Liverpool pierwszy raz w kampanii reklamowej Nike
W piątek ruszyła nowa kampania reklamowa Nike, w której udział bierze gwiazda Liverpoolu, Virgil van Dijk.
Nowy kontrakt na dostawę strojów Liverpoolu zacznie oficjalnie obowiązywać od 1 sierpnia 2020 r.
Wśród kibiców można zobaczyć dużą ekscytację tą lukratywną współpracą i czekają oni z niecierpliwością, by w końcu zobaczyć nowe oficjalne koszulki zaprojektowane po raz pierwszy w historii przez amerykańskiego giganta w branży odzieży sportowej. Wraz z tą współpracą klub wkracza w nową erę.
Tuż przed rozpoczęciem współpracy z the Reds, Nike wystartowało z nową kampanią reklamową, w której po raz pierwszy zobaczyć można zawodników Liverpoolu.
Niesamowitej galerii zdjęć oraz specjalnemu filmowi promocyjnemu zamieszczonemu na Instagramie towarzyszy hasło reklamowe marki - #YouCantStopUs.
Fotografia światowej klasy obrońcy Liverpoolu, Virgila van Dijka, klękającego na murawie w geście poparcia ruchu Black Live Matters została zamieszczona jako pierwsze z serii zdjęć, które mają pokazać zjednoczone drużyny w świecie sportu.
Zdjęcie Holendra zostało zestawione ze słynnym zdjęciem przedstawiającym znajdującego się w dokładnie tej samej pozycji Colina Kaepernicka - byłego rozgrywającego w drużynie San Francisco 49’ers.
Ponadto na zdjęciu z Van Dijkiem, sportowcem sponsorowanym przez Nike, zobaczyć można również Roberto Firmino, który nosi produkty marki Adidas.
Kontrakt Nike z Liverpoolem wejdzie w życie 1 sierpnia, a poprzedziły go prowadzone w tej sprawie rozmowy ugodowe oraz ubiegłoroczna walka w sądzie. Teraz jednak giganci z Oregonu czekają na rozpoczęcie współpracy, która najprawdopodobniej stanie się w ciągu następnych 5 lat najbardziej lukratywnym partnerstwem w historii Anfield.
Szacuje się, że kontrakt ten - co do zasady - wart jest około 30 milionów funtów rocznie, co stanowi kwotę około 15 milionów funtów niższą zarobki uzyskiwane w ramach współpracy z New Balance.
Pomimo tych liczb klub uznał, że dodatkowe korzyści oraz rozgłos jaki zapewnią drużynie warunki umowy z Nike – firmą, która w czwartym kwartale 2018 r. odnotowała wzrost przychodów na poziomie 10,2 miliarda dolarów (7,92 mld funtów) – ostatecznie doprowadzą do przewyższenia dochodów Liverpoolu w stosunku do tych uzyskiwanych dotychczas przy współpracy z New Balance. Ta właśnie argumentacja stanowiła kluczowy element stanowiska klubu podczas wspomnianej już sprawy sądowej.
Nike miało zaoferować Liverpoolowi ponadto 20% udziału w zyskach ze sprzedaży wszystkich produktów związanych z klubem, a globalny zasięg amerykańskiego giganta odzieżowego pozwala na spekulacje, że łącznie Liverpool może zarabiać rocznie na tym kontrakcie nawet do 80 milionów funtów.
Komentarze (2)