdę nie umiesz patrzeć szerzej. Przecież nic nie dzieje się z dnia na dzień. Problemy w pomocy mieliśmy już w drugiej połowie tamtego sezonu. Hendo i Fabihno grali słabiej ale nie aż tak jak teraz. Ale mieliśmy Mane, Diaz przyszedł i robił dużo dobrego. W LM mieliśmy dość łatwą drogę do finału - zestawiając to z drogą Realu. Już wtedy były symptomy, że się pogorszy ale jakoś jechaliśmy na oparach. Teraz już się nie da. To jak Fergusson wyciągnął maks z drużyny w swoim ostatnim sezonie a potem był totalny colabs.
mnk2 24.01.2023 10:02 #
Panowie, pierwsze problemy były już widoczne jak klub nie zastąpił Giniego, który przede wszystkim miał mało kontuzji i dużo biegał. Pozostali byli trochę młodsi, mimo wszystko kontuzji było trochę mniej i udawało się to zatuszować. Z czasem jednak problemy zaczynały się kumulować bo kontuzje były coraz częstsze dłuższe i poważniejsze. Teraz taki Jons, Keita i Ox to już zdrowotne wraki. Milner to piłkarski dziadek Henderson i Fabinho są totalnie zajechani. Nie chodzi o bezmyślne kupowanie kogo popadnie ale szybkie reagowanie na problemy to klucz aby utrzymać jakość zespołu. U nas tego zabrakło kilka razy. Niestety ale Liverpool stał się piłkarsko ligowym średniakiem z tendencją spadkowa bo kiepskich występów jest coraz więcej a dobrych jak na lekarstwo.
manero 24.01.2023 13:12 #
FabianMrozek zaorał Radbuga
użytkownik zablokowany 24.01.2023 20:57 #
Nie no Mrozek wykazałeś się tym komentarzem. Czapki z głów.
josif 23.01.2023 20:00 #
Pearce jest tubą propagandową jak mówi pozytywnie o klubie. Chyba, że mówi negatywnie - to wtedy już jest prawdą objawioną. Styl życia niektórych ludzi powinien być inspiracją do nakręcenia kolejnego odcinka Kiepskich. Bo tyłka tam się to nadaje.
Scofield1111 23.01.2023 20:25 #
Czyli Moda na sukces, odc 2435 ,, transferów nie będzie "
boczeklfc 23.01.2023 20:37 #
Nawet jak cały zespół będzie zdrowy to wątpię żeby gra uległa wyraźniej poprawie. Tutaj jeden dwa transfery nie wystarczą. Swoją drogą klub tak dobrze zarządzany jak przychodzi kryzys to brak środków. Jeden z najlepiej prosperujących klubów a wiecznie brak środków. Jestem ciekawy czy kibice którzy regularnie bywają na Anfield zaczną przekonywać amerykancow do opuszczenia klubu. Tacy kibice a nie ma żadnych widocznych akcji żeby skłonić ich do sprzedaży szybciej niż pozniej
Pabloitto 23.01.2023 21:36 #
Bardzo dużo wydajemy na płace, a nie zawsze będziemy tak daleko dochodzić w pucharach i przychody spadną, a koszty zapewne będą podobne dlatego musimy wydawać rozsądnie, żeby się nie zadłużać, co jest najważniejsze. Życie na kredyt w piłce nożnej mnie przeraża.
adamne 24.01.2023 11:23 #
Płące też spadną bo:
1. Duża część budżetu płac to premie za osiągnięcia. Nie będzie osiągnięć, nie będzie premii.
2. Jak nie będzie LM to skład też zostanie okrojony bo po co nam tylu zawodników do samej ligi. Odejdą Ox, Milner czy Keita biorący spore tygodniówki.
Paviola 23.01.2023 21:43 #
Właśniedlatego trzeba było sprzedać Salaha póki gorący za te ponad 100 baniek i zainwestować w skład. Teraz nikt za niego tyle nie da, a on sam ze swoim kontraktem nie ruszy się stąd przed jego końcem. Postawili na nie tego konia. Brak Mane jest bardzo odczuwalny w tym sezonie.
B9K 23.01.2023 21:58 #
Przecież Salah nas ciągnął rok temu, a Mane grał średnio. Krotka pamięć masz
Paviola 23.01.2023 22:06 #
Od powrotu z PNA to Mane ciągnął całą grę i to w jego najlepszym sezonie dzięki Liverpool zdobył mistrza. Salah od prawie roku gra gówno, a gdy bił rekordy to i tak brakowało tego jednego punkta. Nie mniej za Salaha dałoby radę dużo zarobić, a przy polityce FSG zainwestowali by w skład gdzie tego tak teraz brakuje. Jak w lato nie sypną groszem to ten sezon nie będzie takim ostatnim, a pewnie tego nie zrobią.
B9K 23.01.2023 22:15 #
Salah w 19/20 w Premier League- gol co 152 minuty, asysta co 289 minut.
Mane w 19/20 w Premier League- gol co 153 minuty, asysta co 306 minut.
Liverpool zdobył mistrza dzięki Mane powiadasz?
użytkownik zablokowany 23.01.2023 22:19 #
B9K Mane dostarczał piłki salachowi i robił różnice mane jest lepszy w wykańczaniu akcji o dwie klasy od salacha ten czlowiek ostatnio nie potrafi nawet piłki przyjąć a o strzelaniu czy pokazywaniu się do akcji nie wspomne...
B9K 23.01.2023 22:25 #
Po PNA rok temu:
Mane we wszystkich rozgrywkach - gol co 189 minut, asysta co 944 minuty
Salah we wszystkich rozgrywkach- gol co 239 minut, asysta co 279 minut
G/A Mane - co 157 minut gol lub asysta
G/A Salaha - co 129 minut gol lub asysta
To kto bardziej ciągnął LFC po PNA?
B9K 23.01.2023 22:27 #
Cinek94
Widzisz, a Salah miał większe G/A od Mane. Liczby nie kłamią, jak nie masz argumentów to nie wchodz w dyskusje
Nero 23.01.2023 23:34 #
Mane w sezonie 19/20 zdobył nam coś koło 20 pkt. Tam dużo wyników było na styk.
B9K 23.01.2023 23:51 #
Nero
A mogę Cię prosić o jakieś twarde dane liczbowe? Najlepiej ze źródłem? Gwoli ścisłości ja swoje mam z transfermarkt.pl
roberthum 24.01.2023 08:24 #
Zarówno Salah jak i Mane byli kluczowi w sezonie kiedy zdobyliśmy mistrzostwo. Kto wie, ale moze bez jednego z nich (któregokolwiek) w składzie nie byłoby zakończenia trzydziestoletniej posuchy.

