Liverpool przedłuży umowę z Expedia
Liverpool ma wkrótce przedłużyć umowę z firmą Expedia, której logo znajduje się na rękawie koszulki meczowej. Przedłużenie ma być dokonane na lukratywnych warunkach i obowiązywać przez wiele lat.
Obecne warunki współpracy z internetową agencją podróżniczą, z którą umowa miała zakończyć się tego lata, są wyceniane na ok. 9 milionów funtów (10,6 miliona dolarów) za rok.
Rozmowy na temat przedłużenia umowy na lepszych warunkach przyspieszyły w ostatnich miesiącach, a obie strony są skłonne podtrzymać współpracę, która jest dla nich korzystna.
Expedia została sponsorem koszulkowym męskiej i żeńskiej drużyny Liverpoolu w październiku 2020 roku. Poprzednia tego typu umowa z Western Union wygasła wraz z końcem sezonu 2019-20.
Imponujący wzrost wartości komercyjnej firmy stanowił klucz dla samofinansującego się biznesu pod batutą właścicieli z Fenway Sports Group.
Najnowsze podsumowanie rachunków obejmujące roczny okres do maja 2022 roku wykazało, że przychody komercyjne wzrosły z 29 do 247 milionów funtów. Wobec tego Liverpool uplasował się pod tym względem na trzecim miejscu w Premier League, za Manchesterem United (262 miliony) i Manchester City (316 milionów).
Oprócz podpisywania nowych umów sponsorskich, wydział finansów Liverpoolu szczyci się zaawansowanym poziomem współpracy z dotychczasowymi partnerami.
Nowa, czteroletnia umowa sponsorska z bankiem Standard Chartered wejdzie w życie tego lata. Wobec tego kontynuowana będzie współpraca, która rozpoczęła się już w 2010 roku.
Podpis pod przedłużeniem umowy złożono w lipcu podczas przedsezonowego tournée po Azji. Prolongatę wycenia się na 50 milionów funtów w skali roku, czyli o 10 milionów więcej, niż w przypadku obecnie obowiązującej umowy.
Komentarze (0)