SOU
Southampton
Premier League
24.11.2024
15:00
LIV
Liverpool
 
Osób online 1742

Pérez: Futbol potrzebuje takiego wstrząsu


Florentino Pérez udzielił obszernego wywiadu hiszpańskiej stacji telewizyjnej El Chiringuito, w którym wypowiedział się na temat nowopowstałej Superligi. Hiszpan uważa, że w obecnych czasach futbol potrzebuje prawdziwego wstrząsu, by odrodzić się i zacząć znów funkcjonować na należytym poziomie.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z wypowiedziami Prezesa Realu Madryt.

- Nie oszukujmy się. Sytuacja w futbolu jest naprawdę coraz gorsza. Od początku pandemii Real Madryt stracił 400 milionów euro. Największe kluby z Hiszpanii, Włoch i Anglii musiały znaleźć szybkie rozwiązanie tej fatalnej sytuacji. Zostały nam na dobrą sprawę środki z praw telewizyjnych, więc uznaliśmy, że najlepszym sposobem będzie wzrost atrakcyjności meczów. Tworząc Super Ligę zatrzymujemy proces spadków dochodów. Pracowaliśmy dość długo nad tym projektem w ostatnich latach, lecz w związku z przybyciem na świat pandemii, musieliśmy zwiększyć tempo i intensywność działania.

- Piłka nożna musi się rozwijać, musi ewoluować, nie może stać w miejscu. Musi dostosować się do czasów, w których przyszło nam żyć. Fakty są takie, że futbol z każdym rokiem traci na zainteresowaniu. Oglądalność maleje, tak samo jak wpływy z praw telewizyjnych. Pandemia dała wszystkich jasny sygnał, że trzeba działać, gdyż z każdym miesiącem kondycja finansowa klubów jest coraz gorsza. 

- W obecnym futbolu jest wiele spotkań, w których brakuje jakości na boisku. Poza tym mnóstwo młodych ludzi ma obecnie ciekawsze rzeczy do roboty. Uważam, że przykładowo mecze Realu z Manchesterem, czy Barcelony z Milanem będą duże ciekawsze do oglądania, niż te z udziałem mniejszych drużyn w Lidze Mistrzów. Chcemy sprawić, by dzieci odłożyły na bok laptopy, tablety i ponownie zainteresowały się piłką nożną. Jeśli na boisku będą grały topowe zespoły, mamy większe szanse na sukces naszego projektu, to oczywiste.

- Z prawnego punktu widzenia nie ma tematu wykluczenia z Ligi Mistrzów, czy zakazu gry piłkarzy w reprezentacjach. Zawodnicy się tym nie martwią. To całe zamieszanie wprowadza UEFA, która chwyta się wszystkich sposobów, by nas zatrzymać. 

- Nowy format Ligi Mistrzów to coś absurdalnego. Nie mam żadnego osobistego interesu w tworzeniu Superligi. Nie jestem właścicielem Realu, tylko prezydentem, ponieważ klub jest własnością socios. Chcę po prostu ratować futbol.

- Prezydent Ceferin obraził dzisiaj Andrea'e Agnelliego. To jest niemożliwe. To szaleństwo, żeby rozmawiać o prezydencie takiego światowego klubu jak Juventus. To coś nie do zaakceptowania. UEFA musi się zmienić, ponieważ nie chcemy prezydenta, który obraża innych.

- UEFA to monopolista, ale musi być bardziej transparentna. Chcemy uratować futbol na następne 20 lat, ponieważ to czas poważnych zagrożeń. Jeśli wygrasz Ligę Mistrzów to otrzymasz od UEFA od 120 do 130 milionów euro. W Superlidze zarobimy znacznie więcej.

- Będziemy rozmawiać z UEFA, tak jak napisaliśmy w oświadczeniu. Musimy omówić z tą federacją pięć wolnych miejsc w Superlidze. UEFA pracowała nad nowym formatem Ligi Mistrzów, ale ja szczerze mówiąc nawet go nie rozumiem. 

