Osób online 1263

Mike Dean: Tierney popełnił wyraźny błąd


Były sędzia Premier League - Mike Dean twierdzi, że Paul Tierney popełnił "wyraźny błąd" przy akcji, która doprowadziła ostatecznie do trafienia Darwina Nuneza, który w 99 minucie meczu zapewnił Liverpoolowi zwycięstwo przeciwko Nottingham Forest, co wywołało zamieszanie na stadionie City Ground.

Gracze Nottingham byli bardzo sfrustrowani, że piłka wróciła w posiadanie Liverpoolu na krótko przed tym, gdy padła decydująca bramka, w związku z urazem głowy Ibrahimy Konaté.

Okazuje się, że sędzia Tierney powinien oddać piłkę Forest, a incydent miał miejsce na dwie minuty przed zwycięskim trafieniem Liverpoolu. Ekspert Sky Sports - Dean określił tę decyzję mianem "wyraźnego błędu".

- Niestety, jest to błąd i to poważny, bo ostatecznie prowadzi do bramki - powiedział.

- Zgodnie z przepisami, ten kto ma piłkę jako ostatni, gdy gra jest zatrzymana, powinien ją otrzymać. Callum Hudson-Odoi był wtedy w jej posiadaniu i powinna ona zostać zwrócona gospodarzom.

- Nastąpiło duże poruszenie i słusznie, jest to duży błąd sędziego. To coś, z czym będzie musiał żyć i wyciągnąć z tego wnioski - to błąd i wszyscy mają tego świadomość. 

- Słusznie, że skupiamy na tym uwagę, ponieważ incydent był niezgodny z przepisami. Te przepisy nie powstały bez przyczyny.

Evangelos Marinakis, właściciel Forest po meczu pojawił się na boisku, podczas gdy członkowie sztabu dyskutowali z sędziami.

Steven Reid otrzymał czerwoną kartkę, co skłoniło Marinakisa wyjścia na murawę, aby skonfrontować się z arbitrami.

- Właściciel na koniec wyszedł na murawę, nie chcemy widzieć takich rzeczy. Nie potrzebujemy takich scen po meczu - dodał Dean.

- Oczywiście, Nottingham Forest było zdenerwowane, ja również byłbym zdenerwowany. Sędzia będzie miał świadomość popełnienia błędu. Miejmy nadzieję, że uda mu się to naprawić w przyszłości.

- Byłem zaskoczony, że prezes zszedł na dół. To nie powinno się zdarzyć, nie powinien być na boisku - nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego w Premier League. 

Menadżer Nottingham - Nuno Espirito Santo nie chciał poruszać tego tematu, jednak Mark Clattenburg, były sędzia Premier League, który obecnie pracuje jako analityk sędziowski w klubie, był bardziej otwarty.

- Zgodnie z przepisami, zespół, który ma piłkę w posiadaniu przy przerwaniu gry, powinien otrzymać ją po wznowieniu - powiedział Clattenburg.

- W tym celu nastąpiły zmiany w przepisach. Lata temu, kiedy miał miejsce rzut sędziowski,  zawodnicy walczyli o piłkę i łatwiej było o kontuzję, więc rozumiem taką decyzję.

- Usiądę z zarządem i właścicielami, aby wyjaśnić, co się stało. Trudno to wytłumaczyć. Nie rozmawiałem jednak z Paulem Tierneyem poszedłem do szatni, ale nie chciał nas wpuścić.

Inny pogląd, w swoim najnowszym podcaście wygłosił Gary Neville, który mówi, że kluby muszą być "bardziej powściągliwe", nie eskalując "złości i nienawiści" do sędziów.

- Nie ma wątpliwości, że zawodnik Nottingham Forest miał piłkę, ale bramka padła minutę i 50 sekund później. Dwie minuty w futbolu to mnóstwo czasu - powiedział.

- Nie rozumiem narracji, że był to "wyraźny błąd", rozumiem, że został popełniony i wyniknęła z tego frustracja, ale mam wrażenie, że wytworzono wokół tego zbyt duże zamieszanie. Takie rzeczy dzieją się dość regularnie w trakcie sezonu.

- Właściciel na boisku i ten nonsens z Markiem Clattenburgiem, nie godzę się na to. Czuję, że przekraczamy granice i podsycamy gniew i nienawiść do sędziów. Dla mnie to pomyłka, zwykła pomyłka. Nie wiemy, czy Liverpool i tak nie strzeliłby gola.

- W tej chwili musimy okazać trochę powściągliwości. Nie wydaje mi się, że jest tak źle, jak wszyscy próbują to nakreślić. Clattenburg wypowiada się w radiu. Czego oni chcą? Powtórki meczu? Kluby nie potrafią zaakceptować, że zdarzają się błędne decyzje na ich niekorzyść. 

