TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1643

Obawy o stan zdrowia Matipa


Liverpool wyczekuje szczegółowych wieści w sprawie stanu zdrowia Joëla Matipa, lecz istnieją spore obawy, że klub będzie musiał radzić sobie bez Kameruńczyka przez 'kilka tygodni'.

Obrońca wytrzymał na boisku zaledwie godzinę we wczorajszym meczu z West Brom, zanim upadł na murawę, sygnalizując sztabowi medycznemu problem z pachwiną. Na placu gry zastąpił go Rhys Williams, a Jürgen Klopp na pomeczowej konferencji prasowej zasugerował, że w przypadku Matipa to problem z mięśniem przywodziciela.

W przypadku możliwej pauzy 29-latka, Liverpool pozostanie bez żadnego doświadczonego stopera w swojej szerokiej kadrze.

Od momentu przybycia na Anfield w 2016 roku, Matip zmaga się z nieustannymi kontuzjami, które uniemożliwiły mu rozegranie co najmniej 30 spotkań ligowych w każdym z sezonów.

W trwającej kampanii zaliczył 13 występów we wszystkich rozgrywkach. 9 razy wychodził w wyjściowym składzie, 2-krotnie został zmieniany przez menadżera.

Wobec urazów Virgila van Dijka i Joe Gomeza, którzy przeszli operacje i są wykluczeni z gry na dłuższy czas, zapowiada się na to, że jeszcze więcej szans w tym sezonie otrzymają niedoświadczeni w Premier League obrońcy - Nat Phillips i Rhys Williams.

Źródła bliskie klubu wciąż twierdzą, że Liverpool nie planuje wzmocnień na pozycji stopera w zimowym okienku transferowym.

Neil Jones

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (47)

erni9292 28.12.2020 18:00 #
3-4 miesiące ponoć, a wszyscy jednogłośnie że w okienku obrońca nie przyjdzie XD
użytkownik zablokowany 28.12.2020 18:04 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
AirCanada 28.12.2020 18:07 #
Naprawdę uznam, że w tym klubie pracują cholernie nieodpowiedzialni ludzie, hurraoptymiści i półgłówki, jeżeli faktycznie się sięgniemy zimą po stopera. W obecnej sytuacji to nie wiem, czy nie powinniśmy sakiewki rozbić i sprowadzić dwóch środkowych obrońców, bo Matip to po sezonie jest do odstawienia na boczny tor, a w końcu Lovrena się kilka miesięcy temu pozbyliśmy, więc stany powinny się zgadzać.
ManiacK 28.12.2020 18:08 #
No to teraz na pewno ruszymy po Kabaka lub White'a. Z jednej strony nie spodziewam się transferu kogoś na już i teraz, ale z drugiej może taki młodzik do ogrania stanie się drugim Gomezem z gry (bo oby nie z kontuzji).
Zalewsky 28.12.2020 18:14 #
Wypadnie Fabinho i co potem? Klopp igra z ogniem. Mamy dograć sezon Fabinho, Phillipsem i Williamsem? Jeszcze się nie zdziwię, jak w najbliższym czasie zobaczymy Hendo na środku defensywy.

Latem cieszyłem się na odejście Lovrena, dzisiaj już nie jest mi do śmiechu i Chorwat bardzo by się przydał teraz.
Radbug 28.12.2020 18:16 #
Nie no, w tej sytuacji w ten nasz blef o braku zainteresowania stoperem w zimie, to już nikt nie uwierzy. Doświadczony, 30+ lat, z krótkim kontraktem wiec po taniości i koniecznie bez żadnej większej kontuzji przez całą swoją karierę. Myśle, że coś w Bundeslidze sie znajdzie.

A jak zdecydujemy sie na opcję "na bogatości" to moze nawet jakiegos obiecującego 20 latka z Ligue 1 za śmieszne pieniądze wyrwiemy, bo cała ich liga w kryzysie finansowym i będą musieli sprzedawać za bezcen. Takich dwóch się powinno dać rade zamknąć w jakichś 15 milionach.