@B9K, zgodnie z danymi z transfermarkt w sezonie 19/20 Mane był kluczowy w:
- kolejce 2 - wygraliśmy 2:1 a Mane zaliczył 1 gola i 1 asystę
- kolejce 5 - zwycięstwo 3:1 i 2 gole Mane
- kolejce 8 - zwycięstwo 2:1 i 1 gol, 1 asysta
- kolejce 10 - 2:1 dla nas i 1 asysta
- kolejce 11 - 2:1, gol i asysta
- kolejce 13 - 2:1, 1 bramka
- kolejce 15 - 5:2, 1 gol i 2 asysty
- kolejce 20 - 1:0, 1 gol
- kolejce 26 - 1:0, 1 gol
- kolejce 27 - 3:2, 1 gol
- kolejce 29 - 2:1, 1 gol i 1 asysta
B9K 24.01.2023 11:55 #
roberthum
I to jest odpowiedź, dziękuję piekne :))
B9K 24.01.2023 12:35 #
Końcowo wychodzi tak
Salah:
3 kolejka - gol, asysta, 3-1, 2pkt
6 kolejka - asysta, 2-1, 2pkt
10 kolejka - gol, 2-1, 2pkt
17 kolejka - dwa gole, 2-0, 3pkt
18 kolejka - gol, asysta, 2-0, 3pkt
22 kolejka - asysta, 1-0, 2pkt
27 kolejka - gol, 3-2, 2pkt
29 kolejka - gol, 2-1, 2pkt
34 kolejka - gol, dwie asysty, 3pkt

Mane:
2 kolejka - gol, asysta, 2-1, 3pkt
5 kolejka - dwa gole, 3-1, 2pkt
8 kolejka - gol, 2-1, 2pkt
11 kolejka - gol, asysta, 2-1, 3pkt
13 kolejka - gol, 2-1, 2pkt
15 kolejka - gol, dwie asysty, 5-2, 2pkt
20 kolejka - gol, 1-0, 3pkt
26 kolejka - gol, 1-0, 3pkt
27 kolejka - gol, 3-2, 2pkt
29 kolejka - gol i asysta, 3pkt

