WHU
West Ham United
Premier League
27.04.2024
13:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1131

Nike wywiązuje się z obietnicy


Nowy producent koszulek dotrzymał danego słowa, a LeBron James jest pierwszą oznaką globalnej siły marki Nike. Nowe partnerstwo w zakresie obsługi klubowych strojów rozpoczyna się spektakularnie.

Wystarczył jeden perfekcyjnie trafiony w czasie post w mediach społecznościowych, żeby pokazać, że Liverpool wzniósł się o poziom wyżej.

W środę około 21:00 drużna NBA Los Angeles Lakers opublikowała na swoim Instagramie zdjęcie, na którym gwiazda zespołu LeBron James jest ubrany w nowy trykot Liverpoolu.

Publikację tego zdjęcia dla swoich 14 mln followersów na tym portalu opatrzyli prostym podpisem: „Feeling Premier”*. Zdjęcie przedstawia najbardziej rozpoznawanego na świecie koszykarza, który przybywa do Orlando ubrany w barwy Liverpoolu.

Koszulka, która jest oczywiście produkowana przez Nike, już odnosi niesamowity sukces, choć od jej oficjalnej prezentacji minął niecały tydzień.

Z informacji posiadanych przez Liverpool Echo wynika, że ludzie związani z klubem są pod ogromnym wrażeniem pierwszych prezentacji trykotu na sezon 2020/21. Nike już w pierwszych dniach obowiązywania nowej umowy zaprezentowało swoje pokaźne możliwości, a Liverpool liczy, że to partnerstwo stanie się najbardziej owocnym ze wszystkich, które do tej pory nawiązano na Anfield.

Jednak ten post był tylko wierzchołkiem góry lodowej.

James, którego na Instagramie śledzi oszałamiająca liczba 69,8 mln osób, pochwalił się na swoim profilu tym samym zdjęciem z dopiskiem: „@LiverpoolFC kit vibes #YNWA.”.

Odpowiedzi na ten post zalały internet. Curtis Jones, Adrian, Xherdan Shaqiri, Naby Keita, Neco Williams, Rhian Brewster, Alex Oxlade-Chamberlain, James Milner i Andy Robertson wszyscy zareagowali na tę publikację.

Kapitan Jordan Henderson i legenda the Reds Ian Rush także nawiązali interakcję z postem, kiedy oficjalne konto Liverpool FC opublikowało go na swojej stronie.

Niekiedy może być trudno powiązać znaczenie takich reakcji z ich namacalnym efektem, ale w dłuższej perspektywie połączona siła i waga wszystkich wrażeń rozejdzie się falami w nowych dla mistrzów Premier League obszarach.

Kiedy lansuje cię gwiazda pokroju Jamesa, to spodziewaj się, że inni także szybko wskoczą do tego pociągu. Można to odnieść w tej chwili do tzw. widoczności marki. 

Z uwagi na fakt, że James jest mniejszościowym udziałowcem Liverpoolu, jego chęć do zaangażowania się w nową umowę między klubem i Nike od początku była bardzo prawdopodobna. Nie będzie zaskoczeniem, jeśli w nadchodzących tygodniach i miesiącach pojawi się jeszcze kilka podobnego typu zdarzeń.

To rodzaj początkowej zachęty, który sprawił, że w zeszłym roku Liverpool był tak zdeterminowany, by dołączyć do tej samej ligi, w której gra największa marka odzieży sportowej.

Trwająca tydzień sprawa sądowa z dotychczasowym dostawcą strojów New Balance została rozstrzygnięta na korzyść Liverpoolu. Dzięki temu mogli swobodnie rozpocząć współpracę, która może okazać się najbardziej lukratywną w klubowej historii.

I jednym z elementów, które zdecydowały o sukcesie the Reds w sporze z New Balance ich klauzulą „wyrównania warunków”, była chęć Nike do promowania Liverpoolu z wykorzystaniem takich postaci jak James, gwiazda rapu Drake i legenda tenisa Serena Williams.