Byle tylko nie ten Kabak z Shalke, to to nic lepszego od naszego Rhysa, a tylko by zablokował rozwój młodemu.
AirCanada 28.12.2020 18:31 #
Racja. Kabak jest drewniany jakiś, poza tym chyba z Milanem dogadamy.
czerwony1892 28.12.2020 18:34 #
Jak już ktoś tutaj powiedział, nam jest teraz potrzebny doświadczony stoper, najlepiej na pół roku. W lecie będziemy myśleć o poważnym wzmocnieniu.
John 28.12.2020 18:51 #
Nasza głębia na środku obrony to zart. Jeśli klub nic nie zrobi w styczniu to można uznac to za sabotowanie tego sezonu. Tylko dzięki nieprawdopodobnej pracy całej 11stki ciagle jesteśmy liderem tej ligi.

Dla porównania, taka Chelsea na stoperze dysponuje zdrowymi i gotowymi do gry: Zouma, T.Silva, Christensen, Rudiger, Tomori. U nas jest Fabinho. ;D
B9K 28.12.2020 18:55 #
Szkoda tylko że 4 z tych 5 których wymieniłeś kopie się po czołach :P
John 28.12.2020 19:02 #
Pewnie, lepiej nie mieć nikogo oprócz Fabinho!
Poza tym, jeśli wymienieni kopia się po czołach, to co robią R.Williams z Philipsem?
B9K 28.12.2020 19:39 #
Są lepsi od nich
Radbug 28.12.2020 20:01 #
A u nas: Fabinho, Williams, Phillips. Trzech do pięciu i wiadomo, ze jakość nazwisk nie taka, ale nie można winić klubu, że nie przewidzieli, że wypadną nam wszyscy 3 podstawowi stoperzy i to w tym samym momencie. Chociaż fakt, że nie kupując zastępstwa, nawet zapychacza, za Lovrena podjęli pewne ryzyko.

Jeżeli już kogoś winić to tylko tego debila z bramki Evertonu.
cezarkop 28.12.2020 19:15 #
Już widzę Rhysa i Nata na środku obrony w meczach LM.Tyle tylko że w naszym zespole nie takie kwiatki już grały w ważnych meczach, z jakim skutkiem to każdy sam musi sobie sam wydedukować a szczególnie Klopp.
Radek91 28.12.2020 20:01 #
Takie kwiatki? Kogo masz na myśli?

Jedyne do kogo porównałbym Rhysa i Nata to Trent albo Jones.

A jak ktoś próbuje porównać tych dwóch, którzy prezentują się do tej pory dobrze do Adriana lub Kariusa to dość ciekawy przypadek.. albo nie ;p
użytkownik zablokowany 28.12.2020 19:36 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
poprzerwie2 28.12.2020 19:54 #
A co wy myślicie, myślę ze i tak kontuzja Matipa dużo pokrzyżuje co do ceny SO, takowy był napewno w planach w styczniu i nadal jest, tyle ze teraz jesteśmy pod ściana i cena wywinduje w górę o 10/20 mln, każdy wie jak działa rynek. Już wieszacie psy na klubie a jeszcze nawet stycznia i otwartego okienka nie mamy, zejdzie na ziemie i polecam trochę zimnej wody na głowę. Jak pisałem w lecie, tak pisze i teraz, wnioski z zimowego okresu transferowego będziemy wyciągać 1 lutego jak z letniego pod koniec września
everlast 28.12.2020 20:16 #
to nie jest powiedziane, bo jak ktos bedzie potrzebowal pieniedzy to nie bedzie windował ceny. Pytanie po kogo pojdziemy?
MG75 28.12.2020 20:49 #
Gdzies czytałem że Garay jest wolny i LFC o nim myśli. Przynajmniej jest za darmochę, np. na pół roku.
Latem konieczna przebudowa SO, Matip do oddania, dobry jest ale nie z takim zdrowiem, musi ktoś przyjść, poza tym okaże się jak sobie radzą Rhys i Nat, obawiam się że będą mieli troche okazji do gry w tym sezonie.
Radbug 28.12.2020 23:14 #
To było tuż po kontuzji VVD i miał być opcją super-zapasowa.

