TOT
Tottenham Hotspur
Premier League
22.12.2024
17:30
LIV
Liverpool
 
Osób online 1614

Carra: Potrzeba angielskiego trenera


Obrońca Liverpoolu Jamie Carragher uważa, że reprezentacja Anglii "oszukuje", mając za swoimi sterami zagranicznego szkoleniowca. Fabio Capello został trenerem kadry Trzech Lwów po Stevie McClarenie w 2008 roku i przekonał Carrę do wycofania się z gry w barwach narodowych po Mundialu w RPA.

Anglia jest teraz blisko awansu do drugiego wielkiego turnieju z rzędu i potrzebuje jedynie punktu w piątkowym meczu z Czarnogórą, aby tak się stało.

Capello zakończy swoją pracę z angielską kadrą po mistrzostwach w Polsce i na Ukrainie, a Carragher sądzi, że jego następca musi być Anglikiem.

33-latek przekonuje, że jego krytyka nie jest wymierzona w Capello, jednak pozostaje przy opinii, że posiadanie zagranicznego trenera jest "zawstydzające".

- Kolejny trener Anglii powinien być Anglikiem - powiedział Carragher.

- Nie mam nic przeciwko Capello, byłem na Mistrzostwach Świata i miałem okazję go poznać, jednak to nie tak wygląda międzynarodowy futbol.

- To jak powiedzieć, że jeśli nasz bramkarz nie jest wystarczająco dobry, sięgnijmy po Buffona z Włoch.

- Inaczej jest w rozwijających się krajach w Afryce, czy w innych zakątkach świata, gdzie próbuje się zbudować tradycję piłkarską, ale dla Anglii, tak bardzo związanego z futbolem kraju, zagraniczny trener nie jest najlepszym rozwiązaniem.

- Tylko dlatego, że nie szło nam najlepiej ze Stevem McClarenem, nie oznacza to, że musimy sprowadzać trenera z zagranicy.

- Powinniśmy byli zatrudnić następnego Anglika.

Carragher uważa również, że brak szans dla angielskich menedżerów w czołowych klubach Premier League przyczynia się do takiego stanu rzeczy.

- Jeśli każdy klub miałby angielskiego menedżera, któryś z nich musiałby wygrać ligę! Któryś musiałby wygrać FA Cup! A wtedy byliby inaczej odbierani.

- Capello ma aurę i prezencję, której McClaren być może nie miał. Taka sama sytuacja miała miejsce z Benitezem i Houllierem w Liverpoolu i z Mourinho w Chelsea.

- W ich CV widniały zdobyte, wielkie trofea. Więc oznacza to, że angielscy trenerzy powinni wyjeżdżać za granicę?

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (22)