- Nie martwię się o spadek jakości poziomu w najlepszych ligach? Niby dlaczego? Nie chcemy przecież opuszczać ligowych rozgrywek. To byłaby głupota. Real bez występów w La Liga? W koszykówkę gramy przecież w Eurolidze i naszej rodzimej lidze. Ani my, ani Anglicy nie chcą opuszczać swoich krajowych rozgrywek. Borisowi Johnsonowi wcisnęli kit, że Super Liga oznaczać będzie koniec Premier League. Wkrótce przekona się, że to głupota i kompletnie nie ma się czym przejmować.

- Nawet w Premier League, jeśli topowe kluby są silniejsze ekonomicznie, to te pozostałe także będą mocniejsze. To jest konsekwencja. Chcemy prowadzić dialog z UEFA, tak jak zaproponowaliśmy to w Superlidze. Chcemy po prostu uratować piłkę nożną.

- Na dzień dzisiejszy PSG nie zostało zaproszone. Nie rozmawialiśmy także z niemieckimi klubami. Jesteśmy obecnie grupą 12 klubów, ale chcemy, żeby było nas 15. Jeśli PSG i Bayern Monachium odmówią to Superliga nie zostanie odwołana. To jakieś bzdury.

- Super Liga nie będzie zamknięta. Nigdy nie myśleliśmy o niej w takim formacie. 15 drużyn wystąpi tu na stałe i będzie mieć podpisane kontrakty. Kolejne 5 miejsc będzie wolnych. Być może dla Romy, Napoli, Sevilli, czy innego klubu. Zobaczymy. Żadna dyscyplina sportowa nie posiada 4 miliardów fanów. To niesamowicie duża baza. Chcemy wystartować jak najszybciej. Być może w tym roku, lecz zakładamy także, że będziemy musieli czekać do końca kolejnego sezonu. 

- Superliga nie jest stworzona dla bogatych, tylko po to, aby ratować futbol. Jeśli dalej będzie tak jak teraz to w 2024 piłka nożna zniknie, a kluby będą już wtedy martwe. To jedyny sposób, aby ocalić wszystkich - wielkie, średnie i małe kluby.

- To będzie jak piramida, ponieważ my - wielkie kluby będziemy mieli więcej pieniędzy, które będziemy mogli inwestować w zakup piłkarzy. Jeśli duże kluby będą tracić pieniądze tak jak teraz to cały piłkarski system upadnie tak jak to wygląda z Ligą Mistrzów.

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę LFC.pl!

Komentarze (35)

sc0user 20.04.2021 10:38 #
Futbol traci na atrakcyjności od roku, bo są puste trybuny, a mecze przez to są w większości nudne.

Odrzuca też ilość spotkań, przesyt tego. Człowiek kiedyś czekał na jakiś zajebisty szlagier nawet w innej lidze, a teraz kto ma na to czas i chęci? Żeby oglądać wszystko trzeba byłoby rzucić prace i oddać się temu w 100%.

To jest problem piłki.

Leczenie raka jakim jest UEFA Superligą to debilny pomysł. Może na początku będzie podnieta, że Liverpool jest w lidze z Realem Barceloną Juve, ale po pierwszej edycji każdy będzie już zmęczony tym.

Ja mam dość jak 2-3 edycje z rzędu Juve gra z Atletico, a co dopiero oglądać to 2x w roku jak nie częściej rok w rok do usranej śmierci, bo kluby są biedne i pokrzywdzone?