Zresztą on sam ma jeszcze większe problemy zdrowotne niż nasi obrońcy razem wzięci. Kolejnego pacjenta nam nie trzeba, bo zbankrutujemy na łóżkach szpitalnych. Teraz potrzebujemy pewniaka do gry, który z miejsca bez okresu przejściowego, treningu i czasu na naukę taktyki, byłby lepszy od nieźle radzących sobie na głębokiej wodzie Rhysa i Phillipsa. 30-32 lata, tak, żeby został tu przez 2 sezony jako nawet zapchajdziura za Lovrena, niekoniecznie musi być wybitny sportowo, ale musi być wybitnie zdrowy i gotowy do gry w nocy o północy. Takiego profilu piłkarza potrzebujemy.
Deadlock1 28.12.2020 19:59 #
Czeka Nas bardzo interesujące lato, bo nie wyobrażam sobie by w klubie na następny sezon mieli zostać Keita, Shaq czy nawet Matip. Kolejne kontuzje tych piłkarzy tylko ograniczają pole manewru Kloppowi. Jak mamy coś ugrać na wszystkich frontach, jak w praktyce nasza kadra to 14-15 zawodników plus juniorzy?

Tak nie może być, że przykładowo gdy potrzebujemy Keity w takim meczu jak WBA, on wiecznie jest kontuzjowany.
B9K 28.12.2020 20:15 #
Keita i Matip na pewno out. Co do Shaqiriego to bym się zastanowił.
everlast 28.12.2020 20:25 #
Shaqiri to zawsze jak jest potrzebny to jest kontuzjowany. takze napewno do odejscia
MG75 28.12.2020 20:42 #
Kluczowe jest DLACZEGO mamy tyle kontuzji??

VVD, Gomez, Tsimikas, Thiago, Jota, Matip, Keita. Do niedawna jeszcze Ox, Millie, Shaq.
użytkownik zablokowany 28.12.2020 21:05 #
Dziwne pytanie dlaczego...z 10 przez ciebie wymienionych 6 to regularni goście gabinetów lekarskich. Teraz tylko przez pecha dołączyło 4 kolejnych w s3nsie VVD Jota Miller Tsimikas...
B9K 28.12.2020 21:11 #
VVD- pech jak cholera
Thiago- debilne zachowanie Richarlisona
Tsimikas- pech
Jota- pech
Matip- normalne
Keita- normalne
Ox- pech
Milner- przemęczenie
Shaq- normalne
poprzerwie2 28.12.2020 21:51 #
B9K

