TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1674

Odejście Firmino i lekcja od Suáreza


Wstępnie pojawiają się głosy mówiące o odejściu Roberto Firmino z Liverpoolu, jednak klub powinien postępować w tej sytuacji mądrze - tak by uniknąć błędu, jaki wcześniej popełnił z Luisem Suárezem i Barceloną.

Niezawodna trójka napastników the Reds kiedyś będzie musiała ruszyć dalej, ale czy możliwe, że nastąpi to już tego lata?

Przez ostatnich kilka lat trio, w skład którego wchodzą Mohammed Salah, Roberto Firmino i Sadio Mané, szturmem zdobywa Premier League, nie wspominając nawet o wpływie tych zawodników na losy europejskich rozgrywek.

Należało się spodziewać, że cała trójka nie będzie w stanie utrzymać tej niesamowitej formy przez cały okres spędzony na Anfield – chociaż Salah w tym sezonie jest całkiem bliski swoich rekordów, zdobywając łącznie 25 goli we wszystkich rozgrywkach.

Mané i Firmino jednak nie pokazali się od najlepszej strony. Czy to kwestia spadku formy, zmęczenia czy po prostu pecha – to mogą wiedzieć już wyłącznie oni.

Jeśli chodzi o Firmino, to jego występy podczas ostatnich kilku miesięcy poddawane są coraz większej kontroli i skrupulatnej ocenie, najczęściej niesprawiedliwej. To natomiast prowadziło do spekulacji, że jego czas w Merseyside może dobiegać końca.

Oliwy do ognia dodał fakt, że weekendowe raporty i doniesienia zdawały się sugerować, że Brazylijczyk może podjąć decyzję o przeprowadzce do Hiszpanii.

Według El Gol Digital, Atlético Madryt rozważa sprowadzenie Firmino pod koniec sezonu w przypadku odejścia Luisa Suáreza.

Suárez jest łączony z powrotem do Liverpoolu, a jak głosił wspomniany raport, Atlético „obawia się najgorszego” i rozważa Firmino jako jego następcę, jeśli Urugwajczyk rzeczywiście zdecydowałby się na odejście.

Jak można się było spodziewać, plotka uzyskała spory rozgłos i cieszy się zainteresowaniem, ale nie jest to coś, czym kibice powinni się martwić.

To pierwszy raz od przybycia Firmino na Merseyside w 2015 roku, kiedy poważnie mówi się o możliwości opuszczenia przez niego klubu – i to już stanowi dla każdego zawodnika pewną rzadkość.

Mané i Salah byli przedmiotem pogłosek o odejściu z Liverpoolu niemal przez większość czasu spędzonego na Anfield, ale tak naprawdę nigdy pogłoski te nie brzmiały prawdopodobnie. Nikt nie czuł, że rzeczywiście odejdą – i tak samo jest teraz z Firmino.

Jest jednak coś poetyckiego w tym, że pogłoski o odejściu Firmino powiązane są z byłym napastnikiem Liverpoolu, Luisem Suárezem.

Pojawiło się wiele plotek mówiących o powrocie tego piłkarza na Anfield, ale jeśli mamy być szczerzy, szanse na to są naprawdę niewielkie.

A jeśli weźmie się dodatkowo pod uwagę w tych analizach Firmino, to scenariusz taki zdaje się nierealistyczny nawet jak na fantazję, nie mówiąc nawet o rzeczywistości.

Włączanie w te rozważania Suáreza podkreśla jedynie, że Liverpool powinien wyciągnąć nauczkę z tego, co działo się odnośnie tego napastnika w nie tak dawnej przeszłości.

Podczas końcowych miesięcy spędzonych przez Suáreza w Barcelonie, wielu czuło, że najlepsze czasy już za nim, a jego przejście do Atlético zwiastować może powolny koniec kariery.