Żenujący turniej skupiony tylko na kasie.
hoster 20.04.2021 10:39 #
Najbardziej mnie bawi te gadanie o tym żeby przyciągnąć dzieci do oglądania piłki nożnej. Że jak będzie trzeba to nawet skróci się czas meczu. Z czasem trzeba będzie też zmniejszyć boisko powiększyć bramkę żeby więcej goli padało bo przecież tak jest w koszykówce.
ManiacomLFC 20.04.2021 11:07 #
Żeby zwiększyć atrakcyjność piłki nożnej potrzebny jest szereg zmian, ale głównie w przepisach. Ja jako kibic nie mam ochoty oglądać jak bramkarz 5 czy 8 minut w trakcie gry poświęca na wybicie piłki od bramki. Nie mam ochoty oglądać jak zawodnik przez prawie minutę opuszcza boisko albo zwija się z bólu przez 3 minuty po lekkim muśnięciu. Nie mam ochoty oglądać jak VAR przez 3 minuty rysuje linie, żeby na koniec podjąć błędną decyzję.
Wystarczy wprowadzić zmiany w locie, bez zatrzymywania gry a już nie będzie zmian w ostatniej minucie, żeby ukraść trochę czasu. Co też komu by przeszkadzało jakby zawodnik, który zszedł na przykład w 30. minucie mógł wejść z powrotem na boisko w 45 i potem w 60 znowu zszedł i znowu wszedł w 75? Czemu liczba zmian musi być tak ograniczona? Jak zawodnicy zachowają więcej sił do końca spotkania to szalony pressing i ofensywną grę będziemy widzieć do samego końca. Przecież wszyscy chcemy, żeby futbol był bardziej atrakcyjny.
Wystarczy skrócić czas gry, ale zatrzymywać ten czas kiedy piłka nie jest w grze, a już nie będzie sytuacji, że bramkarz przez minutę szykuje się do wykonania piątki. Nie będzie też potrzeby doliczania czasu do meczu, więc nikt nie zarzuci sędziemu, że za mało doliczył.
Można też zmienić przepis o spalonym tak, żeby był jasny dla każdego, a nie zależał od tego jak się sędziemu narysuje linia. Można też znieść spalone całkiem. Kibice chcą oglądać ofensywny futbol z wieloma bramkami, a nie ultradefensywne zespoły. Nie trzeba wszystkiego robić od razu, można wprowadzać te zmiany stopniowo. Można je wypróbować w rozgrywkach juniorów wcześniej, trzeba próbować i zobaczyć co przyniesie efekty.
ynwa19 20.04.2021 11:14 #
Idzmy dalej!
Zmniejszmy boisko,grajamy 5 na 5 +bramkarz,zrobmy cztery "piatki" ala hokej-;)
Zamiast lodu jest trawa i bedzie bez kijow ale bedzie zabawniej!
ManiacomLFC 20.04.2021 12:22 #
Pewnie, najlepiej od razu wyolbrzymić moją wypowiedź. Nie zaproponowałem aż tak daleko idących zmian. Wyobraź sobie, że kiedyś bramkarz mógł łapać piłkę w ręce po podaniu od swojego piłkarza i często końcowe 10 minut meczu wyglądało tak, że dwóch obrońców na zmianę podawało sobie piłkę z bramkarzem. Też musiał ktoś podjąć ważną decyzję o zmianie, żeby uatrakcyjnić futbol, więc dlaczego nie iść dalej w tym kierunku żeby było więcej gry a mniej walenia w ch... za przeproszeniem? Nie, lepiej oglądać jak piłkarze tarzają się po murawie nawet bez kontaktu z rywalem, snują się po boisku w drodze po piłkę, żeby wykonać aut czy rzut wolny.
Kijoraptor 20.04.2021 12:39 #
Tu mi się wydaje najgorsze jest zabieranie czasu poprzez właśnie celebrowanie wybicia, długie schodzenie na zmianę, faule itd. A gdyby po prostu zatrzymywać czas przy takich akcjach ? Piłka w grze, czas leci, piłka poza boiskiem, przerwa w grze czas zatrzymujemy ? I nie będzie wtedy gry na czas, co irytuje mnie najbardziej w obecnej piłce.
aborur 20.04.2021 13:12 #
Jeszcze żeby było słychac rozmowe sędziego z piłkazami jak jest w Rugby !
Radbug 20.04.2021 13:26 #
To nie ręczna czy inna koszykówka, żeby zatrzymywać czas po każdym drobnym przewinieniu. Ale jest prosty sposób, żeby to ograniczyć. Sędzia techniczny, który aktualnie tylko sobie stoi, niech ma własny stoper i przy każdej przerwie w grze niech liczy co do sekundy ile czasu upłynęło. I dokładnie tyle należy doliczyć.