Dlaczego Jota pech, po co go wystawiał Jurgen w spotkaniu o nic i narażał na przeciążenia które się odbiły kontuzja, ten człowiek by wczoraj wygrał spotkanie z WBA
B9K 28.12.2020 22:42 #
Masz rację, z Jotą to błąd Kloppa
MG75 29.12.2020 09:10 #
Ciężko mówić o przeciążeniu u Joty, facet gral przez połowę rundy ogony po 20 minut, więc nie był szczególnie przeciążony.
Ale wystawianie podstawowych graczy w meczu o pietruszkę, gdy się narzeka na przeładowany terminarz irytuje. Z Diogo raczej mielibyśmy 3 pkt z WBA.
lfc257 28.12.2020 21:19 #
to już naprawdę jakieś przekleństwo... chociaż akurat kontuzja Matipa żadnym zaskoczeniem nie jest. zaraz się otwiera okienko i trzeba koniecznie kupić stopera bo inaczej ten sezon będzie dla nas bardzo rozczarowujący
Wlodert 28.12.2020 21:43 #
To już chyba czas, żeby się z Matipem i Keitą żegnać. Szkoda obydwu, ale z tej mąki chleba nie będzie... Oxa też bym tu dopisał. Bardzo niewiele wniósł przez te trzy sezony + obecny. W tym sezonie - 22 minuty w 15 meczach, w poprzednim 17 razy zagrał przynajmniej 60 minut, 2018/19 - w sumie 19 minut. Tylko pierwszy sezon dość dobry, do kontuzji w kwietniu (3 gole, 7 asyst).
MG75 28.12.2020 22:29 #
Fakt, klub nie ma z nich za wiele, a i sami zawodnicy tracą czas. Niech idą do mniej wymagającej ligi.
MG75 28.12.2020 22:27 #
Ten sezon trzeba dograc ze składem który jest plus minimum ktoś na SO w zimie. Chyba, ze znajdzie się chętny na Divocka.
VII 28.12.2020 22:34 #
Jeśli zawodnik przejawia problemy zdrowotne już w okresie przygotowawczym i na samym wstępie rozgrywek, to nie trzeba angażować analityków z NASA aby przewidzieć że w sezonie również tak będzie. Upartość Jurgena i jego sztabu wychodzi nam teraz bokiem. Bo sprzedając Lovrena i widząc bogatą kartotekę Gomeza oraz Matipa, trzeba było sprowadzić jeszcze jednego obrońcę jeśli ci dwaj zostają i są nam aż tak niezbędni. Fabinho to nie obrońca i zadania na boisku ma całkowicie inne. Gomez nie ma zdrowia, a kiedy gra jest przeciętniakiem na poziomie Crystal Palace i popełnia głupie błędy. Matip jest dobrym graczem, ale co z tego skoro jedno potknięcie o własne nogi i miesiąc pauzy w najgorętszym okresie. Jurgen musi widzieć co się dzieje i poczynić w tym momencie odpowiednie kroki kiedy jeszcze jest to możliwe. Na samym początku mówiliśmy "Oby tylko do okienka" i "Może młodzi jakoś ogarną". Teraz mamy to okienko i nie wyobrażam sobie abyśmy byli takimi frajerami nie wykorzystując tego w sytuacji kiedy musimy wypaść wręcz idealnie na dwóch frontach. Jeśli zostaniemy z dwoma młodzieńcami i Fabinho to będzie znaczyło że Jurgen dalej się niczego nie nauczył i powoli odlatuje do innej rzeczywistości.