New Balance, z uwzględnieniem ich wszystkich szeroko zakrojonych działań w ciągu minionych pięciu lat, nie było w stanie sprostać kalibrowi sportowców, których miało do dyspozycji Nike.

Jako jeden z obecnie najbardziej znanych sportowców na świecie, James był postrzegany przez giganta z Oregonu jako ich as w rękawie. 

A jako jednej z najlepszych tenisistek w historii pierwsze publiczne pojawienie się Williams w sprzęcie związanym z Liverpoolem będzie tak samo intensywnie komentowane, jak środowe posty „Króla” Jamesa.

Z kolei Drake ze swojej strony, który w 2018 r. został najlepiej sprzedającym się artystą w USA, otworzy dla the Reds drzwi do nowych rynków.

Właśnie dlatego Liverpool tak uparcie dążył do połączenia z Nike. To jest poziom, na którym obecnie siebie widzą.


Paul Gorst


*Nieprzetłumaczalna gra słów. „Premier” odnosi się do Liverpoolu, który gra w Premier League, ale samo słowo „premier” jest też przymiotnikiem, który może oznaczać: „główny”, „najważniejszy”.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (4)

PorucznikKolano 06.08.2020 22:06 #
Praca jaką wykonał zarząd i jej efekty to chyba jeszcze większy sukces niż sportowe osiągnięcia. Pamiętam jakiś czas temu jak Henry mówił, że celem jest wskoczenie do ścisłej czołówki na świecie pod kątem finansów. Pukałem się wtedy w czoło a tymczasem jesteśmy w absolutnej czołówce. Umowa z Nike to kolejny wielki krok. FSG zbudowało fundamenty na lata.
tetfoll 06.08.2020 22:14 #
Podejrzewam, że właściciele czekali właśnie na ten moment - czyli na informację o ilości sprzedanych koszulek w pierwszym tygodniu od zaprezentowania ich całemu światu. Jak będzie kosmiczna, to i w tym okienku może będzie kosmiczny transfer ;)
użytkownik zablokowany 06.08.2020 22:31 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 07.08.2020 03:45 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 07.08.2020 07:33 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Radbug 07.08.2020 16:16 #
Mam wrażenie, ze jak w poprzednich latach LFC ma niebywałego pecha i z tą umowa z Nike to trafiliśmy jak kula w płot. Ona byłaby niezła gdyby nie pandemia. Byc moze zarobilibyśmy nawet kosmiczne pieniądze od większego niż normalnie procentu ze sprzedaży koszulek, ale teraz w dobie epidemii ogólna ich sprzedaż nie będzie tak duża jak zakładana. A marne 30 mln gwarantowane przez Nike to śmieszna suma za sponsora. Chyba jedna z najniższych bazowych w Premier League.
użytkownik zablokowany 08.08.2020 00:15 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 08.08.2020 04:06 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 08.08.2020 06:28 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
pormondhas 09.08.2020 05:26 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
smakpana 09.08.2020 13:59 #
www­.︆k­k︆iss︆.︆net - niеsаmоwity sеrwis randkоwy dla dorоsłyсh, którzy сhсą znalеźć partnera dо sеksu
użytkownik zablokowany 10.08.2020 08:30 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.

Pozostałe aktualności

Klopp: Jestem bardzo rozczarowany  (15)
25.04.2024 10:29, A_Sieruga, liverpoolfc.com
VVD: Musimy poprawić wiele elementów  (6)
25.04.2024 09:09, Loku64, Liverpoolfc.com
Dyche: Kibice byli niesamowici  (4)
25.04.2024 07:40, RosolakLFC, evertonfc.com
Statystyki  (7)
24.04.2024 23:23, Zalewsky, SofaScore
Alisson o derbach i szansach na tytuł  (1)
24.04.2024 15:18, Margro1399, liverpoolfc.com
Argumenty za zatrudnieniem Arne Slota  (47)
24.04.2024 12:39, Bartolino, Sky Sports