TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1450

FSG odrzuciło ofertę przejęcia klubu


Według ostatnich doniesień właściciele Liverpoolu odrzucili propozycję przejęcia klubu opiewającą na trzy miliardy funtów.

Oferta, która przyszła z Bliskiego Wschodu, została przedłożona FSG jeszcze przed ogłoszeniem w niedzielny wieczór informacji o zaangażowaniu Johna W. Henry'ego w rozmowy dotyczące wejścia Liverpoolu do feralnej Superligi - podaje powiązany z Liverpool Echo The Mirror.

Pomimo strat rzędu 100 milionów funtów, spowodowanych przez pandemię koronowirusa, oferta wykupu klubu została odrzucona przez właścicieli.

The Mirror twierdzi również, że po tym, jak gniew kibiców spadł na FSG w następstwie nieudanego spisku z Super League, inni potencjalni chętni czekają w pogotowiu, by zobaczyć, czy stanowisko Henry'ego i Wernera zmieni się w wyniku ogromnej krytyki, z jaką się mierzą.

Kibice Liverpoolu, wraz z kibicami pozostałych pięciu klubów Premier League starających się stworzyć nowe rozgrywki, wyrazili swoje odczucia wobec FSG, włączając się tym samym do dyskusji. Poza Anfield zawisły transparenty, odbyły się także protesty fanów, które dały jasno do zrozumienia amerykańskim właścicielom, że kibice nie chcieli tego projektu.

FSG ma napięte relacje z kibicami The Reds w ostatnich miesiącach, grupa była krytykowana za przedkładanie pieniędzy ponad sukces, co miało związek z wydatkami klubu na transfery - Liverpool wydaje na ten cel znacznie mniej niż rywale.

FSG przejęło Liverpool w 2010 roku, kupując klub za około 300 milionów funtów. Amerykanie zakończyli panowanie mało popularnych na Anfield Toma Hicksa i George'a Gilletta.

The Reds zmienili się w dochodową firmę wycenianą niedawno na 2 miliardy funtów, a zatrudnienie Jürgena Kloppa w 2015 roku pozwoliło klubowi zwyciężyć w Lidze Mistrzów w 2019 roku i w Premier League w 2020 roku - był to dla Liverpoolu pierwszy tytuł mistrza Anglii od 30 lat.

Jednak w obliczu dotkliwych skutków pandemii FSG szukało zewnętrznych inwestycji, aby realizować swoje plany rozwoju i tylko w zeszłym miesiącu sprzedało 11 procent swoich akcji spółce Gerry Cardinale RedBird Capital Partners za 538 milionów funtów.

ECHO rozumie, że FSG nie chce sprzedać klubu nawet w następstwie upadku planów o Super League, a Werner stwierdził na początku tego miesiąca, że ​​do sprzedaży skłoniłaby ich tylko „szalona oferta”.

Jednak, biorąc pod uwagę gwałtowną reakcję kibiców, amerykanie mogą być bardziej otwarci na oferty niż jeszcze kilka tygodni temu. Mimo to będą mieć nadzieję, że gniew fanów z czasem nieco opadnie i będą mogli kontynuować swoje plany, które obejmują dalszą przebudowę Anfield i dodanie do swojego sportowego portfolio kolejnych europejskich klubów.

Publiczne przeprosiny Henry'ego w środę mogły pomóc nieco uśmierzyć gniew, ale podział jest bardzo widoczny po tak słabo ocenianym posunięciu ze strony właścicieli Liverpoolu. A kibice The Reds raczej nie będą w najbliższym czasie w najlepszym nastroju do wybaczania po tym, jak klub został został zawstydzony na arenie światowej.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (40)