Miler 06.10.2011 09:56 #
Czasem ciężko nadążyć za Carrą i jego dziwnymi opiniami ;)
Lyzwa7 06.10.2011 10:11 #
"Hodgson for England" ?;)
Noris 06.10.2011 10:14 #
Przecież Carra chce zostać w przyszłości trenerem to co mam mówić jak w jego kraju roboty dla niego nie będzie ?:)
Ciuras 06.10.2011 10:17 #
Nie zgadzam się z Carrą. Dalglish też nie jest Anglikiem, jest Szkotem ot na przykład, a nikt nie kwestionuje jego pracy:) Jeszcze gdyby mówił, iż nowy trener musi być Brytyjczykiem rozumiałbym :) Obecnie w futbolu rządzą wielkie nazwiska. Przykład McLarena pokazał, że można ostro się przejechać na siłę pchając Anglika na trenera. Zresztą to samo u nas. Na siłę wsadzono polskiego Smudę i efekt jaki jest taki jest, a niestety ukoronowaniem tego będzie klapa naszej reprezentacji na EURO. Patrząc obiektywnie kto z angielskich coachów miałby zastąpić Capello? Chyba tylko Arry Redknapp...
boryssobieski 06.10.2011 10:25 #
Carra przywalil ta swoja opinia jak dzik w sosne. NIewiem ale takie prawicowe poglady to sie na wyspach ostatnio modne zrobily :|
micki 06.10.2011 10:32 #
Swoja droga: jesli Carra swoje boiskowe pomysly przeniesie do pracy trenerskiej, to mam nadzieje, ze nie bedzie prowadzil nas, ani zadnego innego klubu. Dla dobra pilki noznej ;)
Żradlik 06.10.2011 10:41 #
borys - może dlatego prawicowe poglądy na Wyspach zrobiły się modne, ponieważ mają rację bytu? Przypomnijmy sobie o świeżych jeszcze wydarzeniach, gdzie główne miasta Wysp były palone przez imigrantów właśnie. GO TO ANOTHER COUNTRY FOR BETTER LIFE. MAKE THIS LIFE WORSE FOR EVERYBODE ELSE.
Żradlik 06.10.2011 10:41 #
borys - może dlatego prawicowe poglądy na Wyspach zrobiły się modne, ponieważ mają rację bytu? Przypomnijmy sobie o świeżych jeszcze wydarzeniach, gdzie główne miasta Wysp były palone przez imigrantów właśnie. GO TO ANOTHER COUNTRY FOR BETTER LIFE. MAKE THIS LIFE WORSE FOR EVERYBODE ELSE.
Lyzwa7 06.10.2011 10:57 #
A co jest nie tak z prawicowymi poglądami?
Chyba, że nie przeszkadza Ci brak suwerenności Polski i innych krajów ZSRE to spoko.
boryssobieski 06.10.2011 11:14 #
Chodzi mi o to ze czesto popadaja takie poglady w skrajnosc (zapomnialem tego napisac poprzednim komentarzu). Jesli chodzi o pilke nozna to na moj rozum takie poglady niepowinny miec miejsca...ale to tylko moja subiektywna opinia.
Ferrodo 06.10.2011 11:29 #
Łyżwa? ZSRE? Związek Socjalistycznych Republik Europy? BRAK suwerenności? O nie, nie mów, ze jesteś kurvinistą JKM! :( Nie sądziłem że wśród młodych sympatyków LFC są przedstawiciele tej grupy. Smutek na cały dzień.
Lyzwa7 06.10.2011 12:01 #
A to, że prawo UE jest ponad prawem Polskim to nic nie znaczy tak?
Narzucają nam bzdurne przepisy, chociażby ostatnio z samochodami z kierownicą z prawej strony, ch** tam z bezpieczeństwem, ma być pozwolenie i tyle. W dupie mają "mniejszych" dbają jedynie o "swoich".
Jeśli dla Ciebie sytuacja gdy jakieś prawo jest ponad prawem narodowym nie jest brakiem suwerenności to ja nie wiem w takim razie co nim jest. Unia upadnie prędzej czy później, biurokracja i korupcja zniszczą ten system.
antistar 06.10.2011 12:06 #
precz z polityką na LFC.pl
Ferrodo 06.10.2011 12:06 #
Hehe, ale to już jest wina NASZEGO rządu - bo popatrz na duńczyków (na przykład) jak korzystają z Unii a jak sie potrafią jej postawić. Przykład? Pierwszy z brzegu, Centros Case. Jest wiele takich innych, ale domyslam się że patrzysz tylko jednopłaszczyznowo. Nie bedę tutaj o polityce i poglądach JKM dłużej dyskutował, jeno wiedz że są one banalnie łatwe do obalenia jako delikatnie mówiąc idiosyknkratyczne (no chyba że ktoś nie słucha kontrargumentów, w dodatku nie chce się zapoznawać przeciwko czemu protestuje, chociaż trochę PPM i PMP polecam liznąć przed).

pozdrawiam
Wietor 06.10.2011 12:17 #
Kozakov - polecam przeczytanie jeszcze raz całego (!) artykułu, ja w poglądach Carry nacjonalizmu nie widzę.
Aerocell 06.10.2011 17:47 #
Ludzie, ogarnijcie się. Głos mi się na głowie jeży, gdy widzę jak niektórzy w zdaniu 'Trener reprezentacji Anglii powinien być Anglikiem' widzą hasła 'Anglia dla Anglików' i nie widzą różnicy w takich pojęciach jak prawica i nacjonalizm. To tak jakby całą lewicę okrzyknąć komunistami.

Co do wypowiedzi Carry. Nie zgadzam się z nim. Trudno znaleźć obecnie w Premier League Angielskiego trenera, który od kilku lat czy to na arenie międzynarodowej czy to w najwyższej klasie rozgrywkowej. Jest niby Redknapp, ale ja w tego gościa po prostu nie wierzę.
micki 06.10.2011 21:04 #
Ferrodo, skoro sa banalnie latwe do obalenia, to czemu tego nie zrobisz? Jak na razie nie widzialem jeszcze, zeby komus sie to udalo :)
AgrafkoV9 06.10.2011 22:59 #
z serii "Carra rozkminia" ^^ w sumie nie wiem co o tym myśleć. W sumie jestem zwolenniczką trenerów reprezentacji ze swojego kraju- bo tak jakby są częścią reprezentacji, a przecież zawodnicy to tylko krajanie ;P
Ale muszę przyznać, że już wolę, zeby prowadził chociażby Polskę jakiś obcokrajowiec i żeby były wyniki (jak np., w siatce) a nie na siłę wpychać Polaka na trenera.