Ja jestem w tej mniejszości, która potrafi docenić to co nazywacie "grą na czas" i traktuję to jako element defensywy. To co wyprawiał Smolarek przy rogu boiska z Ruskimi przeszło juz do historii.
ManiacomLFC 20.04.2021 13:40 #
Radbug - różnica między Smolarkiem w meczu z Portugalią a bramkarzem wybijającym z piątki jest taka, że do Smolarka można było podbiec i odebrać piłkę. Trzeba było być tylko od niego lepszym, a że lepszy był Smolarek to wygrał lepszy. Do bramkarza wybijającego piłkę z piątki nie możesz podbiec i odebrać piłki, on nie gra na czas tylko go kradnie w momencie, kiedy gra się nie toczy
Piotrek 20.04.2021 11:08 #
już mógłby sobie Perez darować te głębokie teorie, przecież wiadomo że chodzi o kasę...
redartur76 20.04.2021 11:08 #
Żądza pieniądza panie Perez. Tacy jak ty i tobie podobni niszczycie piękno piłki nożnej.
B9K 20.04.2021 11:29 #
Za to UEFA tej rządzy nie ma. Skądże. Oni kochają tych małych i piękno futbolu.
redartur76 20.04.2021 12:11 #
B9K
A ktoś twierdzi że UEFA nie kieruje się żądzą pieniądza i jest wspaniała. Zaistniała sytucja to w dużej mierze także jej wina gdyż pozwoliła na rozdmuchane płace dla piłkarzy jak i na kosmiczne kwoty za transfery. Kluby także są temu winne. Teraz zaczyna się szukanie dodatkowych źródeł pieniędzy.
ynwa19 20.04.2021 11:11 #
Perez to jest jednak mega bezczelny typ!
"My chcemy ratowac futbol"-komu on chce wcisnac to bajke?Wy chcecie pozbyc sie dlugow,ktore narobiliscie przez ostatnie lata.
FankaLFC 20.04.2021 12:37 #
coś jak PPK ;)
użytkownik zablokowany 20.04.2021 11:17 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
użytkownik zablokowany 20.04.2021 12:08 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
czerwony1892 20.04.2021 11:32 #
"Pragniemy, by wszystkim żyło się dobrze." - ależ to jest bezczelny gość. Nie trawię typa już od wielu lat. On ma w głowie tylko kasę, a nie dobro futbolu, czy jakiejkolwiek innej drużyny. Owszem, chce się odkuć, bo stracił na pandemii, z resztą jak wszyscy. Szkoda tylko, że reszta klubów leci do niego na zawołanie.
FankaLFC 20.04.2021 12:35 #
Manipulator z pierwszej ligi, wstyd, że ktoś się na to nabiera.
Wlodert 20.04.2021 14:57 #
Nie bądźmy naiwni. A kto, żyjąc z futbolu, ma na uwadze dobro futbolu jako takiego, nie będące dobrem jego klubu? UEFA, czy Real, MU, LFC mają na uwadze jedynie takie dobro futbolu, które da sie przekuć na ich własne korzyści. Teraz przy okazji Superligi to wszystko wychodzi na jaw. To wielki, wielomiliardowy biznes, tu nie ma miejsca na sentymenty. One są dobre dla kibiców, ale nie dla managerów odpowiedzialnych za przychody spółek i ich notowania na giełdzie.
Nie mówię, że to dobre. Po prostu tak już jest.
Jedi13 20.04.2021 11:49 #
UEFA to taki nasz ZUS xD
kuczq 20.04.2021 13:02 #
Nie rozumiem jednego. Ludzie piszą, że mecze gigantów się szybko znudzą, a potem piszą dlaczego jest w tej SL jakiś Arsenal i Tottenham.
Radbug 20.04.2021 13:30 #
No bo jeżeli mecze występujących w superlidze Realu vs. Barcelona się znudza po paru sezonach, to po ilu sezonach (albo lepiej zapytać po ilu miesiącach) znudzą się kolejne mecze Tottenham-Arsenal? Kto będzie oglądał 7 mecz Real-Barca w przeciągu powiedzmy 8 miesięcy? Ja na pewno nie. A co dopiero powiedzieć o 7 meczu Kurczaki-Armatki?
aborur 20.04.2021 13:21 #
A ja jestem ZAaa, a to dlatego ze UEFA i FIFA to są dopiero złodzieje ! tak tak. Miało być kontrole finansów na transfery i co ! i nic MCity czy PSG wydają jak chcą a ci dostaną w łapę i przymykają oko na wszystko ani kar ani nic także popieram SUPERLIGE. Regulamin gry stworzą sobie same drużyny będzie najsprawiedliwiej
Radbug 20.04.2021 13:32 #
Najsprawiedliwiej jak w Związku Radzieckim! Racja!