Wyobraźcie sobie teraz że gramy np. spotkanie rewanżowe z Realem na Anfield po pierwszym bezbramkowym meczu w Madrycie. Zestawcie sobie teraz takiego cwanego wyjadacza Benzemę naprzeciw Williamsa. Przecież zrobi z niego pachołek treningowy i wykorzysta sytuacje z zimną krwią tak jak Atleti na Adrianie. Młodym będzie się ciężko po czymś takim pozbierać kiedy na mieście zrobią z nich głównych kozłów ofiarnych za frajerską porażkę.
poprzerwie2 28.12.2020 22:55 #
Ty myślisz ze to upartość Jurgena i sztabu, może poprostu właściciele nie chcieli dać kasy, a sprzedaz Lovrena była spowodowana kupnem Thiago, tak samo Hoever z Brewsterem żeby było na Jotę, nie wydaliśmy prawie nic z własnej kieszeni, a dokładniej sami z siebie.... Nie zauważyłeś?
VII 28.12.2020 23:06 #
Czyli co, chcesz powiedzieć że nasze żydki zakręciły Jurgenowi kurek i teraz już nic w tej materii nie ma do powiedzenia?
AirCanada 28.12.2020 23:14 #
VII - Mądrze prawisz Kolego. Napiłbym się kiedyś z Tobą dobrego alkoholu 😊
VII 29.12.2020 02:19 #
Dzięki Air. Ja również bym nie odmówił.
lfc257 29.12.2020 09:11 #
ja tam myslę, że w klubie planowano transfer stopera na przyszłe lato. liczyli chyba, że van Dijk będzie grał prawie każdy mecz a Gomez z Matipem jakoś rotacyjnie dadzą radę, no i jest jeszcze Fabihno więc jakoś to będzie. plan się posypał kiedy Virgil doznał bardzo poważnej kontuzji... teraz nagle się okazuje, że nie ma kim grać
Pippen 29.12.2020 09:15 #
MG75 to pytanie zadałem w ub sezonie podobnie jak to czemu przez 40 lat do zakupu Aliego nikt w klubie nie umiał kupić bramkarza z TOP u ew kupić młodego i go wychować a tacy byli kupowani. Kontuzją VVD i akurat Thiago to wpływ przeciwnika, ale Shaqiri, OX, Keitha przecież w swoich wcześniejszych klubach grali a nie leczyli się (Thiago akurat w Bayernie często nie grał), Matip wcześniej też raczej grał niż się leczył. Martwi mnie to że np Tsimikas nie powąchał grania i się leczy podobnie Jota który w Wilkach grał mecz w mecz. Strach pomyśleć jak się nam przód rozleci bo Origi i Minamino nie pociągną strzelania bramek. Inna sprawa że z takim Keitą należy się pożegnać do tego grona dopisać należy Matipa i Shaqa pożytku z nich nie ma. W lecie należało iść na zakupy teraz zapłacimy za zakupy 20-30% więcej niż normalnie raz że klub z PL, w lidze nikt nam za frajer nikogo nie sprzeda a wszyscy w świecie wiedzą o naszych problemach. No ale chytrą d... jest gwintowany ch... . Ciekawa sprawa jest inna że piłkarze którzy u nas się leczyli po odejściu grają Lallana, Clyne, wcześniej Benteke Kelly Solanke , Lovren u ruskich też raczej gra niż się leczy. Taki Everton czy MU w lecie potrafili kupić paru ciekawych grajków, na razie nikt nie ma jakiejś mega serii że potrafi zdominować ligę i uciec na kilka punktów, no my jakbyśmy ograli ogórków Brighton, WBA Fulham to mielibyśmy prawie 10 pkt przewagi nad resztą. A kluby które na tej stronie były typowane do spadku to Fulham WBA i Aston Villa no i na nich straciliśmy już 7 pkt!!! i to niepokoi!!!
Ares 29.12.2020 10:28 #
Też się czasami zastanawiam, czy nasz sztab medyczny nie wymaga jakiegoś audytu...
everlast 29.12.2020 11:21 #
hmm ale przez 2 poprzednie sezony wszyscy pisali,ze mamy wyniki bo nie ma kontuzji. To jak to z tym sztabem w koncu jest?
Pippen 29.12.2020 19:01 #
everlast kto tak pisał??? Lallana 3 ost sezony nie grał prawie w ogóle po 12 13 15 meczy na wszystkich frontach gdzie graliśmy w LM, Shaq w Stoke przez 3 sezony zagrał 83 mecze a w swoim ostatnim 36 meczy u nas w 1 sezonie 26, Matip ost sezony i ten to niecałe 10 spotkań gdzie w Schalke grał ponad 30 spotkań co sezon, OK był młodszy ale teraz to jakiś dramat. To że puchary krajowe graliśmy młodzieżą OK ale widziało to wiele osób poza tym Keita. Pomijam bo ja tego gościa bym skreślił bo ile można czekać aż odpali a poza tym kosztował ponad 50 mln więc nie mam pytań. Inna sprawa że wiecznie ma kontuzję więc ciężko mówić że coś wnosi do gry jak zagra mecz po czym 2 miechy out.
Ares 29.12.2020 10:15 #
Żeby funkcjonować w taktyce Kloppa opartej na ciągłym pressingu trzeba mieć końskie zdrowie jak Gini czy Andy. Niestety, ale Keita, Ox czy Shakiri nie dają i nie dadzą rady
Ares 29.12.2020 10:26 #
Jeszcze jedna uwaga w kontekście gry Fabinho na środku obrony. Mnie też zaskakuje na plus jego postawa na tej pozycji. Niestety jednak w świetle jego dobrych występów martwi mnie fakt, że jest traktowany jako pewniak do gry w obronie do końca sezonu. Fabinho nigdy nie był i nie będzie klasycznym środkowym obrońcą. W niedzielę, w akcji bramkowej wyszły wszystkie jego braki do gry na tej pozycji: wzrost, siła fizyczna, skoczność i brak cwaniactwa boiskowego typowego dla obrońcy. Gdy przegrał z rywalem walkę o pozycję i miał na sobie uwieszonego zawodnika, wystarczyło się przewrócić pod jego ciężarem, rozłożyć ręce, krzyczeć - sędzia pewnie by zareagował, zmusił tego cepa na VAR do sprawdzenia sytuacji. A co robi Fabinho? Na siłę utrzymuje równowagę i patrzy bezradnie na głównego. Przy całej jego dobrej postawie, to nie jest i nie będzie stoper z prawdziwego zdarzenia. A nie chcę nawet myśleć, co będzie, jak on się kontuzjuje
ynwa19 29.12.2020 10:53 #
Jürgen jest dla zawodnikiem nie tylko trenerem ale tez takim dobrym wujaszkiem i ze swej strony trudno rozstaje sie ze swoimi "dzieciakami".
Jednak nawet ludzie o golebim sercu musza w pewnych sytuacjach zyciowych pokazac twarde podejscie .
A takim jest moim zdaniem swego rodzaju "czystka kadrowa" po obecnym sezonie.
Klub powinni pozegnac:
-Divock:zaslugi wielkie ale pozytek z niego aktualnie zaden a szkoda by chlopak(dosc mlody jeszcze) zmarnowal sobie dalsza czesc kariery, siedzac u nas na lawce/trybunie
-Naby:gdyby nie te kontuzje to bylby prawdopodobnie wielkim kreatorem ale ile mozna czekac aby w koncu przez co najmniej 20 spotkan pod rzad pojawial sie na boisku
-Joel:jak dla mnie klasowy SO ale znow te urazy a do najmlodszych nie nalezy
-Shaq:bardzo byloby mi go szkoda bo naprawde go lubie ale....to samo co przy dwoch graczach powyzej
-Adrian:koniec kontraktu i...thank you and good luck
-Ox:sympatyczny chlopak,dobry duch zespolu o ile mi wiadomo ale tego blysku z przed kontuzji juz raczej nie odzyska

