TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1697

Liverpool skontaktował się z obozem Alonso


Niemiecki dziennikarz, dobrze poinformowany w realiach Bundesligi - Florian Plettenberg przekazał, że Liverpool skontaktował się z agentem Xabiego Alonso w sprawie możliwego, letniego zatrudnienia na Anfield.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach będziemy świadkami rywalizacji Bayernu Monachium z Liverpoolem o sprowadzenie do siebie Baska. Bawarczycy dogadali się z Thomasem Tuchelem, że ten wraz ze swoim sztabem po zakończeniu sezonu 2023/2024 opuści Bayern.

Aktualni wciąż mistrzowie Niemiec są zdeterminowani, by sprowadzić do siebie Xabiego Alonso, robiącego w tym sezonie furorę w Leverkusen.

Z kolei Liverpool wkrótce opuści Jürgen Klopp i klub zrobi wszystko, by kontynuować dzieło niemieckiego menadżera.

Na Anfield uważa się, że Xabi Alonso byłby znakomitym następcą schedy po Kloppie.

Florian Plettenberg

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (33)

Magerlfc 22.02.2024 11:44 #
To samo Sky Germany uważa, że Alonso bardziej preferuje Bayern. Ciekawe jak to sie rozwiąże. Może coś w tym być skoro przekazali o rozstaniu z Tuchelem. Jednak wydaje się, że tak czy tak te drogi by się rozeszły.
el_pistolero 22.02.2024 12:27 #
Obecnie mało dostępnych trenerów, a nikt nie chce przyjść do końca sezonu, podobna sytuacja jest w Barcelonie. Moim zdaniem nie świadczy to o niczym w kontekście Baska
MaxPower 22.02.2024 13:23 #
Na razie to warto podchodzić do tych rewelacji z dystansem. Dziennikarz Sky od Bayernu (Plettenberg) twierdzi, że Alonso preferuje Bayern. Dziennikarz Sky od Bayeru (Irlbacher) twierdzi, że pierwszym wyborem Alonso jest Liverpool, bo jest z nim związany emocjonalnie.

Nie wydaje mi się, żeby na tym etapie cokolwiek było już zadecydowane.
użytkownik zablokowany 22.02.2024 11:58 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Szpieg 22.02.2024 13:56 #
Tak ty myślisz, że oni się dopiero z nimi teraz kontaktowali :P to tak jak nie wiedziałeś, że od jesieni nie będzie z nami Kloppa - oni wiedzieli i już rozpoczęli prace nad następcą.
ManiacomLFC 22.02.2024 17:56 #
@Szpieg - o czym mowa, FanLFC25 nie odróżnia Bayeru od Bayernu, więc nie wymagaj zbyt wiele :)
RedKoks 22.02.2024 12:47 #
Powiedzmy sobie szczerze.
Budżet transferowy ligowego średniaka, wymagana walka o mistrzostwo. Do tego brak ogarniętego dyrektora, skład w przebudowie. Dodajmy zjazdy klubów, od których odchodził topowy manager prowadzący klub wiele lat.
Jak lubi trudne wyzwania i przekona go fakt prowadzenia prestiżowego klubu w najmocniejszej lidze świata to przyjdzie, jak będzie kierował swoją karierą w stylu np. Guardioli, to nie ma szans.
Najrozsądniejszą dla niego opcją wg mnie było by pozostanie z Bayerze, kontynuowanie sensacji, powojowanie w lidze mistrzów, a następnie przejęcie sterów po Ancelottim.
użytkownik zablokowany 22.02.2024 13:09 #
Sklad jest juz praktycznie przebudowany. Klopp zostawi Rolls Royce'a w sprawie idealnym. Xabi dokonalby po prostu pewnych korekt.

Budzet transferowy jest lepszy niz ligowego sredniaka. Nieomal wydalibysmy prawie 200 milionow funtow na przebudowe samej pomocy latem. A sredniak ligowy sobie na to nie pozwoli.