Co do Anglii to może Jamiemu bardziej chodziło o zrozumienie angielskiego stylu gry niż o "Anglia dla Anglików", tak mi się wydaje. Nawet nie pomyślałam o jakichś nacjonalistycznych poglądach, kiedy to czytałam, dopiero patrząc na komentarze ogarnęłam...
Ferrodo 07.10.2011 01:25 #
micki: naprawdę chcesz, abym tutaj to zrobił? Przedstaw argument za (wg pomysłu JKM a powiem Ci w świetle prawa i lege artis że jest to po prostu śmieszne. Mało w takim razie widziałeś/czytałeś jeśli nie widziałeś że ktos obala 'argumenty' JKM, ponieważ trafia on głównie do młodych ludzi, którym imponuje sposób jego mówienia o poglądach na dany temat. Chociażby jego rzekome niezarejestrowanie w obecnych wyborach: naprawdę któryś poważny polityk uznałby dosniesienie list wyborczych równoznacznych z zarejestrowaniem? Skoro nikt nie zarzucił komisji opieszałości, to znaczy, że zastosowali się do procedur - sprawdzili listę (całą) pod względem poprawności w obecności osoby zgłaszającej. Z art. 213 jasno wynika, że komisja ma obowiązek zbadać listę, a nie od ręki ją zarejestrować. Jasno też widać intencję twórcy ustawy, że sprawdzenie listy ma nastąpić niezwłocznie. Czytałeś/orientowałeś się COKOLWIEK na ten temat?
W takim razie chyba, że komisja ma obowiązek wystąpić do "Ministra Sprawiedliwości z zapytaniem o udzielenie informacji z Krajowego Rejestru Karnego o kandydatach z tej listy"
Dopiero potem może nastąpić rejestracja. Wybór partii bo jest 'przeciw nierządnicy europejskiej, która NARZUCA nam złe prawo'...yeah, sorry for ya.
micki 07.10.2011 02:28 #
JKM trafia do ludzi inteligentnych, a nie mlodych i nie ze wzgledu na sposob mowienia, a na tresc gloszonych pogladow. Nie ze wszystkim, co Korwin mowi, sie zgadzam i jako osobe uwazam go za pewnego rodzaju swira, co nie zmienia faktu, ze w kwestiach gospodarczych popieram go praktycznie w 100%. Nie wiem czemu wyjezdzasz tu z argumentami dotyczacymi list, bo to w ogole temat na osobna dyskusje. Byla mowa o jego pogladach, a te w kwestiach gospodarczych oparte sa na myslach takich ekonomistow jak Bastiat, von Hayek czy Friedman, ktorych lekture goraco polecam. Warto przyjrzec sie np. wplywowi tego ostatniego na to, co nazwane zostalo "cudem chilijskim". Z protekcjonalnego tonu wnioskuje, ze zapewne jestes wyborca PO, ktory poprzez ogladanie TVN i pokrewnych stacji tylko utwierdza sie we wlasnym geniuszu wynikajacym z wyboru tej wlasnie partii. Myle sie?
Ferrodo 07.10.2011 08:13 #
Nie, nie trafiłeś w ogóle. Na dzień przed wyborami wciąż nie wiem na kogo zagłosować, interesuję się polityką, jednak żadna partia do mnie nie przemawia. Na JKM w moim mieście nie zagłosuję (u mnie zarejestrował się, to temat najbardziej aktualny, dlatego z nim wyskoczyłem - bo zwolennicy JKM głoszą że to skandal i granda iż partia nie została zarejestrowana w wyniku spisku) bo pan polityk korwinista jako postulat no1 ma...zalegalizowanie ustawek kibiców piłkarskich (nigga please) Za protekcjonalny ton przepraszam, jeśli mogło to tak zabrzmieć. Bastiat, von Hayek czy Friedman - serio czytałeś? Ja przyznam że tylko kilka dzieł tego ostatniego (po .80) Niemniej, wciąż uważam że gospodarczo pan JKM myli się niejednokrotnie (o tym by podyskutować musimy chyba znaleźć jednak inne pole). A wracając do głównego wątku, uważanie że popieranie ludzi którzy używają określenia ZSRE, nie znając przy tym podstaw prawa międzynarodowego jest głupotą (nie twierdzę równiez że UE jest pozbawiona błedów - patrz Strasbourg i kwestia francuska IMO). Jak również popieranie pana Korwina po tym co twierdzi o kobietach. Pozdrawiam.
micki 07.10.2011 12:17 #
Faktycznie nie jest to najlepsze miejsce na tego typu dyskusje, tym bardziej, ze sam news niedlugo przejdzie do lamusa ;) Moze kiedys bedzie okazja podjac te dyskusje w innym miejscu, pozdrawiam.

Pozostałe aktualności

Jak Merseyside stało się 51. stanem USA  (0)
21.12.2024 20:57, Kubahos, The Athletic
Alisson o nowych trenerach bramkarzy  (0)
21.12.2024 20:34, FroncQ, liverpoolfc.com
Zubimendi o powodach odrzucenia oferty The Reds  (5)
21.12.2024 15:00, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed starciem ze Spurs  (0)
21.12.2024 14:56, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Tottenham: Przedstawienie rywala  (0)
21.12.2024 14:52, A_Sieruga, liverpoolfc.com
Keïta o obecnej formie Liverpoolu  (2)
21.12.2024 13:10, K4cper32, liverpool.com
Sytuacja kadrowa Liverpoolu i Tottenhamu  (0)
21.12.2024 11:22, BarryAllen, liverpoolfc.com
Darwin Nunez bliski zawieszenia  (5)
21.12.2024 10:51, Tomasi, thisisanfield.com