Minęło niemal dwanaście miesięcy, a 34-letni zawodnik zdobył 19 bramek w 25 występach w La Liga, pomagając Atlético we wspięciu się na szczyt tabeli.

Jest to z pewnością ostrzeżenie, na które Liverpool powinien zwrócić uwagę, jeśli w plotkach o odejściu Firmino znajduje się chociażby cień prawdy – co musimy podkreślić, nie wydaje się nam prawdopodobne.

Czy Firmino jest w tym sezonie w swojej najlepszej formie? Nie, ale czy to oznacza, że skończył się już jego czas w Liverpoolu? W żadnym wypadku.

Jak mówi stare porzekadło, forma jest tymczasowa, a klasa nie przemija. Firmino, dzięki temu co osiągnął na przestrzeni ostatnich kilku lat, z pewnością więcej niż zasłużył na swoje stałe miejsce w historii Anfield – i jako takiego kalibru zawodnik powinien być szanowany.

Przyjdzie kiedyś moment, kiedy opuści Liverpool i nie założy już czerwonej koszulki, jednak nie wydaje się, by miało to nastąpić niedługo.

O ile Atlético nie złoży gigantycznej oferty, co jak już ustaliliśmy jest raczej mało prawdopodobne, możemy śmiało założyć, że Firmino zostanie w Liverpoolu na kolejny sezon. A nawet jeśli taka oferta pojawi się na stole, szanse na to, że Liverpool się na nią skusi nie są znów tak duże.


Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (18)

czerwony1892 29.03.2021 11:01 #
Nigdy nie byłem zwolennikiem powrotów na Anfield piłkarzy, którzy już kiedyś przywdziewali czerwony trykot. Z jednej strony mogę przytoczyć wszystkim znane przysłowie o nie wchodzeniu dwa razy do tej samej rzeki. Po drugie, historia jest historią i trzeba iść do przodu. W końcu po trzecie, dobrze wiemy, że nie wszyscy piłkarze opuszczali klub w miłej atmosferze i czasami zostawiali po sobie więcej smrodu niż realnych zasług, więc pakowanie się ponownie w tego rodzaju historie jest bez sensu.
Wlodert 29.03.2021 13:28 #
Nie, żebym sie czepiał, ale tak często się przywołuje powiedzenie Heraklita z Efezu o tym, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki w kontekście jak wyżej, że może warto to jednak sprostować. W powiedzeniu tym, powiazanym z zasadą "wszystko płynie", chodzi o to, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, bo to nie jest już ta sama rzeka - tamta popłynęła, ta jest już inna. Nie ma więc nic wspólnego z tym, by robić drugi raz coś, co już kiedyś robiliśmy.
Wlodert 29.03.2021 13:30 #
A co do samego Suareza: problemem byłaby pewnie tygodniówka. Zbyt wysoka.
użytkownik zablokowany 29.03.2021 11:13 #
Suarez zaczal grac i trenowac ciężej bo chciał udowodnić władzom Barcy ze popełnili bład sprzedając go (jego słowa). Gdyby został dalej grałby na pół gwizdka eiec bez sensu jego sytuacje porównywać do Firmino. Tego oddac jak najszybciej ,od kogoś trzeba zaczal wymiane składu on swoje już zrobił a lepszy napewno nie bedzie.
użytkownik zablokowany 29.03.2021 11:24 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
MG75 29.03.2021 12:28 #
Co by nie mówić taki piłkarz jak Suarez byłby dla nas optymalny. Gwarancja kilkunastu lub więcej goli w sezonie, kombinacyjna gra która świetnie pasuje do naszej taktyki.
Firmino też jest świetnym piłkarzem, ale już drugi sezon brakuje mu skuteczności. Strzela czasami ważne gole, ale ogólnie jest ich za mało jak na napastnika.
PyrkaLFC 29.03.2021 13:18 #
Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia jakie mogłoby być zastępstwo za niego. Trudno mi znaleźć jakieś zastępstwo 1 do 1. Wydaje mi się, że wraz z odejsciem Firmino, będziemy musieli nanieść spore korekty na taktykę zespołu. Myślę, że odczujemy jego brak dużo bardziej niż się niektórym wydaje.
poprzerwie2 29.03.2021 13:45 #
Suarez i powrót do Lfc, nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Facet bez dynamiki, bez zęba i chęci, dwu mecz z Chelsea w CL obnażył jego wszystkie słabości, jedyny kierunek do MLS lub inne egzotyki.
Ten człowiek obecnie przy przepadł w Premiership jak kamień w wodzie
poprzerwie2 29.03.2021 13:53 #
by przypadł*
Glajskor 29.03.2021 14:51 #
Wybór pomiędzy śmiechem, a płaczem? Proponuję zrezygnować z głupich komentarzy, a oszczędzisz sobie takich dylematów.
Ocenianie całego sezonu przez pryzmat jednego meczu, czy nawet dwumeczu w LM, zakrawa o śmieszność.
Suarez przez zupełny zbieg okoliczności strzelił w obecnym sezonie LL raptem 19 bramek w 25 meczach w lidze, finalnie biorąc udział przy 21 zdobyczach bramkowych. Jest w wieku Messiego, 2 lata młodszy od Ronaldo i 6 od Ibry.
Czy jest lepszym napastnikiem od Firmino? Oczywiście, że tak, ale jak długo pogra jeszcze na najwyższym poziomie, 2-3 sezony, a może więcej? Tego nie wie nikt.
Zrobiłby różnicę, to na pewno, ale nie sądzę, by ten transfer był realny.
poprzerwie2 29.03.2021 16:10 #
Glajskor