Salah 21 - 25 Mane

Czyli faktycznie Mane miał delikatnie większy wpływ. Natomiast bez Salaha też nie wygralibyśmy tytułu bo skończylibyśmy 3 punkty za City. Także obaj mają równy wpływ na nasz tytuł, a nie tylko dzięki Mane zdobyliśmy ten tytuł. Dzięki Salahowi też.
roberthum 24.01.2023 13:26 #
Kwestia jak policzy się punkty. W przypadku Salaha w kolejce 17 i 18 policzyłeś po 3 pkt. Uogólniając to gdyby nie wkład Salaha to wynik byłby 0:0, a więc powinniśmy policzyć mu, że zdobył dla nas dodatkowe po 2 pkt w tych meczach, a więc wkład Salaha powinniśmy pomniejszyć o 2 oczka do 19 pkt.

W przypadku Mane podobnie. W kolejkach 20 i 26 po jego bramkach wygraliśmy 1:0, a gdyby nie jego wkład to byłoby 0:0, zatem jemu tez trzeba odjąć 2 oczka za te spotkania.

Ostateczny bilans Salah 19 - 23 Mane
Tommyy 23.01.2023 21:46 #
Zaraz się dowiemy, że od 3 lat odkładamy na Bellinghama i trudne czasy. Przynajmniej tego smutnego pier******* by nam oszczędzili w tej kwestii.
Kolumbjajo 23.01.2023 22:18 #
Pierwszy punkt Pearce'a odhaczony, bez ligi mistrzów nie będzie pieniędzy na wzmocnienia. Drugi artykuł będzie koło maja pod tytułem powroty Diaza i Joty jak nowe transfery. W lipcu jak już Bellingham wybierze klub będzie przekonywał że nowi zawodnicy byliby przeszkodą w rozwoju Elliotta i Carvalho, a ten sezon będzie ich
CzerwonyBartek 24.01.2023 10:29 #
Nie wierze, jak ten dziennikarz upadał. Kiedyś to co pisał, można było brać w ciemno jako pewnik.
firo9 23.01.2023 22:50 #
Klub mem
Man_In_Red 23.01.2023 23:23 #
Naprawdę aż wstyd.
Karasu 23.01.2023 23:37 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Autumn 24.01.2023 00:00 #
Hej. Mam do was pytanie. W tym roku koncze 18 lat i mam zamiar kupic sobie membershipa, aby poleciec w przyszlym sezonie na mecz. Membership jest terminowy czy otrzymuje sie go tzw dożywotnio?
Man_In_Red 24.01.2023 00:17 #
Co sezon się odnawia. Możesz ustawić to automatycznie. Sami pobiorą Ci pieniądze z konta.
VII 24.01.2023 01:05 #
Czy my jesteśmy jakimiś pier*****ymi kubańczykami żeby ciułać grosik do grosika na jakiegoś gracza, podczas gdy przez okres triumfów prowadziliśmy politykę żywcem wyjętą z utworu "Skąpiec" Moliera? Jeszcze może wyjść tak że my wyślemy ofertę do BVB, a oni powiedzą nam żebyśmy sobie te drobniaki zachowali dla siebie. Albo tak samo jak z Mbappe, że jedyny ruch z naszej strony to będzie tylko zapytanie o ewentualną kwotę transferu, bo przecież jak ma być stać na taki transfer jednego z najbogatszych klubów na świecie... Ehh jakiego my mamy piekielnego pecha że trafiliśmy na takie łachudry, które widzą tylko słupki giełdzie. Nie przemawia do mnie argument, że oni nas wyprowadzili z wielkiego kryzysu i długów, bo w tym momencie zmierzają w takim kierunku w jakim zastali ten klub po jego zakupie. A niechże Oni idą już w cholerę z tym swoim przeklętym konsorcjum.
lfc257 24.01.2023 13:54 #
FSG - od zera do bohatera ...i z powrotem
CursedMike91 24.01.2023 02:40 #
No ale to czasami nie było gadane 4-5 lat temu że jeżeli Jurgen kogoś bardzo chce to pieniążki się znajdą? Było i mogę w archiwum to wygrzebać i żadne stękania fanbojow fsg(bo nie Liverpoolu) nic tu nie zmienia. Jeżeli ktoś nie rozumie że można znaleźć równowagę pomiędzy podejściem Chelsea i szastaniem na prawo i lewo a kupnem mądrze ale jednak kupnem raz na jakiś czas żeby odświeżyć skład to musi mieć coś kolo 75 IQ albo lubi jak ktoś go oszukuje albo po prostu pisze te farmazony za pieniążki dla obecnej władzy Liverpoolu. Ja jestem za tym klubem już ponad 20 lat i takiego czegoś jeszcze nigdy nie widziałem. Było wiele razy mówione że kasa się znajdzie jeśli trener kogoś chce. Jak widać nie znajdzie się. Po co było kłamać ? Nie są to najgorsi właściciele w lidze bo właściciel Chelsea jest gorszy, ale spokojnie w topce 5 najgorszych są. Nie wiem po co nam infrastruktura żebyśmy mogli chyba tam oglądac ligę konferencji. Nie tędy droga i od dupy strony
użytkownik zablokowany 24.01.2023 08:36 #
Fani "FC FSG" tego nie zrozumieją. Są jak fantycy pewnej partii politycznej w Polsce....
Radbug 24.01.2023 10:39 #
Kibicem to może ty i jesteś od 20, ale godzin a nie lat. Inaczej pamiętałbyś jak dawno temu i za ile kupiliśmy Nunez - gracza którego Jurgen chciał osobiście.