Mysle ze w Bayernie jest gorszy syf obecnie, sklad w gorszym stanie, slabe morale i forma. Ciezko bedzie to od razu zgrac. W LFC moze miec latwiej niz sie nam wszystkim wydaje.
RedKoks 22.02.2024 13:38 #
Wydaliśmy 150mln£ bo wypadliśmy z top4 przez właśnie brak transferów i 60 dostaliśmy od Arabów.
Bilans wydatków od 2016 plasuje nas na 9 pozycji za West Hamem i Aston Villa.
To jest raczej definicja środka.

Co do składu to my nawet środka do końca nie ogarnęliśmy bo klasowej 6 nadal brak. A więcej o naszej kadrze powie nam poziom gry po odejściu Kloppa.

Co do Bayernu, to oni nawet w kryzysie mają najlepszą kadrę w Bundeslidze i finansowo nikt nie ma podjazdu.
ManiacomLFC 22.02.2024 17:59 #
Zgadzam się z RedKoks. W Bayernie dadzą mu spokojnie pracować i budować kadrę, żeby za 2-3 lata walczyć w Lidze Mistrzów, bo Bundesliga zaraz znowu sama będzie się wygrywała rok za rokiem. A to, że PRAWIE WYDALIBYŚMY 200 milionów... no cóż, to świadczy tylko o tym, że tyle moglibyśmy wydać dzięki FFP, ale budżet transferowy jest mniejszy skoro finalnie kończymy z Endo i Gravenberchem a nie nazwiskami pokroju Lavia czy Caicedo.
Gomus89 22.02.2024 21:59 #
ManiacomLFC. I bardzo dobrze że skończyliśmy z takim Grave i Endo. Bo taki Lavia w szpitalu od początku sezonu. A Caicedo gra piach w Chelsea, oczywiście nie wiadomo jak wyglądał by u nas. Ale Endo radzi sobie całkiem nieźle. Więc twoje porównanie, według mnie jest trochę słabe
stoigniew 22.02.2024 23:56 #
Nie zapominaj o sztabie medycznym
mnk2 22.02.2024 13:13 #
My jako kibice Liverpoolu raczej nie będziemy obiektywni co do postrzegania szans na przyjście Alonso. Podobnie jak kolega poniżej uważam, że jeśli Alonso będzie chciał mieć względnie lekka drogę jako manager usianą sukcesami to Bayern czy Real mu to gwarantują. Podobnie jak Pep który nigdy nie prowadził klubu z ograniczonym budżetem na transfery czy kontrakty. Tak na prawdę trudno wyrokować czy osiągnął by to co Klopp u nas, tu taki duży znak zapytania. Zastanawia mnie czy po przekazaniu zarządowi przez Kloppa decyzji, ktoś kontaktował się z Alonso, wtedy nie było decyzji o losach Tuchola w Bayernie i jeden konkurent odpadał. Niestety ale mam obawy że ciężki szok sparaliżował nasze władze i nic nie robili. Alonso może zachęcić w porównaniu z Bayernem czy Realem tylko to że tu grał i będzie chciał zbudować coś od nowa z najlepszymi kibicami u boku z cała magia Anfield. Trzymam kciuki.
dannydt 22.02.2024 13:17 #
Ale tam też grał 😀
slobo 22.02.2024 15:28 #
Nasze władze nic nie robiły , bo czekały , aż Klopp sam poinformuje opinie publiczną o swojej decyzji. Jakie kolwiek wcześniejsze kontakty , uruchomiły by spekulacje. Dobrze , że ich nie było.
Xabi to człowiek z klasą. Nie po to zdobywa tytuł z Bayerem , żeby przejść bezpośrednio do Bayernu.
Będzie u nas , albo zostanie jeszcze w Leverkusen.
ManiacomLFC 22.02.2024 18:03 #
@slobo dzięki za sprawdzone info odnośnie Alonso! Nie pytam skąd wiesz, skoro tak piszesz to na pewno tak jest :D

@mnk2 my nawet dyrektora sportowego nie mamy, a od ponad roku było wiadomo, że Julian Ward odchodzi. Wzięli opcję tymczasową, ale wiedząc że opcja tymczasowa jest ... tymczasowa, do tej pory nie zatrudnili nikogo na stałe i nie słychać żadnych nazwisk! Także obawiam się, że w lipcu skończymy z Lijndersem na ławce, albo sprowadzą Gerrarda jak go już z Arabii wywalą, tak sentymentalnie pod kibiców :P
dannydt 22.02.2024 13:21 #
Mi się wydaje, że Xabi rozważał Bayern jako jeden ze swoich przystanków zanim ich zdeklasował.