MG75 25.04.2021 12:26 #
Jest takie przysłowie "z deszczu pod rynnę".
Czy ewentualny nowy właściciel będzie lepszy od FSG?
Co by nie mówić pod ich rządami klub wrócił do elity europejskiej, jest stabilny finansowo (w przeciwieństwie do choćby FCB), ma nowe inwestycje obiektowe (Kirkby), stabilny sztab szkoleniowy (w przeciwieństwie do CFC), itp.
Oczywiście każdy by chciał wielkich transferów, ale jednak 'bezpieczne' podejscie do biznesu które ma FSG ma swoje zalety.
madman99 25.04.2021 13:46 #
a czy city tez nie ma tego wszystkiego co wymieniles i jeszcze wiecej?
użytkownik zablokowany 25.04.2021 13:59 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
unnamed 25.04.2021 15:40 #
#MG 75 z szacunkiem do Ciebie muszę powiedzieć że przejęcie przez nowego właściciela: książę koronny i następca tronu Arabii Saudyjskiej. Kolego przecież to jest jak wygrać w loterii. Najbogatszy człowiek świata...
czerwony1892 25.04.2021 12:42 #
Pewnie mają nadzieję, że latem uda im się jakoś obłaskawić kibiców transferami. Jeśli potwierdzi się zakup Konate i oprócz tego realnie wzmocnimy skład to ja osobiście jestem gotów dać im kolejną szansę. Następny sezon (nowi piłkarze, a także powrót kontuzjowanych) tak naprawdę pokaże, czy ten klub pod rządami FSG i Kloppa jest w stanie osiągać kolejne sukcesy.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 12:55 #
Ponoć ofertę złożył Mohammed bin Salman, następca tronu Arabii Saudyjskiej. Taki właściciel to stabilizacja finansowa jestem jak najbardziej na tak. Z funduszami inwestycyjnymi takimi jak FSG nie zajedziemy za daleko plus ryzyko upadku klubu przy krachu na giełdzie jest ogromne. Rzuci 4 mld i będziemy mieć nowego właściciela.
Deadlock1 25.04.2021 13:03 #
Sposób prowadzenia klubu (pod względem finansowym) przez FSG byłby świetny, gdyby tylko Finansowe Fair Play rzeczywiście działało. Tak niestety nie jest, a dochodzą głosy o kolejnych poluzowaniach w sferze wydatków klubów na transfery. Dlatego niestety, ale mimo wielu plusów FSG, z obecną polityką małych inwestycji w skład daleko nie zajedziemy.
lfc257 25.04.2021 14:21 #
projekt FSG się sprawdzał do pewnego momentu bo kupowaliśmy zawodników z potencjałem a u nas się stawali gwiazdami (za kadencji Kloppa to działało, wcześniej niekoniecznie). jednak mamy za wąską kadrę żeby co roku walczyć o trofea. ten sezon pokazał, że nasza ławka jest za słaba. FSG teraz stoi przed wyborem - albo sypnąć kasą, poszerzyć kadrę i móc walczyć o puchary albo liczyć się, że następne sezony będą sportowo gorsze (jak obecny) co nieuchronnie będzie się wiązać za spadkiem wartości klubu. w takiej sytuacji bardzo możliwe, że zdecydują się na sprzedać Liverpoolu
użytkownik zablokowany 25.04.2021 13:19 #
Coraz więcej źródeł podaje, że w lecie dojdzie do sprzedaży klubu. Negocjacje na linii FSG - bin Salman są na zaawansowanym etapie.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 13:21 #
Co więcej niektóre (co prawda nie są to zbyt rzetelne źródła) podają, że pierwszym transferem nowych właścicieli będzie Jadon Sancho.
czerwony1892 25.04.2021 13:34 #
Pytanie, czy w tym wszystkim jest choćby ziarenko prawdy, czy jest to kolejna próba wywołania gównoburzy.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 13:42 #
Skoro FSG odrzuciło jedną ofertę, to na pewno jest coś na rzeczy.
użytkownik zablokowany 26.04.2021 09:58 #