"obywatele to tylo chłopi, robotnicy i postępowa inteligencja, a reszta do gułagu"

"piłka nożna w Europie, to tyko 15 najlepszych, o przepraszam, najbogatszych klubów a reszta moze sobie zdechnąć"

Tak tak, w pełni cię popieram!
poprzerwie2 20.04.2021 13:22 #
Narazie to trwają rozmowy z Kloppem nt rozwiązania umowy o czym donosi J. Pearce.

Z pozytywnych informacji, Chelsea i City wstępnie się wycofują z SL
użytkownik zablokowany 20.04.2021 13:33 #
Komentarz ukryty z powodu złamania regulaminu.
Radbug 20.04.2021 13:41 #
Że taki śmieć z Madrytu zniszczy europejską pilkę. W imię czego pytam sie. Barcwelonka i Realek sami sobie narobili długów a teraz najgorzej odbije się to ku*wa na nas.
Za 5 dolarów zrobiliby laskę Chińczykom a za 10 sprzedali własną matke i dzieci.

Szumowiny.

Kibice Barcy potrafili odwołać Bartomeu, czas na ruch kibiców drugiego hiszpańskiego giganta, niech mu odpowiednio podziękują za to "ratowanie futbolu".
poprzerwie2 20.04.2021 13:46 #
GrzegorzLfc

Załóż Teeeter, śledź dziennikarzy bliskich klubowi, a będziesz również do informowany.

Jurgen Klopp jest wściekły z powodu chęci obu FSG do podpisania kontraktu #LFC o Super League i moment ogłoszenia tak blisko kluczowego spotkania z Leeds United
@JamesPearceLFC
ujawnia, jak Klopp zareagował na tandetne traktowanie, następnie JP pisze tak,
Cóż za tandetny sposób dla Henry'ego, Wernera i Gordona, aby traktować człowieka, który dał im tyle chwały, aby się w nim rozkoszowali i tak bardzo podniósł wartość ich aktywów.#LFC

Wiele źródeł pisze ze Siwy wczoraj poleciał bo się mocno sprzeciwił SL, podobnież sytuacja z Kloppem jest taka sama, Niemiec chętnie wróci do kraju jeżeli Liverpool nie wycofa się z tego projektu który FSG omawiało za plecami zawodnikowi sztabu
użytkownik zablokowany 20.04.2021 14:02 #
Nikt nigdzie nie piszę, że JK rozwiązuje umowę z LFC.

A to, że Siwy poleciał z Tott przez SL zostało dawno zdementowane.
użytkownik zablokowany 20.04.2021 14:02 #
Nie siej fermentu chłopie.
barti1902 20.04.2021 14:03 #
radbug
gdzie rodzą się tacy debile jak ty?
który klub wg ciebie nie ma długów?

nie ma szans, że ktoś się wycofa z SL. prędzej UEFA-mafia się ugnie przed nimi.