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (26)

el_pistolero 04.03.2024 12:08 #
Mecz trzeba powtórzyć albo dać walkowera, nie ma innej opcji.
ynwa19 04.03.2024 12:09 #
Panie Dean przestan pan pier....c! Faktem jest,ze sedzia przyznal nam omylkowo pilke ale najpierw to my musielismy ja przetransportowac pod pole karne Forest a potem jeszcze wywalczyc rzut rozny i ostatecznie po zamieszaniu po nim zdobyc gola.
Rownie dobrze moglismy pilke odzyskac gdyby mieli ja gracze Nottingham i wszystko potoczyloby sie podobnie.
Ta decyzja nie miala bezposredniego wplywu na strzelonego gola bo uplynely prawie 2! minuty zanim Darwin skutecznie glowkowal.
To juz nawet Neville madrzej gada :)
18LBoY92 04.03.2024 12:19 #
Powtórka meczu na 100% przecież gdyby Nottingham dostało piłkę to na pewno strzelili by nam gola :)

Takie błędy można wrzucić do tego samego wora co przyznanie komuś rożnego którego nie było lub autu dla drużyny która ostatnia dotknęła piłkę.

Błędu ze spalonym w meczu ze Spurs nic już nie przebije. Mam nadzieje że po tym sezonie pójdą po rozum do głowy i od przyszłego sezonu wejdą w życie jakieś radykalne zmiany i poprawa poziomu sędziowania, który w tym momencie jest dużo gorszy od poziomu sędziowania w naszej polskiej ekstraklasie.
FanLFC25 04.03.2024 13:15 #
Dokładnie, takich sytuacji błędnych wskazań jak aut, rożny czy od bramki są dziesiątki w meczach ale przysrać się musiał oczywiście do nas. Ktoś ma jakieś wątpliwości, że sędziowie są nastawieni przeciwko nam?
czerwonyy 04.03.2024 12:36 #
W pierwszej połowie popełniono dokładnie taki sam poważny błąd, piłka powinna być dla Liverpoolu, ale sędzia dał ją gospodarzom. Można tu mówić o poważnym błędzie, bo 2 minuty później na pewno byśmy strzelili gola, ale sędzia nam go zabrał. Nie wiem czemu o tej grubej kontrowersji Mike D. nic nie wspomniał, ale się domyślam.
FanLFC25 04.03.2024 12:48 #
Ten błąd prowadził do bramki? Ale zjeb :D Idąc tym tokiem rozumowania KAŻDY błąd w dalszej lub bliższej perspektywie prowadzi do bramki bo zmienia ciąg zdarzeń.
Nie ma już sił na te kurwy sędziowskie, o błędach przeciwko nam milczą a każdy najmniejszy błąd na naszą korzyść rozdmuchują do miana wielkiego skandalu, tfu,.
hoster 04.03.2024 12:53 #
Dean to akurat taki autorytet, że jego opinie brać na poważnie… ehh jak chcesz komuś wypominać błędy to prześledź swoją karierę chłopie, zabraknie ci dnia żeby wytłumaczyć swoje fikołki z jednego sezonu.
Lipaa1960 04.03.2024 13:23 #
O kurde Neville coś mądrego powiedział.. może i to błąd, ale nie błąd bezpośrednio prowadzący do gola. Takich błędów w meczu mnóstwo, typu aut przyznany nie tej drużynie co trzeba w sytuacji stykowej, trochę chłopaków poniosło.
MG75 04.03.2024 14:11 #
Neville, mimo swojego 'pochodzenia' wypowiada się z reguły dość rozsądnie
hakerinho 05.03.2024 09:03 #
Prawda, oglądając SkySports Neville'a da się 'niemal' polubić. Jakaś zwyczajowa uszczypliwość w stronę Liverpoolu mnie nie zraża, bo obecność zarówno jego jak i Carry ma być właśnie takim smaczkiem. Tak czy siak, często wypowiada się ze sporym sensem ^ ^.
WhiteAngel 04.03.2024 14:38 #
No to super Ci sędziowie, jak przepisów nie znają. Przecież oficjalne stanowisko FA jest takie, że piłka się należy temu kto ostatni dotknął piłkę, chyba że jest w polu karnym wtedy należy się bramkarzowi.
Edum 04.03.2024 15:17 #
Ale Ona nie była w polu karny, bo Odoi był na skrzydle, poza polem karnym.
WhiteAngel 06.03.2024 19:57 #
A bo źle napisałem, sytuacja w polu karnym a nie piłka.
everlast 04.03.2024 14:50 #
W pierwszej połowie wybijali z pola karnego. Przed polem karnym byli tylko nasi , był uraz głowy i przerwal. A rozpoczął gracz Forrest. O tym nie powie, że tam też był identyczny błąd? A może byśmy wtedy strzelili bramke jakbyśmy to my dostali pilke
olgierd73 04.03.2024 15:13 #
Jak nas w tym sezonie kilka razy sędziowie wyruchali,to nie było aż tak wielkiego halo ze strony tych byłych,tylko ciche przeprosiny.Tak więc choć raz wyszło coś na naszą korzyść,choć wcale ten gol nie musiał przecież paść.
użytkownik zablokowany 04.03.2024 16:19 #