Myślę, że sprzedaż jest bardzo prawdopodobna. Oczywiście po tym stalibyśmy się kolejnym szejkowskim klubem, ale nikt nam nie powie że nie mamy bogatej historii jak Chelsea bądź City albo tak do końca sztuczni jak PSG.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 13:28 #
Jeśli dojdzie do przejęcia klubu przez Bin Salmana to będziemy mieć najbogatszego właściciela europejskiego klubu. Majątek księcia wynosi 320 miliardów dolarów. Dla niego wydać 4 miliardy na zakup klubu to jak zakup dla przeciętnego Polaka telefonu. Majątek wlasciciela City to skromne 20 miliardów dolarow. Trzymam kciuki za powodzenie transakcji.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 14:08 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
madman99 25.04.2021 13:43 #
pisałem już ostatnio że lepszego momentu do sprzedaży klubu FSG mieć nie będzie, bo sami musieliby sporo zainwestować że zwiększyć wartość rynkową klubu, widać że działania które podejmowali przez lata były ukierunkowane w dłuższej perpektywie własnie na maksymalizacji wartości klubu jak budowa ośrodka treningowego, przebudowa Anfield, duże transfery mogą niewypalić a instrastruktura zawsze zostanie. Swoje zrobili za co nalezy im sie wielkie uznanie, i my jako kibice i klub tylko na tym skorzystalismy. Teraz pewnie będą się targowac o kolejne 0,5-1 mld. W sumie jest mi to obojętne kto jest wlascicielem klubu, mysle nawet ze lepszy taki arab od takiego impuslywnego abramowicza, niepewnych chińczyków czy skąpego funduszu inwestycyjnego. Wizerunkowo nieco bysmy na tym stracili, bedac kolejnym obrzydliwie bogatym klubem arabskim ale czy ktos z nas by sie tym przejmowal co sądzi przeciętny kibic? Czy to taka róznica kto daje pieniądze? Ważne żeby otoczył się w klubie kompetentnymi fachowcami. Zabawne jest tez to, że nie jest to główna infromacja na stronie, a jest nia opinia bossa po meczu ze srokami, fakt to mogla byc tylko najwazniejsza informacja ostatniej dekady..
lfc257 25.04.2021 14:12 #
z jednej strony perspektywa potwornie bogatego właściciela który nie poskąpi kasy na transfery wydaje się fajna. z drugiej - to taki znak czasu i jednak upadku zachodniego świata bo Arabowie (szerzej przedstawiciele świata muzułmańskiego) i Chińczycy wykupują wielkie firmy (a taką jest też nasz klub) które wcześniej należały do przedstawicieli zachodniego świata
użytkownik zablokowany 25.04.2021 14:16 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
lfc257 25.04.2021 15:07 #
GrzegorzLFC
w krótkiej perspektywie - owszem. w dłuższej to już inna bajka. w perspektywie, powiedzmy 30, może 40 lat, kiedy ludzie z innych cywilizacji zostaną de facto właścicielami Europy, wiele się zmieni.
lfc257 25.04.2021 14:07 #
myślę, że ta transakcja jest wysoce prawdopodobna. zgadzam się z opiniami innych, że właściciele nie dostaną już za klub więcej kasy niż w obecnej chwili (zwłaszcza, że prawdopodobnie wypadniemy z top4). skoro zapłacili za klub jakieś 350 mln a wezmą ponad 3 mld to zysk jest ogromny a dla biznesmena jest to przeciez kluczowe. oczywiście - zainwestowali sporo środków ale i tak zarobią dużo pieniędzy. no i upadł projekt Superligi który przeciez miał przynieść wysoki dochód. Reasumując - FSG oczywiście będą mówić, że nie myślą o sprzedaży ale to ma poprawić pozycję negocjacyjną. moim zdaniem po upadku projektu superligi, na pewno bardzo poważnie rozważają sprzedaż klubu
użytkownik zablokowany 25.04.2021 14:30 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
unnamed 25.04.2021 15:10 #
Głupoty chłopaczku....

