Nowa kolekcja Liverpool v Converse
Liverpool pokazał produkty, które powstały we współpracy z marką Converse.
Już wczoraj Liverpool Echo poinformowało, że w ramach współpracy powstanie kolekcja ubrań codziennych takich jak kapelusze, koszulki, dresy, kurtki i buty.
W sumie powstało dziewięć produktów w rozmiarówce unisex, które będą dostępne do kupienia w sklepach stacjonarnych, online i poprzez oficjalną aplikację Liverpoolu. Każdy przedmiot ma na sobie logo Converse i Liverpoolu.
Dwa wyróżniające się elementy to kultowe trampki Chuck 70 high top, na których znajdziem Liver Birda, kwiaty mikołajka i napis YNWA oraz tkana kurtka varsity, która nawiązuje do biletów na finał Pucharu Europy z 1984 r., w którym Liverpool pokonał w rzutach karnych Romę.
W reklamie produktów wzięli udział: prezenter Rubi Deschampes, piosenkarz Rain Castillo, multidyscyplinarny artysta Sterling Rose Kelly oraz komentator i działacz społeczny Roopa Vyas. Ponadto w kampanii wzięli udział Andy Robertson i Fabio Carvalho oraz trzy piłkarki Liverpoolu Shanice van de Sanden, Taylor Hinds i Leanne Kiernan.
"Całe miasto bardzo akceptuje wszystkich pochodzących z różnych środowisk i wychowanych w różny sposób. Myślę, że klub jest otwarty na każdego. Widzimy to codziennie wśród ludzi, którzy tu pracują i co tydzień wśród kibiców przychodzących na stadion. To co robi miasto jest niesamowite, ale klub mu nie ustępuje. Liverpool jest otwarty na wszystkich", powiedział Andy Robertson na temat produktów, których celem jest celebrowanie zróżnicowania i kreatywności.
Converse to marka należąca do Nike, która działa w branży lifestylowej już od 115 lat. To kolejny ruch Liverpoolu i Nike, które chcą dotrzeć do różnych ludzi i przyciągnąć publikę niekoniecznie kibicującą the Reds lub kibiców, którzy są również fanami mody i kultury.
Nowa kolekcja pojawiła się zaledwie kilka tygodni po tej stworzonej przez Nike wraz Liverpoolem i ikoną koszykówki LeBronem Jamesem, który jest współwłaścicielem Liverpoolu i jednym z najbardziej rozpoznawalnych sportowców na świecie.
Wykorzystanie do maksimum relacji z Nike jest kluczową taktyką klubu w zwiększeniu sprzedaży komercyjnych produktów. Umowa podpisana z amerykańską firmą w 2020 r. sprawia, że the Reds otrzymują rocznie ok. 35 mln funtów opłaty podstawowej. Liverpool otrzymuje jednak dodatkowo 20 proc. od każdej rzeczy sygnowanej logiem Nike/Liverpool na świecie. To sprawia, że realna wartość umowy wynosi ok. 70 mln funtów rocznie.
Komentarze (11)