Oho ktoś próbuje zabylsnąć ciekawe czemu nie słyszałem jego wypowiedzi przy wale z totkami...
cezarkop 04.03.2024 16:48 #
Żaden z tych mądrali nawet nie zająknął się na temat wałków jakie z nami robili szanowni panowie sędziowie ku....wa jego w dupę mać.
użytkownik zablokowany 04.03.2024 17:41 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Pippen 04.03.2024 18:15 #
Na temat błędu wypowiada się sędzia który notorycznie się mylił na naszą niekorzyść, prowadził nam mecz w mistrzowskim sezonie na OT i Lallana jest faulowany MU jedzie z akcją strzela bramkę i po temacie, kolejna bramka to Adrian ustawia mur nie ma gwizdka gospodarze strzelają bramkę a Dean wskazuje na środek boiska. Po co takie pacany się wypowiadają, najśmieszniejsze że obsadą sędziów w PL kieruje łysy Howar a w Serie A Collina.
WojtekYNWA 04.03.2024 19:07 #
To jest błąd?? To co można powiedzieć o końcu wrześnie w meczu z rosołem??
NumberNine 04.03.2024 20:49 #
To jakaś kpina…
użytkownik zablokowany 04.03.2024 21:15 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
AndyLFC 05.03.2024 08:07 #
Nie no jak czytam te komentarze, to serio mam wrażenie, że większość to idioci...
Ten błąd nie wypaczyl, ale miał duże znaczenie dla końcowego wyniku. Forest miało piłkę i im zwyczajnie ja zabrano, a dzięki temu my mogliśmy przejść do ataku i zdobyć bramkę. Gdyby im nie zabrali to mogli oni zrobić wrzutkę i nam strzelić, także serio ludzie... Myślenie nie boli
FanLFC25 05.03.2024 11:15 #
Można to tylko skomentować w jeden sposób: XD
czerwonyy 05.03.2024 12:56 #
Już pomijając to, że jak niżej pisałem w pierwszej połowie była taka sama sytuacja i sędzia zabrał nam piłkę w momencie w którym mogliśmy strzelić bramkę gdybyśmy ją mieli, do tego nawet pomijając fakt, że Konate prawdopodobnie był faulowany przez nogę w powietrzu gracza gospodarzy, to od wznowienia przez nas gry do gola Nuneza minęła 1 minuta i 50 sekund. Czy naprawdę będziesz jednym z tych wyjców mających zwykły ból dupy, który uważa, że przez ten czas Nottingham mający bodajże 29% posiadania piłki i wybijający po autach trzymałoby piłkę przez 1;50 i nie bylibyśmy w stanie jej jeszcze odebrać? Mało tego, gracze Forest w czasie tej 1 minuty i 50 sekund ODEBRALI piłkę, ale co zrobili? Wybili na aut, szkoda :) Specjalnie podaję ten przykład z pierwszej połowy, że moglibyśmy strzelić gola z tej akcji gdyby nam sędzia jej nie zabrał, bo jest tak samo absurdalny. Życzę wszystkim, żeby tylko takie "błędy" popełniali sędziowie w meczach przeciwko nam, bo mecze z Tottenhamem, Arsenalem na Anfield, Luton na wyjeździe (czy było tyle krzyku gdy mieliśmy rożnego, piłka trafiła w rękę gracza gospodarzy i poszedł z tego gol?), Bournemouth na Anfield ("czerwona" Maca), Burnley na wyjeździe (czemu Dean nie wspomniał nigdy o "faulu" Nuneza przy jednej z bramek?), a o rękach w polu karnym Shawa czy piłkarza Chelsea z 1 kolejki nie wspominam, bo nie były klarowne, ale coś mi mówi, że w drugą stronę to byłyby rzuty karne.
BigAnfield 05.03.2024 18:49 #
Jeszcze siatkówka w wykonaniu Odegaarda. Takich przykładów było i pewnie jeszcze będzie dziesiątki na naszą niekorzyść. Dziwne, że KRZYKI są tylko wtedy, gdy my mamy jakiś mały profit z błędu.
Bubek555 05.03.2024 15:55 #
FA daje wyraźny sygnał, żeby broń Boże żaden sędzia nie ośmielił się sędziować pod nas, albo chociażby neutralnie.

2 minuty minęły od tego "wyraźnego błędu", w tych 2 minutach Nottingham przejęło nawet piłkę i od razu nam oddało. Żałosna wymówka, żeby znaleźć błąd na korzyść Liverpoolu, który rzekomo dał nam bramkę.
BigAnfield 05.03.2024 18:51 #
"Miejmy nadzieję, że uda mu się to naprawić w przyszłości."
Czyli w przyszłości zrobi kolejny oczywisty błąd, aby naprawić poprzedni? 🤔🤔

Pozostałe aktualności

Van Dijk: Życie toczy się dalej  (0)
19.05.2024 21:53, Fsobczynski, thisisanfield.com
Arne Slot pożegnany w Rotterdamie  (0)
19.05.2024 21:51, Vladyslav_1906, Liverpool Echo
Galeria zdjęć z pożegnania Jürgena Kloppa  (0)
19.05.2024 21:46, Bartolino, liverpoolfc.com
Klopp: Teraz jestem jednym z was  (7)
19.05.2024 20:35, Bartolino, liverpoolfc.com
Statystyki  (0)
19.05.2024 20:31, Zalewsky, SofaScore