Hogan: Negocjujemy nową umowę
Dyrektor zarządzający, Billy Hogan, potwierdził trwające rozmowy na temat nowej, najbardziej lukratywnej umowy z producentem koszulek w historii Liverpoolu. Obecny kontrakt, wart 45 milionów funtów za sezon, kończy się za rok.
Hogan nadzoruje negocjacje nowej umowy Liverpoolu, który pod wodzą Jürgena Kloppa powrócił do walki o najwyższe cele zarówno w Premier League, jak i Lidze Mistrzów.
Najwyższy kontrakt w lidze należy do Manchesteru United, który inkasuje około 75 milionów za sezon od Adidasa. The Reds wierzą, że powinni celować w podobną kwotę.
Niewykluczone jest przedłużenie umowy z New Balance, ale w grze są także inne firmy.
- Rozmawiamy z New Balance, rozmawiamy z innymi - przyznał Hogan. - To niesamowicie ważna umowa - nie tylko z racji na wsparcie finansowe dla klubu, ale także z punktu widzenia dystrybucji.
Liverpool walczy o mistrzostwo Premier League i szykuje się do meczu z Bayernem Monachium w 1/8 finału Ligi Mistrzów, w której w zeszłym sezonie doszli do finału. Pozycja The Reds w tych negocjacjach nie mogła być lepsza.
Czerwoni grają w strojach New Balance od sezonu 2015/2016, a od 2012 roku stroje Liverpoolu dostarczała firma-córka NB, Warrior. Współpraca z firmą z Bostonu okazała się sukcesem, a stroje z obecnego sezonu pobiły klubowy rekord sprzedaży.
W ostatnich sprawozdaniach finansowych klubu wyjawiono, że dochody komercyjne wzrosły rok do roku o 17 milionów (do 154).
Liverpool posiada obecnie 30 partnerów, w tym głównego sponsora, Standard Chartered, sponsora na rękawach koszulek, Western Union, oraz sponsora strojów treningowych, BetVictor.
W grę wchodzi nie tylko historia i tradycje klubu, ale także fakt, że w tym sezonie filmy Liverpoolu publikowane w sieci przekroczyły miliard wyświetleń. Hogan ma na celu kontynuację ekspansji w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Indiach.
- To ciężki rynek, nie tylko w Premier League, ale dla całej Europy, nawet poza piłką. Mamy na uwadze bogatą historię 126 lat Liverpoolu, która została zbudowana na wartościach, które należy docenić. Kiedy pomyślimy o tym i co to znaczy dla zasięgu i skali tego przedsięwzięcia, gdy spojrzymy co daje to naszym partnerom, szczerze mówiąc mało która marka w sporcie jest w stanie coś takiego zaoferować.
Zgodnie z badaniami Brand Finance, wartość marki Liverpoolu wzrosła o 33% w ostatnich 12 miesiącach. The Reds byli najchętniej oglądaną angielską drużyną we wszystkich rozgrywkach, gromadząc w sumie około 880 milinów widzów na całym świecie.
James Pearce
Komentarze (7)