No ale jestem już przyzwyczajony do kłamstw antyfanów FSG i kibiców wielkich transferów a nie naszego klubu...
CursedMike91 24.01.2023 10:45 #
Ty za to jesteś kibicem jakiegoś tam konsorcjum z dalekiego kraju nie wstyd ci? Albo jesteś opłacany albo tak jak napisałem ile max dla was wynosi ten iloraz. Wolność słowa wolnością słowa ale głupota powinna być banowana
CursedMike91 24.01.2023 10:49 #
Mam już zamiar ignorować takich trolli więc odpisze ci ostatni raz na cokolwiek a ty dalej produkuj te glupoty. Czy ty masz problem z myśleniem i nie widzisz że nunez został kupiony bo było kogo sprzedać, a właściciel od siebie nie daje nic? Jak ty skończyłeś jakąkolwiek edukację ?
Fanlive94 24.01.2023 11:16 #
Ktoś tam wcześniej pisał, że Radbug jest inteligentny, dobry żart. Typ ma niesamowicie wąski horyzont myślenia, nie przyjmuje żadnych trafnych argumentów kolegów poniżej, jest zapatrzony w jeden punkt ,,FSG'' i koniec. Ja też kiedyś byłem za fsg, ale od roku 2020 jestem zdecydowanym przeciwnikiem. Muszą odejść, bo wrócą smutne czasy hodgsonów.
lfc257 24.01.2023 11:22 #
Pieniądze na transfery to są jak kogoś sprzedamy. Wtedy FSG trochę dołoży i wtedy kogoś kupujemy. Problem jest teraz taki, że nie ma już kogo sprzedać za bardzo (przynajmniej za duże pieniądze). Bez nowego właściciela lepiej nie będzie. Trzeba być totalnie zaślepionym żeby tego nie widzieć
użytkownik zablokowany 24.01.2023 11:55 #
@CursedMike91 Gwarantuje Ci, że fanboje FSG zaczną płakać jak LFC nawet do LE nie wejdzie i będą innym przyznawać rację, ale na ten moment ich ptasie móżdżki są zbyt małe, żeby to zrozumieć.
Radbug 24.01.2023 22:56 #
Aktualnie jesteśmy w tym roku transferowo ponad 60 milionów NETTO na minusie.

Te pieniadze zapewne spadły z nieba, albo Jurgen sam je zebrał z jabłonki rosnacej w poblizu Anfield.

No ale FSG nie wydaje pieniędzy, nie robi transferów. Na pewno przeciez na klub FSG nie dało grosza. Na pewno. A nawet jeśli, to i tak 60 milionów to sa jakies grosze. CursedMike zarabia tyle w tydzień!

