Liverpool padł ofiarą cyberataku
Liverpool zawiesił sprzedaż biletów członkowskich po tym, jak padł ofiarą cyberataku.
Bilety na mecze domowe w pierwszej połowie Premier League były dostępne w sprzedaży od środy dla wszystkich członków, którzy uczestniczyli w 13 lub więcej meczach ligowych na Anfield.
Jednak w ciągu godziny została podjęta decyzja o wstrzymaniu sprzedaży biletów, która wzbudziła poruszenie wśród kibiców. Podany powód wskazywał na "poważny problem techniczny z systemem biletowym". Pierwotny plan otworzenia sprzedaży późną porą w środę musiał zostać porzucony, a dzisiejsza sprzedaż dla czonków, którzy wygrali w losowaniu, również została odwołana.
Liverpool wysłał e-maile do poszkodowanych kibiców, przepraszając i wyjaśniając, że padli ofiarą „długotrwałego, wyrafinowanego ataku botów... innego niż te, z którymi mieliśmy do czynienia wcześniej”.
Rozpoczęto śledztwo w celu ustalenia, jak doszło do cyberataku, wykorzystującego zautomatyzowane skrypty. Nie jest jasne, czy motywacją była chęć zakłócenia działania systemu, czy próba oszustwa przy zakupie biletów.
System jest zarządzany przez firmę zewnętrzną, która teraz wprowadzi dodatkowe środki bezpieczeństwa. Poprzedzi to ogłoszenie daty ponownego otwarcia sprzedaży w nadchodzących tygodniach.
Ci kibice, którzy otrzymali maila wyjaśniającego mogli także przeczytać:
To jest ogromnie rozczarowujące i frustrujące, ponieważ wprowadziliśmy szereg znaczących usprawnień do systemu biletowego naszego dostawcy, aby zapobiec tego typu cyberprzestępstwom.
Będziemy kontynuować współpracę z naszymi kibicami, aby poprawić procesy sprzedaży i wykorzystywane systemy. Rozważymy wszystkie opcje, które ostatecznie zapewnią naszym kibicom doświadczenie, na jakie zasługują.
Przepraszamy, że nie udało nam się zapobiec niedopuszczalnej działalności, która wpłynęła na naszych wspaniałych kibiców.
Komentarze (1)