ps. i uprzedzę cię, nie jestem fanem Barcelony czy Realu, ale rzygac się chce jak widze, że ktoś robi taki syf tutaj.
użytkownik zablokowany 20.04.2021 14:05 #
Już nie mówiąc o City i CFC, które 3 dni wcześniej podpisały umowę na SL na 23 sezonu i po 3 dniach się wycofują ? Xd Ciekawe skąd wezmą kasę na pokrycie zerwania umowy, bo raczej byli świadomi, że ma początku SL nie spotka się z pozytywnym przyjęciem. Kwestia roku/dwóch i każdy się przyzwyczai.
Radbug 20.04.2021 15:30 #
@barti1902

zapytaj swojej mamy to sie dowiesz...
MG75 20.04.2021 14:21 #
Każda opinia, czy to ze strony uefa/FIFA, czy to SL to jeden bełkot... ratowanie futbolu, ratowanie dzieci przed laptopami.
Niech powiedzą krótko- biznes, przecież i tak nikt nie uwierzy w te brednie.
Ciekawe jak się to wszystko rozwinie, mam wrażenie ze to ma być tylko wstrząs dla fifa/uefa żeby razem z nimi stworzyć projekt SL.
Wlodert 20.04.2021 15:05 #
To, co mówi Perez jest strasznie cyniczne - ale czasy romantycznego futbolu dawno minęły. Dziś to wielki korporacyjny biznes. Gdzieś tam nas, kibiców, to uwierało, ale udawaliśmy, że nic się nie zmieniło i dalej chodzi o ducha sportu. A tu chodzi o ducha mamony i niewiele więcej. Cała reszta to PR.
Z drugiej strony, trudno sobie wyobrazić, że futbol zawsze będzie taki, jak czasach Shankly'ego. To już nie wróci. Pytanie brzmi, jakie zmiany nieuchronnie nastąpią i kiedy to się stanie. Także w tym, co jest esencją futbolu, jaki znaliśmy - np. odnośnie reguł gry, regulaminów rozgrywek etc.
Teraz ten proces po prostu przyspieszył. Może przyjdzie taki moment, kiedy trzeba będzie rzucić w diabły całe to kibicowanie, bo nie będzie już czego oglądać - tak bardzo spece od marketingu nam to zmienią.
madman99 20.04.2021 15:44 #
perezowi pali sie pod tylkiem, klub ma gigantyczne dlugi w tym sporą czesc krotkoterminowych jak barcelona, do tego rozbudowują stadion (oczywiscie na kredyt), a w perspektywie kilku lat beda musieli wymienic polowe leciwego skladu ktory teraz stanowi o ich sile, w dodatku mając tez w planach wielkie transfery przy jednoczesnej niepewnosci dotyczacej kibicow na stadionach (a na bank nowe warianty wirusa zagwarantuja nam powtorke z rozrywki) superliga to moze byc ich ostatnia szansa na utrzymanie swojej pozycji w pilce czy nawet uchronic ich przed finansowym krach, my przetrwamy bez problemow bez superligi, real i barca nie wiem i chetnie, wrecz z rozkoszą obejrze jak beda tonac we wlasnym szambie, przez to ze przez lata zyli grubo ponad stan.
czerwony1892 20.04.2021 15:51 #
Całkowicie się z tobą zgadzam kolego. Perez chce za pomocą innych klubów ocalić swoją dupę.

Pozostałe aktualności

Bednarek nie zagra z Liverpoolem  (19)
20.11.2024 17:49, Mdk66, thisisanfield.com
Statystyki przed meczem z Southampton  (0)
20.11.2024 14:50, Vladyslav_1906, liverpoolfc.com
Michał Gutka specjalnie dla LFC.PL!  (11)
20.11.2024 13:31, Gall1892, własne
Mac Allister, Núñez i Díaz w reprezentacjach  (0)
20.11.2024 12:48, FroncQ, liverpoolfc.com
Trening U-21 z pierwszym zespołem - wideo  (0)
20.11.2024 09:45, Piotrek, liverpoolfc.com
Szoboszlai z trafieniem na wagę remisu  (1)
20.11.2024 09:45, Ad9am_, liverpoolfc.com