Sprawozdanie finansowe Liverpoolu za poprzedni rok
Liverpool FC przedstawił roczne sprawozdanie finansowe za poprzedni rok, trwający do 31 maja 2024, w którym klub po raz pierwszy osiągnął ponad 300 milionów funtów przychodów komercyjnych, ale odnotował ogólną stratę w wysokości 57 milionów funtów.
Podsumowanie sprawozdania
Przychody z mediów spadły o 38 milionów funtów do 204 milionów funtów.
Przychody z dni meczowych wzrosły o 22 miliony funtów do 102 milionów funtów.
Przychody z reklam wzrosły o 36 milionów funtów do 308 milionów funtów.
Koszty administracyjne wzrosły o 38 milionów funtów do 600 milionów funtów.
Całkowite przychody wzrosły o 20 milionów funtów do 614 milionów funtów.
Strata przed opodatkowaniem wyniosła 57 milionów funtów.
Przychody z mediów spadły o 38 milionów funtów, co jest związane głównie z udziałem klubu w rozgrywkach Ligi Europy w poprzednim sezonie. Zostało to częściowo zrównoważone przez wzrost przychodów z Premier League w wyniku lepszych wyników na boisku w sezonie 2023-24.
Nowa trybuna Anfield Road Stand została otwarta w tym okresie sprawozdawczym, a większa liczba meczów rozgrywanych na Anfield przyczyniła się do wzrostu przychodów z dnia meczowego o 22 miliony funtów. Największy wzrost przychodów odnotowała działalność komercyjna dzięki silnemu wzrostowi ilości partnerstw i sprzedaży detalicznej.
W tym okresie podpisano umowy z czterema nowymi globalnymi partnerami - UPS, Google Pixel, Peloton i Orion Innovation, a Kodansha i Carlsberg rozszerzyły swoje istniejące partnerstwa. Sprzedaż detaliczna odnotowała rekordowe przychody w swoich siedmiu lokalizacjach na świecie, w nowym sklepie w Dublinie. Handel elektroniczny również odnotował znaczny wzrost - ponad milion pobrań oficjalnej aplikacji LFC Store stanowi prawie 20 procent sprzedaży e-commerce.
Program członkostwa LFC rozrósł się do ponad 250 000 kibiców w zeszłym sezonie, co jest rekordem klubu.
Rekordy zostały również pobite w całej cyfrowej infrastrukturze klubu, a LFC stał się najbardziej zaangażowanym klubem Premier League, generując 1,5 miliarda interakcji fanów w mediach społecznościowych. Klub zyskał również rekordowe 37 milionów nowych obserwujących na swoich kanałach społecznościowych, a nowy kanał WhatsApp stał się najszybciej rozwijającą się platformą. Według raportu Brand Finance z 2024 r. LFC ma najsilniejszą markę w Premier League.
Pomimo wzrostu przychodów koszty administracyjne wzrosły znacząco do 600 milionów funtów, co jest związane głównie z wynagrodzeniami i kosztami ogólnymi w całym klubie, co wsparło wzrost przychodów komercyjnych i zwiększoną liczbę dni meczowych w porównaniu z poprzednim okresem.
Do Liverpoolu w tym okresie dołączyło czterech nowych graczy - Alexis Mac Allister, Dominik Szoboszlai, Wataru Endo i Ryan Gravenberch. Zostało również przedłużonych 11 kontraktów, w tym umowy Kostasa Tsimikasa, Conora Bradleya i Bena Doaka.
Fundacja LFC odnotowała znaczący wzrost w tym okresie w zakresie wpływu na społeczność. Wsparła ponad 127 000 osób, wniosła ponad 13 milionów funtów dodatkowych korzyści do regionu miasta Liverpool i wygenerowała wartość społeczną o wartości ponad 90 milionów funtów, w tym 56 milionów funtów świadczeń zdrowotnych w zeszłym sezonie. Za każdego wydanego 1 funta Fundacja LFC wygenerowała zwrot wartości społecznej w wysokości 13,70 funta.
The Red Way, czyli program klubu w zakresie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG), również zdobył wiele nagród w tym okresie sprawozdawczym i jest powszechnie uznawany za najlepszy program zrównoważonego rozwoju w piłce nożnej.
- Prowadzenie klubu o zrównoważonym statusie finansowym jest nadal naszym priorytetem, a przy ciągłym wzroście kosztów, kluczowe jest zwiększanie strumieni dochodów z roku na rok, aby utrzymać stabilność finansową. Sukces naszych operacji komercyjnych, wraz z otwarciem nowej trybuny Anfield Road, zwiększył nasze przychody w tym okresie sprawozdawczym, co pokazuje naszą chęć kontynuowania rywalizacji na najwyższym poziomie piłki nożnej w rozgrywkach mężczyzn i kobiet - powiedziała Jenny Beacham, dyrektor finansowa LFC.
- Globalna atrakcyjność tego klubu piłkarskiego jest nadal fenomenalna i stanowi podstawową siłę i szansę na dalszy wzrost. Podchodzimy poważnie do naszych obowiązków społecznych, wykorzystując naszą globalną atrakcyjność do zwiększenia naszego wpływu na społeczność i wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, w których przewodzimy w całej branży piłkarskiej.
- Będziemy nadal działać zgodnie z zasadami i regulacjami finansowymi piłki nożnej, jednocześnie utrzymując możliwości inwestycyjne w naszych operacjach, infrastrukturze i zawodnikach. Naszym celem jest teraz zakończenie tego sezonu tak mocno, jak to możliwe, zarówno na boisku, jak i poza nim, aby spełnić nasze wspólne ambicje dotyczące sukcesu.
Komentarze (21)
Mam nadzieję że klub wyciągnie z tego wnioski bo ten minimalizm grozi takimi właśnie efektami, trzeba się utrzymywać na topie a tego się nie da robić bez żadnych inwestycji.
Czy to zdanie wygenerowane z czatu gpt?
Coś co musi cieszyć to wysokie przychody na poziomie blisko 614 mln funtów (miejmy nadzieję, że teraz uda się znaleźć pieniądze na podwyżki pieniężne nowych kontraktów dla Mo Salaha, Virgila Van DIjka i Trenta zwłaszcza, że w tym sezonie zarobiliśmy już blisko 100 mln euro na Lidze Mistrzów a jest szansa, że za wygranie 2 Premier League zgarniemy kolejne bonusy pieniężne od Federacji Angielskiej :)
I tyle w temacie :)