O potencjalnej współpracy z Nike
Liverpool FC jest jedną z najbardziej rozpoznawanych marek piłkarskich na świecie, czego potwierdzeniem wydaje się być złożona przez Nike oferta sponsorska na rekordową kwotę.
W trakcie pięciu ostatnich sezonów zarobki z umów partnerskich klubu wzrosły o 50 milionów funtów. Liverpool w tym okresie współpracował ze Standard Chartered, a od sezonu 2015/16 z New Balance.
The Reds przedłużyli rok temu kontrakt ze Standard Chartered, lecz ciągle nie podjęli decyzji co do firmy odpowiedzialnej za same stroje.
Mówi się, że drużyna z Anfield otrzymuje od New Balance 45 milionów funtów rocznie, a kontrakt ten wygasa wraz z końcem obecnego sezonu.
Niemniej jednak umowy czołowych klubów Premier League opiewają na nieco wyższe kwoty. Taka sytuacja w przypadku finalistów zeszłorocznej i zwycięzców ostatniej edycji Ligi Mistrzów nie powinna mieć miejsca.
The Reds czeka bardzo trudna decyzja - przedłużyć swój kontrakt, czy zmienić dostawcę strojów. Współpraca z New Balance trwa już 7 lat, włączając w to okres 3 lat, gdzie sponsorem była firma Warrior (w której notabene pakiet kontrolny akcji posiada New Balance).
Przedstawiciele klubu prowadzili w ostatnim czasie negocjacje z wieloma firmami, w tym z New Balance, starając się wywalczyć jak najlepsze warunki kontraktu.
W prasie pojawiły się jednak doniesienia, że Liverpool bliski jest porozumienia z Nike. The Reds z pewnością będą liczyli na rekordową sumę, a klub jest w znakomitej pozycji do negocjacji.
Obecnie najlepszym kontraktem może pochwalić się Manchester United. Kwota jaką Czerwone Diabły otrzymują co sezon od Adidasa oscyluje w okolicach 75 milionów funtów - to aż o 30 więcej od Liverpoolu.
W ciągu ostatnich dwóch lat Czerwoni obserwowali tylko, jak trzech innych rywali Premier League bogaciło się na lukratywnych kontraktach sponsorskich.
Chelsea podpisała kontrakt z Nike na kwotę 60 milionów funtów rezygnując tym samym ze współpracy z Adidasem.
Następnie Arsenal przeniósł się z Pumy do Adidasa również za kwotę oscylującą w okolicach 60 milionów.
Manchester City jak donoszą media zmienił Nike na Pumę za nieco ponad 65 milionów funtów.
Cierpliwość The Reds wkrótce może przynieść materiale korzyści. Czerwoni otrzymują z kontraktów sponsorskich ponad 150 milionów funtów rocznie, a po podpisaniu nowego kontraktu od sezonu 2020/21 ta kwota może przekroczyć 200 milionów.
Komentarze (10)