Zacznę od tego ze to moja reakcja na ten artykuł i jak się nie podoba to nie reaguj.

Po drugie, widzimy ile obecnie znaczy Hiszpania w Europie, tutaj by sobie tak nie postrzelał bo jak pisałem, wraz z wiekiem zatracił atrybuty pozwalające grać na najwyższym poziomie.

I jeżeli zawodnik już teraz nie jest w stanie zaistnieć w spotkaniu w fazie 1/8 CL to sorki ale my czegoś takiego nie szukamy.
Szacunek szacunkiem, pamięć pamięcią się nie ma miejsca na sentymenty
Glajskor 29.03.2021 16:58 #
Nie, to tak nie działa. Tym bardziej licz się z reakcją, jeśli to, co napiszesz publicznie, ktoś uzna za zwykłą głupotę, lub po prostu się z Tobą nie zgodzi.

Co to w ogóle za argument z obecną "siłą" klubów z Hiszpanii w Europie w stosunku do ew. transferu piłkarza? Czyli jak Ty to widzisz? Każdy ofensywny, lub po prostu każdy piłkarz z La Ligi jest z automatu skreślony w Premier League, bo...bo w obecnej edycji Ligi Mistrzów, Anglia ma więcej przedstawicieli, którzy dotarli kolejnego etapu fazy pucharowej, tak? Niebywałe. xD

Ocenianie piłkarza na podstawie jednego meczu, czy dwumeczu, kiedy cała jego drużyna jest w kryzysie od kilku ładnych tygodni, to absolutny żart, bo idąc tym tropem, połowa piłkarzy z topu nie nadaje się do kopania piłki na nAjWyŻsZyM pOzIoMiE. No bo kto dawał jakiekolwiek szanse Chelsea tuż po losowaniu? Chyba najbardziej zagorzali kibice The Blues.

