LIV
Liverpool
Premier League
05.05.2024
17:30
TOT
Tottenham Hotspur
 
Osób online 1216

Liverpool walczy o 70 milionów funtów


Liverpool zamierza zbadać grunt na rynku sponsorskim przed rozpoczęciem poważnych rozmów z podmiotem, który będzie prezentował się na koszulkach klubu od sezonu 2023/24.

Obecna umowa ze Standard Chartered - firmą widniejącą na koszulkach The Reds od 2010 roku - opiewająca na kwotę 40 milionów funtów kończy się po przyszłym sezonie, a finansowe przedsiębiorstwo jest zainteresowane kontynuacją współpracy z klubem.

Jednak biorąc pod uwagę to, że umowa dotycząca reklamy na froncie koszulki jest jedną z najbardziej wartościowych komercyjnie dla klubu oraz fakt, że warunki tejże umowy nie były renegocjowane od 2018 roku, The Reds zaczynają rozglądać się za potencjalnymi partnerami, by ocenić aktualną wartość współpracy z klubem. Wszystko to po to, by zmaksymalizować potencjał komercyjny i upewnić się, że nie tylko nadążają za klubami z Manchesteru pod względem kwot ze sponsoringu, ale także wykorzystują swój sukces i globalny status, by przewodzić pod tym względem.

The Athletic donosi, że Liverpool odnośnie miejsca reklamowego na klubowych koszulkach rozmawia m.in z firmami zajmującymi się rynkiem kryptowalut. W doniesieniach pojawiła się kwota 70 milionów funtów.

The Reds w zeszłym miesiącu uruchomili swoją pierwszą kolekcję NFT, więc są oczywiście przeciwni reklamowaniu firm zajmujących się fan-tokenami, co wyklucza takie marki jak Socios. Według Liverpool Echo klub odrzucił w tym roku już kilka podobnych ofert sponsorskich.

Rynek kryptowalut wystrzelił w ciągu ostatnich dwóch lat w tempie, w którym regulacje nie nadążały. Firmy nowej fali, na czele z Bitcoinem, Coinbase'em, czy Crypto.com, stały się głównymi graczami na rynku i już przedarły się do sportu. Duże umowy z firmami z rynku kryptowalut podpisała choćby Formuła 1, czy NBA.

W przypadku drużyn sportowych i lig pojawienie się kryptowalut przyniosło ze sobą przypływ kapitału oraz firm chętnych wydawać na sponsoring i marketing. Wszystko to w czasach, gdy sport chwiał się po finansowym wpływie pandemii, duże problemy mieli dotychczasowi wielcy gracze na rynku, jak choćby linie lotnicze, do tego niepewność rodziły nadchodzące regulacje dotyczące sponsorowania futbolu przez zakłady bukmacherskie. Niemniej jednak kryptowaluty to obszar kontrowersyjny. Rynek ten jest nowy, niestabilny, a regulacje, które są wdrażane, nie nadążają za jego wzrostem. Przy tym wszystkim jednak firmy z tego rynku byłyby mile widziane w dłuższej perspektywie i pomogły zwiększyć przychody komercyjne zespołów w trudnym okresie.

Liverpool nie wykluczył współpracy z firmami kryptowalutowymi, ale aktualna sytuacja pozwala klubowi na współpracę z wieloma globalnymi firmami przed przystąpieniem do negocjacji. Oczekuje się, że The Reds ogłoszą nazwę sponsora latem, przed nowym sezonem, prawdopodobnie w czerwcu lub lipcu.

Standard Chartered ma prawo oczywiście odnowić swoje partnerstwo, a rozmowy w tej sprawie ponoć już się toczą i jak dotąd uważa się ich przebieg za pozytywny. Jednak Liverpool, chcąc oszacować wartość głównego partnerstwa klubu, rozmawia obecnie z wieloma firmami z różnych branż - z branży finansowej, turystycznej, elektronicznej, transportowej, czy rozrywkowej - także z firmami zajmującymi się wymianą kryptowalut. Uważa się, że klub analizuje wszystkie opcje i żadna decyzja nie jest bliska podjęcia.

Manchester City jest obecnie liderem pod względem wartości umowy sponsorskiej związanej z reklamą na koszulkach - Etihad Airways płaci za ten przywilej co roku około 67 milionów funtów. Umowa drugiego pod tym względem Manchesteru United z TeamViewer opiewa na 47 milionów funtów za sezon. Umowa Liverpoolu, obecnie gwarantująca 40 milionów funtów rocznie, jest na podobnym poziomie finansowym, co te Arsenalu, czy Tottenhamu i musi odzwierciedlać większą wartość komercyjną, by umożliwiać dalsze inwestowanie w skład. Klub musi przynajmniej dorównać możliwościom City na tym polu i o tym z pewnością będą dyskutować osoby decyzyjne na Anfield.

Dave Powell

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (11)

Holyshaker 25.04.2022 22:11 #
A tu kokoszka dziobala....czemu nie
lfc257 25.04.2022 22:41 #
no my się zastanawiamy kto będzie tym głównym sponsorem na koszulkach, czekamy... a tu ORLEN 😉
Sezonowiecinho 25.04.2022 23:05 #
I Kubica na asystenta
Scooby_Doo 25.04.2022 23:05 #
Barwy by sie zgadzaly 😁
GrzechuYNWA 25.04.2022 22:59 #
Był Carlsberg to może teraz Harnaś
PHILIPS-182 25.04.2022 23:30 #
Na też czerwonych koszulkach Widzewa tak wcale źle logo harnasia nie wyglądało :D
cezarkop 26.04.2022 07:55 #
Może być nawet Gienek z ( Rolnik szuka żony) byle kasa się zgadzała.
Jawo22 26.04.2022 11:17 #
Fly Emirats czy inne arabskie konsorcja zapłaciłyby, bez problemu dwa razy tyle za możliwość świecenia ryjem na naszych koszulkach. Na szczęscie, jako globalna marka, to my mozemy przebierac w ofertach.
ynwa19 26.04.2022 12:01 #
To jak juz to niech bedzie Grupa Zywiec S.A-;)
A na koszulkach napis: Warka Strong bo bardzo lubie to piwo!
Clashman 26.04.2022 13:37 #
Jakby tak Orlen został głównym sponsorem Liverpoolu, to aż z ciekawości włączyłbym Wiadomości o 19:30 :D
Czuję, że podnieta byłaby większa, niż w przypadku Sylwestra z Zenkiem w Zakopanem ;d
Adix_2116 26.04.2022 17:55 #
Ale po co to zmieniać. Ładnie na koszulkach wygląda...

Pozostałe aktualności

Quansah po meczu z West Hamem  (0)
28.04.2024 15:48, Wiktoria18, liverpoolfc.com
Media po spotkaniu z West Hamem  (0)
28.04.2024 15:13, Fsobczynski, thisisanfield.com
Redknapp: Czas Salaha w klubie dobiega końca  (5)
28.04.2024 10:40, Ad9am_, Sky Sports
Salah odmawia wywiadu i zaskakuje w mediach  (45)
27.04.2024 20:44, BarryAllen, Liverpool Echo
Moyes po remisie na London Stadium  (0)
27.04.2024 18:03, Wiktoria18, whufc.com
Reakcja Kloppa po remisie z West Hamem  (7)
27.04.2024 17:36, Bartolino, liverpoolfc.com
Gakpo: Nie takiego wyniku oczekiwaliśmy  (3)
27.04.2024 16:33, Loku64, Liverpoolfc.com
Statystyki  (1)
27.04.2024 16:19, Zalewsky, SofaScore