Dopiero teraz się kontaktowali? :o
Man_In_Red 22.02.2024 13:25 #
Boję się, że Tuchel ze swoim sztabem wyląduje na Anfield a Xabi przejdzie oczywiście do Bayernu :(
GingerElf 22.02.2024 18:47 #
Gdyby Tuchel tu przyszedł, to byłaby największa tragedia, jaka mogłaby się zdarzyć. Już lepszy chyba Xavi z Barcelony, albo Gerard, umiejętności zero, ale Tuchel swoją toksycznością zamienia każdy klub w śmietnik
ynwa19 22.02.2024 13:33 #
Az sie cisnie na usta "entliczek pentliczek co zrobi Xabi a nie Piechniczek tego nie wie nikt" :)
Wyspiarski 22.02.2024 14:21 #
Tylko żeby nam Tuchela nie wcisneli.
GingerElf 22.02.2024 18:49 #
Wszystko, tylko nie on
RealPePe 22.02.2024 14:29 #
Bałbym się, gdyby do walki o jego podpis włączył się Real, ale tam na szczęście Carletto buduje nowe Galacticos i nikt nie myśli o zmianie trenera.
Aklerua 22.02.2024 15:15 #
Załóżmy że Alonso wygrywa mistrzostwo Niemiec z Leverkusen, niech mi ktoś da jeden sensowny powód dlaczego miałby rezygnować w Niemczech ze swojego dzieła na rzecz Bayernu? Bo mi się to nie klei, albo Leverkusen albo my tak to widzę
Man_In_Red 22.02.2024 15:20 #
Dokładnie z tego samego powodu, dla którego Lewy zamienił BVB na Bayern.
RedKoks 22.02.2024 15:42 #
Tak to niestety wygląda. Marka klubu. Bayer za chwilę rozkupią, a Bayern wygra kolejne 10 mistrzostw z rzędu.
Nic nowego w świecie piłki nożnej.
Bubek555 22.02.2024 17:34 #
Kasa.

Romantyzm w footballu juz dawno umarł. No jest go moze jakies 0,00001% stezenia w aktualnej piłce.
Clashman 22.02.2024 17:50 #
@Aklerua Popieram Cię w 100%. Też uważam, że z perspektywy Alonso przejście z Leverkusen do Bayernu byłoby kompletnie pozbawione sensu. Gość, jako trener, pobił hegemona z własnej ligi po to, by do niego za chwilę bezpośrednio dołączyć? No totalna głupota :D

Co innego piłkarze. Wiadomo, że Bayern lubi rozkupywać pozostałe kluby Bundesligi, ale na litość! Nie trenerów :D
W dodatku mówimy tutaj o trenerze, który ma szansę dołączyć do będącego w gazie i odmłodzonego Liverpoolu, po odejściu Kloppa.

O ile w Bayernie zmieniają trenerów jak rękawiczki, o tyle w Liverpoolu Alonso dostanie czas do "rzeźbienia" i będzie miał względny spokój. Ja naprawdę nie wiem, jak można tego nie rozumieć :D

On na Bayern będzie miał czas zawsze, a okazja pracy w Liverpoolu może mu się po prostu nie powtórzyć i to nie dlatego, że go Liverpool w przyszłości nie będzie chciał, tylko dlatego, że najzwyczajniej w świecie możemy przez dłuższy czas nie mieć wakatu na tym stanowisku.