Trzeba wiec postarac sie o korzystny wynik finansowy aby jak to w zwyczaju FSG ze sprzedazy pokryc koszty zakupow.
Ares 29.12.2020 11:44 #
Zgadzam się w 80 %. Mam tylko wątpliwości co do Origiego. Fakt, gra piach. Ale trudno grać dobrze, jeśli jest się przyspawanym do ławki rezerwowych, gdy brakuje rytmu meczowego, czucia piłki itp. Od pozostałych wymienionych przez Ciebie graczy różni go to, że nie jest taką "skończoną szklanką". Niestety, ale Klopp bardzo słabo rotuje składem, rzadko robi zmiany, a żeby zawodnik się rozwijał, musi grać. Widać to najlepiej na przykładach Jonesa i Minamino. Pierwszy wskoczył do podstawy i się rozegrał. Drugi gra rzadko i moim zdaniem się marnuje, jest cieniem gracza z Salzburga.
lfc257 29.12.2020 12:11 #
owszem, tak powinno się stać ale zapewne tak nie będzie. właściciele nie chcą dokładać kasy z własnej kieszeni na transfery a już po stratach związanych z pustymi trybunami w szczególności. Adrian i Shaqiri odejdą na pewno, Origi też. ale OX i Matip zostaną jako rezerwa bo zwyczajnie klub nie zrobi od razu tylu transferów. a co do Keity to nie wiem. wszyscy pewnie by chcieli żeby był zdrowy i grał regularnie ale na to nie ma chyba szans. no i jeszcze kwestia Milnera - ma już swoje lata, być może on też odejdzie
MG75 29.12.2020 17:38 #
Naby, Joel, Ox, Shaq powinni szukać nowego klubu. Divock też, bo nie pojawia się na boisku, chociaż może opcją u niego byłoby wypożyczenie do końca sezonu. Jeśli regularnie grając wejdzie na dobry poziom mozna pomyśleć o powrocie do LFC na sezon 21/22. W każdym razie obecna sytuacja, gdy wchodzi na ogony, nie ma sensu, bo klub z niego nie ma pożytku a chłopak powoli marnuje karierę.

Pozostałe aktualności

Jak Merseyside stało się 51. stanem USA  (0)
21.12.2024 20:57, Kubahos, The Athletic
Alisson o nowych trenerach bramkarzy  (0)
21.12.2024 20:34, FroncQ, liverpoolfc.com
Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (5)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (2)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (5)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com