Co ma właściciel do prowadzenia klubu? Tym bardziej szejk ? ? ?

Nowy właściciel daje nam nieograniczone możliwości. Jak dla mnie bomba!
użytkownik zablokowany 26.04.2021 09:53 #
Różnica byłaby taka, że z Szejkiem MUSIELIBYŚMY osiągać sukcesy bo nie ma możliwości ich nie mieć przy tak dużym zapleczu finansowym, a z obecnymi właścicielami jedynie MOŻEMY osiągać sukcesy choć nie dają żadnej gwarancji ani odpowiedniego zaplecza by być w ścisłej czołówce na długo.
FankaLFC 25.04.2021 14:40 #
Trzymam kciuki za powodzenie tej transakcji. To stanie na straży tradycyjnych wartości i jak ktoś wspomniał olewanego fair play kończy się bardzo bardzo źle, bo utratą lm, a kiedy znowu będziemy gonić najlepszych i kupować największych? Ciężko polegać na samej wizji Kloppa.
laukas 25.04.2021 16:32 #
Oby się udało. FSG wyczerpało się paliwo, więc grozi nam popadnięcie w przeciętność. Brak ligi mistrzów, brak kasy na transfery, fiasko superligi - czekają nas ciężkie czasy pod rządami jankesów.
mayro78 25.04.2021 16:34 #
Oby nie. Lepsi Jankesi że swoimi uczciwie zarobionymi pieniędzmi niż petrodolary z tajemniczego źródła.
unnamed 25.04.2021 16:50 #
#mayro78 obudź się!
madman99 25.04.2021 17:19 #
uczciwie to sie co najwyzej garba mozna dorobic
użytkownik zablokowany 25.04.2021 17:34 #
Z tajemniczego źródła ? Przecież wszyscy wiedzą skąd hajs mają Arabowie i ludzie z tamtejszych terytorium XD Sam sobie odpowiedziałeś pisząc "petrodolary".
użytkownik zablokowany 26.04.2021 09:52 #
Jankesi i uczciwie zarobione pieniądze haha! Ogarnij sobie historię na czym całe USA stały się światowym hegemonem i co robili gdy im brakowało hajsu ;).
VII 25.04.2021 16:45 #
Szczerze, to raczej wątpię w to że w najbliższym czasie zmieni nam się właściciel. Choć naprawdę bym tego chciał. Ale nie za sprawą ostatnich wydarzeń, a raczej ze względu na model prowadzenia klubu który ma generować same zyski dla konsorcjum nawet jeśli łączą się one ze spadkiem poziomu piłkarskiego. Zobaczcie że niemal co dwa lata ktoś łączy nas z jakimiś królewskimi rodzinami, bogatymi bankierami czy szejkami, a koniec końców dochodzą do nas szczątkowe informacje o tym że zarząd odrzucił oferty. Wydaje mi się że FSG nie sprzeda klubu, bo to obok Red Sox diament koronny w budowie całej sieci europejskich i amerykańskich klubów. Oczywiście w teraźniejszym spojrzeniu zyskaliby kupę szmalu, ale w perspektywie długofalowej straciliby kurę znoszącą złote jaja.