Suarez jest topem na swojej pozycji, czy Ci się to podoba, czy nie i mimo wieku, ładuje bramki, aż miło. Na 2-3 sezony, to byłaby świetna opcja, bo Firmino nie jest napastnikiem, nie ma tego instynktu snajpera, który posiada Luis. O Origim chyba nie ma sensu nawet wspominać, bo jest skończony w tym klubie.
poprzerwie2 29.03.2021 18:05 #
Glajskor

Ja nt Suareza mam odmienne zdanie i również proszę je uszanować.
Nie jest to obecnie zawodnik który by nam jakoś szczególnie pomógł, i powtarzam, liga hiszpańska to nie angielska, inna dynamika i intensywność. Chyba nie uważasz ze zawodnik o takim charakterze przyjdzie tu w roli zmiennika, jeżeli miał bym wybierać między nim a Bobbym to wybór był by oczywisty.
Zreszta o czym dyskusja jak w artykule wyraźnie pisze że szanse są niewielkie.
Pozbywamy się bardzo dobrego zawodnika jakim jest Gini bo chce ósemkę rocznie a weźmiemy dziadka który będzie chciał zarabiać jeszcze więcej, gdzie tu logika. Ale wracając do tematu sportowego, my nie jesteśmy SerieA i jakimś Juventusem czy Interem żeby sprowadzać dziadków po to by odcinali kupony.
Nie tedy droga
MG75 29.03.2021 20:18 #
Suarez ma świetny sezon w AM, a że nie trafił z Chelsea? Ile goli od cwiercfinalu strzelil Lewandowski w zeszłym sezonie w LM? Chyba jednego z Barca, gdy było już pozamiatane a nie można powiedzieć, ze jest słabym piłkarzem.
Suarez byłby OK dla nas, na zasadzie wymiennej gry z Firo przez 1/3 meczu, młodszy nie będzie. Szkoda, że nie odszedł z Barcy do LFC, mielibyśmy kilka-kilkanaście punktów więcej.
użytkownik zablokowany 29.03.2021 21:27 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
MG75 30.03.2021 09:44 #
Spytaj Chielliniego czy bez zęba :)
madman99 29.03.2021 17:11 #
ja bym chetnie wymienil ich dwoch przy pelnym szacunku dla dorobku Firmino, Suarez to jest killer, ma instynkt strzelecki ktorego sie nie traci tak latwo i w tym sezonie udowadnia na co go stac, osmieszajac to co zrobila z nim barca, mimo ze pewnie wielu go skreslalo, a dodam ze ATM wcale nie gra jakiejs ofensywnej pilki, miec go chocby na lawce to bylby skarb, wiadomo ze nie gralby wszystkiego bo metryki sie nie oszuka (jest ponad 4 lata starszy od Boba i z czasem robilby miejsce mlodszym, ale pewne jest to ze w ataku potrzebne sa jakies zmiany bo nasze trzy opasłe koty, ze tak brzydko powiem, zbyt czesto zawodzą w tym sezonie. Suarez na 2 sezony + jakis mlody na lawke to bylby odpowiedni powiew swiezosci w ataku. Taki gosc na lawce moze odmieniac losy meczow, trudno tez znalezc drugiego tak ambitnego i zadziornego pilkarza wiec pewnie lawka to byloby za malo dla niego. Biorac pod uwage ze bedzie dostepny za darmo, transfer wbrew pozom jest calkiem mozliwy.
MG75 29.03.2021 20:22 #
Suarez chyba zdaję sobie sprawę, że zarobki w jego wieku raczej idą w dół, niż w górę. Chociaż w LFC byłby raczej skazany na wchodzenie z ławki, chyba, że by faktycznie odpalił petardę i strzelał jak Jota w najlepszym okresie.
użytkownik zablokowany 29.03.2021 21:29 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
madman99 30.03.2021 11:11 #
sam jestes pierdolniety jesli nie rozumiesz, tu nie chodzi przeciez o wymiane z atm... i grzeczniej kurwo prosze
Fanlive94 30.03.2021 17:48 #
O bogowie, walka!

Pozostałe aktualności

Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (4)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (1)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (4)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com
Carragher o kontrakcie Trenta  (4)
20.12.2024 23:47, B9K, Liverpool Echo