Limitowana edycja piwa na cześć Jürgena Kloppa
Oficjalny partner Liverpoolu z branży piwnej, Carlsberg, nawiązał współpracę z Erdinger Weissbräu w celu wypuszczenia specjalnej marki piwa dla uczczenia kadencji Jürgena Kloppa.
"Believers Brew", nazwane tak na cześć odchodzącego menedżera, to limitowana edycja piwa o pojemności 750 ml (z 8-procentową zawartością alkoholu), które zostało stworzone przy użyciu równomiernego podziału składników charakterystycznych dla obydwu marek piwa.
Oznacza to, że piwo zawiera 50% słodu pilzneńskiego Carlsberg i 50% słodu pszenicznego Erdinger, a w dwuetapowym procesie warzenia biorą udział również drożdże z obydwu firm. Dodatkowo, ta specjalna warka wykorzystuje również w pewnym stopniu aromat unikalnego czerwonego jęczmienia.
Tylko 491 butelek "Believers Brew" zostanie wyprodukowanych, a następnie sprzedanych - po jednej na każdy mecz, który Klopp prowadził w roli menedżera The Reds.
Każda butelka zostanie sprzedana przez Carlsberg na aukcji, z której cały dochód zostanie przekazany Fundacji LFC i przeznaczony na finansowanie programów wyłącznie dla osób powyżej 18. roku życia. Aukcja rozpocznie się 16 maja za pośrednictwem międzynarodowej internetowej platformy aukcyjnej Graham Budd, a kwotę wejścia do licytacji ustalono na 5 funtów.
Każda z licytacji będzie ponumerowana, co pozwoli na powiązanie jej z konkretnym spotkaniem. A wśród nich wyróżnia się kilka:
Butelka 206 - Liverpool 4:0 Barcelona (półfinał Ligi Mistrzów, maj 2019)
Butelka 208 - Liverpool 2:0 Tottenham Hotspur (finał Ligi Mistrzów, czerwiec 2019)
Butelka 264 - Liverpool 5:3 Chelsea (mistrzostwo Premier League, lipiec 2020)
Niezapomniana kadencja Kloppa, która rozpoczęła się w październiku 2015 roku, zaowocowała zdobyciem przez klub ośmiu trofeów, w tym tytułu mistrzowskiego Premier League, Ligi Mistrzów i Klubowych Mistrzostw Świata FIFA.
Choć Carlsberg jest dumnym partnerem Liverpoolu od ponad 30 lat, a Klopp jest ambasadorem Erdinger Weissbräu od 2020 roku, taka współpraca między markami jest rzadko spotykana w branży napojów. Nazwa "Believers Brew" czerpie inspirację z pierwszej konferencji prasowej Kloppa jako menedżera The Reds, podczas której mówił o potrzebie "przemiany wątpiących w wierzących".
Louise Bach, dyrektor ds. globalnego sponsoringu w firmie Carlsberg, powiedziała:
- W firmie Carlsberg nigdy nie stoimy sami. Stoimy razem z naszymi partnerami i jesteśmy niezwykle dumni z naszej ponad 30-letniej współpracy z Liverpoolem.
- Ciekawość jest dla nas kluczową wartością, a piłka nożna jest prawdopodobnie jednym z najbardziej interesujących sportów, w którym postęp i doskonalenie są, podobnie jak dla nas, stałym celem. Obserwowanie podróży Jürgena w ciągu ostatnich dziewięciu sezonów było przyjemnością.
- Nie ma chyba lepszego sposobu na uczczenie takiej ikony niż stworzenie czegoś naprawdę wyjątkowego - a czymś takim jest współpraca z Erdinger Weissbräu i zbiórka pieniędzy na szczytny cel.
Aukcja rozpocznie się 16 maja tutaj, wszystkie licytacje zakończą się 30 maja.
Komentarze (11)
W ogóle wiecie czy w PL gdzieś można kupić erdingera? Od kiedy Klopp z nimi współpracuje chciałem nabyć ale nigdzie nie mogę znaleść.
To nie jest piwo tylko napój na spirytusie
To nie jest piwo tylko napój na spirytusie
Może tutaj w połączeniu coś się zmieni, ale oprócz sentymentalnej podróży w stronę Kloppa i wydanej kasy - nic ciekawego nie spodziewałbym się po otwarciu kapsla.