Co do ewentualnego przejęcia klubu przez tego księcia w dziwnym kapelutku owiniętym ceratą od stołu kuchennego, to jest bardzo ciekawa opcja. Rozrośnie się nie tylko kasa klubowa czy infrastruktura stadionowa, ale i wpływy w międzynarodowych piłkarskich organizacjach przestępczych (pewnie wiecie o czym mówię). Minusem będzie na pewno całkowite zerwanie z dotychczasowym wizerunkiem klubu który i tak ostatnio został mocno zbesztany przez kibiców i massmedia. Wątpię abyśmy byli przyrównywani do pozostałych sztucznych tworów, ponieważ my już przed ewentualnym przejęciem jesteśmy europejskim gigantem i wdrapaliśmy się na szczyt bez petrodolarów. Generalnie fajnie by było gdyby to doszło do skutku, ale raczej wydaje mi się że można to między bajki włożyć. Jankesi mają biznes we krwi, tak jak Polak cwaniactwo. Jeśli wpadnie im w ręce żyła złota, to będzie ję tarmosić w rękach aż im odpadną.
lfc257 25.04.2021 17:37 #
zgadzam się ale tylko w części. dotychczas FSG odrzucało oferty bo poziom sportowy rósł a co za tym idzie - wartość klubu również. ten sezon pokazał, że bez sporych inwestycji nie da się dalej wygrywać, epidemia koronawirusa też mocno dała się we znaki. dlatego Amerykanie mogą stwierdzić, że te ok. 3,5 mld to dobry interes bo więcej już nie zarobią bez dużych inwestycji
użytkownik zablokowany 25.04.2021 17:44 #
No raczej, że nie będziemy porównywani do City czy Chelsea (ofc w przypadku kupna klubu przez Arabów). Historia Chelsea i City przed przejęciem klubu przez miliarderów była jak z Krakowa do Warszawy, nasza na ten moment jest jak z Krakowa do Bostonu ...
Liverbird1979 25.04.2021 18:19 #
A ja bym chciał żeby Jorguś miał nieprzerwany dostęp do kranu z petro dolarami z Arabii Saudyjskiej Pana Bin. Przy naszym potencjale, Trenerów, Sztab, Piłkarze, Kibice mogli byśmy spokojnie nawiązać do sukcesów z lat 70-tych i 80-tych.
Kijoraptor 25.04.2021 18:45 #
Każdy medal ma dwie strony. Z jednej strony wielkie oburzenie i szydzenie, że PSG, City, Chelsea mają mnóstwo pieniędzy na transfery, reszta stawki nie ma do nich podjazdu, a z drugiej chęć bycia waśnie takim mocarzem finansowym i nie liczenie każdego funta. Jeśli chcemy transferów, wzmocnień te pieniądze muszą być. FSG nam tego nie gwarantuje, oni póki co muszą odbić sobie straty spowodowane pandemią, a jeśli już to jedno jakieś znane nazwisko (Sancho).
Szejk ma 320mld dolarów zaskórniaków. Kupno drużyny z Liverpoolu to dla niego być może inwestycja, ale raczej kaprys, takie hobby. Nie wiadomo jak będzie zarządzać klubem, jakie ma zaplecze dyrektorów (ciekawe czy ktoś mógłby zostać z obecnego sztabu) i jaką ma wizje na przyszłe lata.
A może będzie to zwykła rywalizacja szejków z podwórka, kto lepiej zarobi na swojej drużynie, tak mówiąc żartem.
Ja nie jestem zamknięty na nowości, Gilette się skończyło, skończy się i FSG.
adamne 25.04.2021 19:14 #
Rywlizacja szejków z podwórka raczej jest kto więcej wygra swoją drużyną a nie kto lepiej zarobi. Oni zarabiają na ropie, klub to dla nich hobby i ewentualnie inwestycja dla prawnuków jak za kilkadziesiąt lat ropa się skończy.
Liverbird1979 25.04.2021 19:24 #
A ten bin sala bin to czasem nie ten co go FA pogoniła przy zakupie Newcastle.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 19:30 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 19:31 #
Zainteresowana kupnem Newcastle nie była pojedyncza osoba, tylko grupa inwestorów z Arabii. "Saudi Arabia's Public Investment Fund" , coś takiego.
użytkownik zablokowany 25.04.2021 19:32 #
@GrzegorzLFC