Tak.
cider 24.01.2023 08:39 #
Pearce juz przygotowuje kibiców na to, ze zadnego Bellinghama nie bedzie.
Bardzo chcemy ale Jude wybierze Real albo co gorsza MC.
Madara 24.01.2023 11:17 #
Breaking news: Lampard poleciał z Evertonu.
Snatchi 24.01.2023 11:53 #
Nie wiem czemu, ale przeczytałem Leopard
użytkownik zablokowany 24.01.2023 13:47 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
ynwa19 24.01.2023 11:28 #
Kiedys byl serial "Najdluzsza wojna nowoczesnej Europy".
Dzisiaj mamy nowy,rownie ciekawy pod tytulem "Wojna Radbuga" -:)

Uwielbiam te nasze lfc.pl!
Madara 24.01.2023 12:18 #
Radbug to jedyny prawilny kibic na tej stronie, my się nie liczymy ;)
Radbug 24.01.2023 22:48 #
Wam sie strona LFC otworzy kiedy mnie sie zamknie

( ͡° ͜ʖ ͡°)
hoster 24.01.2023 11:53 #
No i zakładamy taki scenariusz, że sprzedajemy Kellehera zarobimy jakisś tam pieniądz, wygramy 5 meczy inni się potkną i top4 stanie się realne, i wtedy kontuzje ma Ali i do bramki wskakuje Adrian, który wiadomo raz świetnie obroni a raz sam sobie gola strzeli. To jest żałosne, że klub, który niby ma takie finansowe osiągi i przez tyle lat bycia w topie musi sprzedawać jedynych solidnych zmienników żeby zarobić na zawodnika, na którego i tak nie uzbierają kasy.
Madara 24.01.2023 12:19 #
Klopp nie odda Kellehera
roberthum 25.01.2023 09:16 #
Odda, odda. Jeśli nie będzie miał innych możliwości, żeby zgromadzic fundusz na jakiś transfer, a dodatkowo jak Irlandczyk sam uzna, że kiszenie się na ławce na Anfield nie jest dobre dla jego kariery, to jakie inne wyjście bedzie miał Klopp?
Siffredi 24.01.2023 12:13 #
Dziady z McDonald's
czapka44 24.01.2023 19:27 #
Podobno Salah spotkal się z prezesem PSG..
Skoro sprzedajemy żeby kupować to nie zdziwię się jak Salah odejdzie latem tym bardziej jak nie będzie ligi Mistrzów, a za Salaha kupimy Bellinghama. Poniekąd zrozumiałbym kupno Gakpo który w teorii miałby być wzmocnieniem ataku w miejsce Salaha, coś w stylu Diaz- Mane.
Co wy na to?
Radbug 24.01.2023 22:46 #
Salah w ostatnich latach był nasza twarzą. Mówisz Liverpool myślisz Salah. A przynajmniej takie pierwsze skojarzenie ma 99% neutralnych kibiców.

Co do takiego transferu to wszystko zależy od jego sumy. Jeżeli przekroczyłaby minimum 100 milionów i za te pieniądze mielibyśmy przeprowadzić transferową ofensywę i odświeżyć skład kilkoma nowymi zawodnikami, to być może właśnie na taki ruch trzeba się zdecydować. Salah młodszy i droższy już nie będzie. Mam tez wrażenie, ze pomimo tego, ze nadal może sporo dać drużynie, to jednak jego peak w czerwonej koszulce mamy już za sobą.
użytkownik zablokowany 24.01.2023 23:00 #
Mowisz Bayern myslisz Lewy. I Lewego nie ma
Man_In_Red 24.01.2023 23:19 #
Trenta niech jeszcze opierdolą. Obrońca z niego żaden a z przodu już też praktycznie nic nie daje.
Jawo22 24.01.2023 20:17 #
Komentarz dla statystyki. Nie mam nic do powiedzenia w temacie
therone 24.01.2023 21:16 #
bez komentarza...

Pozostałe aktualności

Bednarek nie zagra z Liverpoolem  (19)
20.11.2024 17:49, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed meczem z Southampton  (0)
20.11.2024 14:50, Vladyslav_1906, liverpoolfc.com
Michał Gutka specjalnie dla LFC.PL!  (11)
20.11.2024 13:31, Gall1892, własne
Mac Allister, Núñez i Díaz w reprezentacjach  (0)
20.11.2024 12:48, FroncQ, liverpoolfc.com
Trening U-21 z pierwszym zespołem - wideo  (0)
20.11.2024 09:45, Piotrek, liverpoolfc.com
Szoboszlai z trafieniem na wagę remisu  (1)
20.11.2024 09:45, Ad9am_, liverpoolfc.com