Klub ogłasza wyniki finansowe
Na oficjalnej witrynie internetowej klubu opublikowane zostały zbiorcze wyniki finansowe za rok obrachunkowy liczony do 31 maja 2021 r.
Podsumowanie wyników z tego okresu:
- analiza obejmuje okres, w którym Liverpool wygrał Premier League i sięgnął po swój 19. tytuł mistrzowski,
- widoczna jest znaczna zmiana w dochodach z dnia meczowego - spadek o prawie 95 procent,
- przychody ze współpracy medialnej wzrosły o 64,5 mln funtów - do 266,1 mln funtów,
- przychody z działalności komercyjnej wzrosły o 0,2 mln funtów - do 217,6 mln funtów,
- przychody ogółem zmniejszyły się o 3 mln funtów - do 487 mln funtów,
- strata przed opodatkowaniem zmniejszyła się o 41,5 mln funtów - do 4,8 mln funtów.
Ten okres obrachunkowy obejmuje bezprecedensowy czas w historii Liverpoolu pod względem sportowym i pozasportowym. Sięgnięto po tytuł mistrzowski, ale długo potem rozgrywano mecze bez kibiców.
Pierwszy pełny rok finansowy z wpływem pandemii COVID-19 pokazuje, że przychody z dnia meczowego zmniejszyły się z 70 mln funtów do 3 mln funtów. To spadek o 95%.
Nastąpił wzrost przychodów ze współpracy medialnej z 211 mln funtów do 266 mln funtów, co wynika z wydłużenia sezonu 2019/20 Premier League, co spowodowało wyjście poza ramy poprzedniego okresu obrachunkowego.
Przychody z działalności komercyjnej również delikatnie wzrosły z 217,4 mln funtów do 217,6 mln funtów. Widoczny był jednak wpływ pandemii w tym obszarze w zakresie przychodów komercyjnych z działalności poza dniem meczowym tj. sprzedaży w sklepach stacjonarnych, wycieczek po stadionie i wizyt w muzeach. Były one zamknięte z powodu pandemii, ale nadal widoczny był duży wzrost sprzedaży partnerskiej. Ogłoszono nawiązanie 13 nowych partnerstw m.in. z: Nike, Expedią, Amazonem, Quornem i SC Johnosn.
W analizowanym okresie widoczna jest też rekordowa wielkość sprzedaży strojów przy nowej współpracy z Nike oraz o 89% wzrosła liczba transakcji mobilnych w klubowym sklepie internetowym. Otwarto trzy nowe sklepy stacjonarne w Tajlandii i Singapurze.
Klubowe media społecznościowe przekroczyły 100 mln obserwujących osób, w co wlicza się 30 mln obserwujących na Instagramie, 20 mln na Twitterze i ponad 4 mln na TikToku. LFC stał się również klubem z największą liczbą reakcji w kanałach społecznych spośród wszystkich klubów Premier League - 1,43 mld interakcji.
W kontekście sportowym, pozyskano 12 nowych zawodników. Sprowadzono światowej klasy talenty jak Diogo Jota i Thiago Alcântara. Podpisano nowe kontrakty z 12 piłkarzami w tym z: Virgilem van Dijkiem, Fabinho, Trentem Alexandrem-Arnoldem i Harveyem Elliottem.
Dyrektor zarządzający Liverpoolu, Andy Hughes, skomentował:
- Te ostatnie wyniki odzwierciedlają znaczny wpływ finansowy globalnej pandemii koronawirusa, co obiło się na wszystkich sferach biznesowych.
- W minionych latach pracowaliśmy naprawdę ciężko po to, by dojść do naprawdę mocnej i zrównoważonej sytuacji finansowej. Pomimo konieczności mierzenia się z bardzo wymagającą i niepewną sytuacją, ogólny przychód pozostał bez zmian, co pokazuje finansową siłę naszej działalności.
- To był bezprecedensowy czas zarówno na boisku, jak i poza nim. Nasz zespół męski wygrał 19. tytuł mistrzowski, co było naprawdę fantastycznym osiągnięciem, ale niemożność zgromadzenia kibiców na stadionie, żeby wspólnie cieszyć się tą chwilą, nie była tym, czego chcieliśmy. Nasz zespół kobiecy również się rozwija i ciężka praca oraz strategiczne zmiany w sekcji kobiecej sprawiły, że w tym sezonie możliwa jest walka o awans do Women Super League.
- Dzięki dalszemu wsparciu ze strony naszych właścicieli w ostatnich trzech latach ponad 130 mln funtów zainwestowano w klubową infrastrukturę i bardzo cieszymy się z dużego progresu w zakresie rozbudowy trybuny Anfield Road. Pozwoli to na zwiększenie pojemności stadionu do 61 000 miejsc, co zostanie sfinalizowane w 2023 r.
- Wprawdzie to oczywistość, ale zaznaczam, że dalej funkcjonujemy z wykorzystaniem swoich wewnętrznych zasobów i operujemy zgodnie z przepisami obowiązującymi w piłce nożnej i zasadami finansowego fair play. Jednak będziemy wciąż reinwestować swoje środki w sprawy boiskowe oraz te spoza obszaru sportowego po to, by wzmacniać swoją pozycję i rywalizować na najwyższym poziomie w każdej sferze działania klubu.
- Mam nadzieję, że zbliżamy się do końca pandemii, ale naszym priorytetem jest zapewnianie wszystkim bezpieczeństwa. Kontynuujemy również dalsze działania wśród lokalnej społeczności, by wspierać tych, którzy mieszkają w bliskim otoczeniu Anfield oraz na terenie całego miasta, a w szczególności tych, na których wpłynęła pandemia.
Komentarze (1)
Natomiast coś co musi martwić gdy analizujemy dany okres to duży spadek przychodów z dnia meczowego (spowodowany niewątpliwie pandemią, która na chwilę już powoli się kończy) oraz ogólnie niewielki bo jednak ale spadek przychodów o 3 mln funtów rok do roku. Patrząc się jednak całościowo nasze finanse są w miarę dobrym stanie :)
Aha sorry za mały offtopic:
Panowie z redakcji zaktualizujcie wreszcie sekcję o naszej nowej nowej bazie treningowej (czyli Axa Training Center) i akademii (wrzućcie w tym celu parę fotek na stronę naszej bazy treningowej oraz informacje o wychowankach klubu)