Dla Alonso przejście latem do Liverpoolu jest świetną życiową okazją i moim zdaniem, Hiszpan, jeśli ma poukładane w głowie, postrzega to w ten sam sposób.
ManiacomLFC 22.02.2024 18:08 #
@Clashman to my tak myślimy, ale jak odbije się od Premier League to jego kariera może mocno powędrować w dół. Nie zapominajmy, że to młody manager i jeszcze nic nie wygrał (nie dopisujmy mu zwycięstwa w Bundeslidze przed końcem sezonu!!), jest na topie i jeśli nie poradzi sobie w takim Liverpoolu na przykład to potem może nie dostać propozycji z Bayernu czy Realu, a będzie musiał szukać drugiego Leverkusen. W którym albo się uda, albo nie. Więc zgadzam się, że opcja przejścia do LFC to wyzwanie, które może dać większą satysfakcję niż wygrywanie seryjnie Bundesligi, ale przejście do Bayernu może mu bardziej ustabilizować karierę.
Pippen 22.02.2024 19:16 #
@Aklerua Jeśli Alonso zostanie w Bayerze to będzie oznaczać że będzie następny w Realu po Carlo, dla mnie bliżej mu do Bayernu niż na Anfield bo większa kasa, względny spokój - ligę wygra w cuglach a może i krajowy puchar a LM będzie w nowej formule a w fazie grupowej to 2 dodatkowe zajęte terminy i z gry w LM będzie rozliczany. Jak mu w Bayernie nie wyjdzie to zawsze będzie i tak łakomym kąskiem, a myślę że i kadrę i kasę na ewentualne wzmocnienia będzie miał większe niż w FSG

@Clashman no skoro Bayern nie podbiera trenerów konkurentów z ligi to tylko ostatnie 2 dekady: Nagelsman, Kovac, Heynkes jako ratownik i główny z 2 razy, Magath, Hitzfield de facto tylko Pep, Carlo, van Gaal, Klinsmann i Flick jako ratownik który odpalił. Obcokrajowcy i Klinsmann po odejściu z kadry i tak nie byli do zatrudnienia przez inne ekipy z Bundesligi. Uważam podobnie jak Maniacom że PL ma więcej klasowych drużyn i będzie ciężej o laury, i jak umoczy to może być jak z Gerardem czy Lampardem. Stevena po wygraniu z Rangers mistrzostwa Szkocji wielu już tu za Jurgena namaszczało, jak moczył dupę w Villi to z kolejki na kolejkę jego fani z tej strony znikali jak grzyby z lasu w sierpniu. Żeby nie było sam osobiście widziałbym Baska u nas i dla mnie to wybór nr 1, ale moim zdaniem wyląduje w Bawarii.
mnk2 22.02.2024 22:04 #
@Aklerua jeśli Alonso zdobędzie tytuł to będzie mega wyczyn pokonać potęgę Bayernu. Szansa że to powtórzy będzie nikła, zapewne Leverkusen stanie się "za małe" dla kilku zawodników. Xabi właśnie teraz jest na topie a jak kolejny sezon nie będzie wybitny to dużo straci. Moim zdaniem to będzie główny powód do zmiany otoczenia. Pytanie czy wybierze prostą i lekka drogę jak Bayern czy wyboje jak u nas i układanie klubu od nowa.
caharin7 22.02.2024 16:02 #
Skontaktowali się,no no,szał jest.
ManiacomLFC 22.02.2024 18:10 #
Zastanawiam się, czy jeśli Xabi ma w umowie naprawdę klauzulę odejścia do LFC, Realu i Bayernu, to czy takiej samej klauzuli nie zażyczyłby sobie w LFC. A pamiętajmy, że za rok Carletto być może odejdzie z Realu i Xabi pomimo spędzenia raptem roku u nas mógłby uznać, że przejście do Realu nie trafia się 2 razy i będzie chciał z tej opcji skorzystać. Takie spekulacje tylko, nawet nie wiadomo czy jesteśmy faworytami w podpisaniu go w tym roku.
el_pistolero 22.02.2024 19:32 #
Nieważne, Xabi już w Bayernie

Pozostałe aktualności

Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (4)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (1)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (4)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com
Carragher o kontrakcie Trenta  (4)
20.12.2024 23:47, B9K, Liverpool Echo