To nie ten sam.
lfc257 25.04.2021 20:37 #
jeszcze rok temu, nawet pół roku - kompletnie bym w tą transakcję nie wierzył. jednak finansowe skutki epidemii, upadek projektu superligi no i słabszy sportowo sezon sprawiają, że sprzedaż Liverpoolu wydaje się całkiem realna. w czasach kryzysu tylko bajecznie bogaci ludzie mogą utrzymywać topowe kluby na wysokim poziomie. FSG ma okreslony model finansowy a straty spowodowane brakiem kibiców na trybunach, utrata potencjalnych pieniędzy za superligę i prawdopodobny brak LM w przyszłym sezonie zaburzył ten ich model. to już się nie spina. dlatego pewnie rozważają sprzedać klubu
poprzerwie2 25.04.2021 21:34 #
Jak oferta na poziomie 3 mld to nie ma co się dziwić, jak powiedzieli sami właściciele tylko szalona oferta ich przekona.
Kogoś to dziwi? Co roku z wyjątkiem pewnie obecnego pewne zastrzyki nie małej gotówki, Liverpool to bdb narzędzie do robienia pieniążków.
Szczerze mówiąc to chyba bym wolał już tych szejków, niż drżeć co lato czy się wzmocnimy, czy jakoś zwiążemy koniec z końcem żeby ugrać top 4. Jestem wdzięczny FSG wyciagnięcia z długów, sukcesy zawdzięczamy Kloppowi, jeżeli nadchodzące lato będzie znowu statyczne w naszym wykonaniu to skreślę obecnych właścicieli, nie było sukcesów nie było hajsu, były sukcesy, również nie było hajsu.
Można wiele wybaczyć ale są pewne granice, narazie zaczynamy transferem Konate, ale wymagam jeszcze solidnego zmiennika dla Andiego i TAA, bo są wypruci kompletnie, skutecznej 9 która zapewni 10+ bramek w sezonie, trzeba znaleźć zastępstwo za Giniego, wymienić Keitę i Oxa na kogoś nowego.
Jprd jest tyle pracy, tyle kasy trzeba wydawać ze aż trudno uwierzyć żebyśmy, a raczej właściciele to dźwigneli
Kijoraptor 25.04.2021 21:48 #
Zgadzam się, zmiennicy potrzebni dla bocznych obrońców. Tylko czy Jurgen da im pograć, ma możliwości, a boi się dokonać 1-2 zmian. Dać po prostu odpocząć. Pep nie ma problemu z kontuzjami, bo rotuje składem, nie zajeżdża piłkarzy. A Jorguś niestety jest uparty. Więc tak, zmiennicy potrzebni i tak, trzeba dać im pograć.
użytkownik zablokowany 26.04.2021 10:16 #
Ja już ich skreśliłem za ostatnie okna transferowe w ich wykonaniu. Wraz z sukcesami powinno się inwestować kolejne pieniądze bo inaczej dojdzie do stagnacji, a następnie słabnięcia. Staliśmy się realnym przykładem, że zamiast iść za ciosem, by utrzymać się w czołówce to jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani tym co zdobyliśmy, a teraz można znowu walczyć o top 4. W przyszłym sezonie mamy Ligę Europy, przegraliśmy zbyt dużo meczów przez duże braki kadrowe, a następnie wypalenie się sporej części kluczowych zawodników. Gdy potrzeba było nam zmian i wzmocnień to właściciele cisza. Cieszy mnie to że odbudowali finanse klubu i stworzyli samowystarczalny klub który sam na siebie zarabia, ale chyba mamy wysokie ambicje, których FSG nie jest w stanie realizować gdyż mają swoje podejście do prowadzenia klubu. Jak dla mnie ich era się kończy. Zostaną zapamiętani jako klub co odbudował markę (a następnie wejściem do Superligi ją zepsuł), finanse i wreszcie dał nam sukcesy których nie doczekało w swoim życiu wielu fanów, ale jak to mówią "coś się kończy, coś zaczyna". Era FSG, choć świetna - powinna się skończyć. Dziękujemy!
Pippen 25.04.2021 21:36 #
Dzisiaj w radiu słyszałem że Glazerowie odrzucili ofertę za MU na 4 mld plus spłata zadłużenia klubu oferta oczywiście z Azji czyli zaczyna się sondowanie a nóż widelec ktoś się zgodzi... i sprzeda.
użytkownik zablokowany 27.04.2021 16:56 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.

Pozostałe aktualności

Jak Merseyside stało się 51. stanem USA  (0)
21.12.2024 20:57, Kubahos, The Athletic
Alisson o nowych trenerach bramkarzy  (0)
21.12.2024 20:34, FroncQ, liverpoolfc.com
Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (5)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (2)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (5)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com